Novinky a zajímavosti ze světa IS MU

RSS Máte-li zájem, přihlaste se k odběru novinek e-mailem. Novinky můžete odebírat také pomocí RSS nebo si zařaďte blog mezi sledované, pokud jste uživatel IS MU.
Tento blog píše
FotografieFI:Vývojový tým IS MU, Mgr. Eva Zárybnická, 206552
Vlastníci blogu: FI:Vývojový tým IS MU, Mgr. Eva Zárybnická, 206552
Právo číst: kdokoliv v Internetu, pojmenovaná skupina osob: FI:CVT FI
Právo komentovat: pojmenovaná skupina osob: FI:CVT FI
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11  ... 97 »
13. 5.
2015

Externí služba ownCloud umožňuje synchronizaci souborů s IS MU

Informačně přínosné | 1 | 1
Novinky

Již několik let mohou uživatelé Informačního systému MU (IS MU) používat externí služby Google Apps a Microsoft Office 365, které poskytly další způsoby komunikace a spolupráce. Vývojový tým IS MU nyní představuje novou externí službu ownCloud, která nabízí možnost synchronizace souborů s ISem.

Výhodou služby ownCloud je pohodlnější přenos souborů z lokálního úložiště (např. Vašeho PC, mobilu, tabletu) do ISu nebo naopak obráceně z ISu bez nutnosti použít operace ve Správci souborů. Stahovat a číst soubory z ISu, stejně jako nahrávat soubory do ISu lze přímo ve webovém rozhraní ownCloudu. V ownCloudu lze také editovat soubory v ISu, aniž by bylo nutné je nejprve stáhnout nebo se do ISu vůbec přihlásit. Zajímavé rozšíření nabízí také mobilní aplikace, která umožňuje spravovat synchronizované soubory pohodlně na mobilním zařízení nebo desktop aplikace pro osobní počítač, pomocí které lze se synchronizovanými soubory pracovat přímo v průzkumníku souborů. Pro přístup k souborům tak není nutné přistupovat do ISu a dokonce ani zapínat prohlížeč.

Obr. 1: Správa synchronizací v ISu.

Obr. 2: Webové rozhraní ownCloudu.

Službu ocení především uživatelé, kteří pravidelně nahrávají soubory do jedné složky v ISu (např. učitel pravidelně aktualizuje své výukové dokumenty do studijních materiálů předmětu ze svého počítače, kde má nejnovější verze) nebo naopak čtou soubory ve složce v ISu, kam vkládá více lidí, chtějí mít přehled a soubory po ruce (např. učitel upřednostňuje kontrolovat odevzdané práce studentů do odevzdávárny na svém počítači, a tak si je k sobě průběžně stahuje).

Oproti podobným službám jako Google Drive nebo Dropbox neslouží ownCloud pouze k uložení dokumentů mimo IS, ale především k automatickému přenosu souborů. Výhodou je také to, že ownCloud byl jako open source software upraven přímo pro potřeby univerzity. Uživatelé se tak nemusí obávat zneužití dat třetí stranou, neboť všechna data jsou uložena na serverech Fakulty informatiky.

Více informací o službě ownCloud se dozvíte Nápovědě.

Vývoj služby neustále pokračuje a i nadále budou přidávány nové funkce. Podněty můžete směrovat do diskusního fóra (autentizováno).

O externích službách Microsoft Office 365 a Google Apps jsme vás dříve informovali v novinkách Microsoft Office pro zaměstnance i studenty MU, Nová verze Microsoft Office 365 nebo Služby Google Apps a Microsoft Office 365 v IS MU.

Dosud nečteno0 komentářůpermalink
13. 5.
2015

Změny ve fungování Úschovny

Informačně přínosné | 1 | 1
Novinky

Pokud uživatelé Informačního systému MU (IS MU) potřebují předat jiné osobě soubor, který kvůli velikosti nelze poslat e-mailem, mohou jej vložit této osobě do její Úschovny. Aplikace pro vkládání souborů do cizí Úschovny umožňuje vložit soubory o celkové velikosti až 10 GB a mohou ji použít i osoby, které nemají účet v IS MU. Pro pohodlnější vkládání souborů do cizí Úschovny byla aplikace inovována a upraveno bylo také fungování expirace souborů v Úschovně.

Při vkládání souborů do cizí Úschovny lze nyní požadované soubory snadno přetáhnout myší pomocí funkce drag&drop a vložené soubory případně dále upravovat.

Obr. 1: Vložení souboru do cizí Úschovny.

Změnilo se také fungování expirace souborů v Úschovně. Dříve soubor expiroval (byl smazán) po uplynutí 1 měsíce. Tato doba zůstává stejná, po jejím uplynutí se soubory nově nesmažou, ale přesunou do složky Popelnice, kde budou dostupné další měsíc. Uživatelé se tak nemusí obávat, že termín expirace promeškají a o soubor ihned po jednom měsíci přijdou.

Úschovnu lze také využít pro dočasné zálohování vlastních souborů, např. rozdělaného úkolu z počítačové učebny, tedy v případech, kdy uživatel zrovna nepracuje na svém počítači.

Více se o aplikaci Úschovna dozvíte v Nápovědě.

Dosud nečteno0 komentářůpermalink
14. 4.
2015

Snadné vkládání ikonek do interaktivních osnov

Dosud nehodnoceno.
Novinky – e-learning

Interaktivní osnova předmětu v Informačním systému MU (IS MU) slouží učiteli k informování studentů o výuce v jeho kurzu a je rozcestníkem pro nejrůznější e-learningové aktivity, které učitel připravil. Kromě informací o průběhu výuky nebo studijních materiálech zde zařazuje např. zadávání úkolů, prezentace z přednášek, procvičovací testy apod.

Vývojový tým IS MU nyní rozšířil Interaktivní osnovy o možnost jednoduchého vkládání ilustračních ikonek, které mají didaktický význam v e-learningu a slouží k navigaci ve výukových materiálech i k jejich atraktivitě. Počet vyučujících, kteří ikonky využívají, se od roku 2011, kdy byly ikonky zveřejněny, neustále zvyšuje. Díky poslední úpravě si již vyučující nemusí pamatovat úložiště ikonek v dokumentovém serveru, ale snadno je přidají přímo v interaktivní osnově. K dispozici je celkem 23 ikonek a každá z nich je dostupná ve třech různých velikostech, aby si učitel mohl vybrat, jak moc chce upoutat pozornost studentů, upozornit na text nebo graficky sladit s dalšími prvky.

Obr. 1: Odkaz na vložení ikonek.

Obr. 2: Ukázka použití ikonek.

Návod na vložení ikonek do osnov naleznete v Nápovědě.

Seznam ikonek a další informace k nim jsou k dispozici na samostatné webové stránce.

O možnostech interaktivních osnov jsme vás dříve informovali v novinkách Tisk interaktivní osnovy nebo Barevné ikonky oživují Interaktivní osnovy.

Dosud nečteno0 komentářůpermalink
14. 4.
2015

Přihlašování službou EduID v repozitáři vědeckých prací

Dosud nehodnoceno.
Novinky – plagiáty

Repozitář vědeckých prací Repozitar.cz slouží jako meziuniverzitní úložiště zaměstnaneckých děl pro 26 zapojených vysokých škol. Školy jej mohou využívat buď jako primární úložiště pro evidenci publikací s možností zpřístupňování plných textů a k vykazování vědeckých výsledků (RIV). Nebo jej také propojit se svým lokálním repozitářem a zajistit tím větší viditelnost svých výsledků, jejich citovanost a díky systému na odhalování plagiátů podpořit i autorskoprávní ochranu autorů.

Nově mohou školy svým uživatelům umožnit se přihlásit do systému pomocí služby EduID, čímž odpadá starost o administraci přístupů. Přihlášení službou EduID je k dispozici na titulní straně systému (https://repozitar.cz), kde po kliknutí na logo federace EduID a výběru školy zvolí uživatel své přihlašovací jméno a heslo.

Obr. 1: Přihlášení přes EduID.

Více informací o systému Repozitar.cz naleznete v Nápovědě
Repozitar.cz,
Často kladené dotazy.

Dosud nečteno0 komentářůpermalink
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11  ... 97 »