PJII2Nb Jazyk II/2 - Němčina

Ekonomicko-správní fakulta
jaro 2008
Rozsah
0/4/0. 5 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
PhDr. Helena Hušková (přednášející)
PhDr. Zdena Kuchařová Kalná (přednášející)
Mgr. Petra Sojková (přednášející)
Mgr. Jarmila Šafránková (přednášející)
PhDr. Jana Vyorálková (přednášející)
Garance
PhDr. Zdena Kuchařová Kalná
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Ekonomicko-správní fakultě – Centrum jazykového vzdělávání
Kontaktní osoba: Mgr. Lenka Skoupá
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
PJII2Nb/1: Po 11:05–12:45 S306, St 12:00–13:35 MT205, P. Sojková, J. Šafránková
PJII2Nb/2: Po 12:50–14:20 S306, St 13:45–15:20 S305, P. Sojková, J. Šafránková
PJII2Nb/3: Po 11:05–12:45 S305, St 13:45–15:20 S401, Z. Kuchařová Kalná
PJII2Nb/4: Po 12:50–14:20 S305, St 15:30–17:05 S401, Z. Kuchařová Kalná
PJII2Nb/5: Po 14:35–16:15 S305, St 15:30–17:05 S305, J. Šafránková, J. Vyorálková
Předpoklady
Zvládnutí jazykových dovedností, které jsou obsahem předcházejících předmětů Jazyk II/A, Jazyk II/B a Jazyk II/1. Student si může ověřit své jazykové znalosti vyplněním samovyhodnocovacího online testu.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Jazyk II/2 navazuje na kurz Jazyk II/1 a jeho cílem je prohloubení a aktivování všech dovedností v ekonomickém jazyce, které student získal v předcházejícím kurzu. Jde zejména o schopnost prezentace odborných témat a sledování odborných diskusí, schopnost vést jednání v běžném chodu firmy a zpracování náročnějších forem firemní literatury. Po absolvování kurzu bude odborný jazyk otevřeným systémem, který bude student moci rozvíjet podle svého profesního zaměření. Předmět je ukončen písemnou a ústní zkouškou v rozsahu učiva všech čtyř semestrů jazykového programu, včetně přípravných kurzů Jazyk II/A a Jazyk II/B.
Osnova
  • Učebnice: Jazyková obchodní příprava (JOP, L 5-12), Alltagssprache Deutsch (ALLDt., L 28, 29, 27, 25, 15, 16, 22, 23, 24, 13, 14. Lekce v učebnici na sebe nenavazují, předmět je strukturován tak, aby byla zachována tematická návaznost, proto jsou probírány v tomto pořadí). 1. L 5 (JOP) A.Vorbereitung eines Vertrags B. Der Vertrag 2. L 6 (JOP) A. Eine Anfrage B. Das Angebot 3. C. Ein Lizenzvertrag L 28 Von der Anfrage zum Angebot (ALLDt.) Auswahl an Übungen 4. L 7 (JOP) A. Zahlungsbedingungen B. Versandanzeige L 29 Zahlungsbedingungen (ALLDt.) 29.1 Fragen zum Text, 29.2 29.7 Übungen zur Lexik und Stilistik 5. L 7 (JOP) C. Mahnung L 8 (JOP) A. Reklamation 6. L 9 (JOP) A. In der Zimmervermittlung B. Auskunft in einer fremden Stadt 7. L 10 (JOP) A. Frauen sind oft bessere Unternehmer B. Organisierung einer Konferenz 8. L 10 (JOP) C. Begrüung auf einer Konferenz oder Tagung D. Gute Manieren helfen auf der Karriereleiter 9. L 11 (JOP) A. Ein Stellenangebot B. Hallo, ich bin die Neue 10. L 11 (JOP) C. Im Büro der Zukunft D. Auch bei Hitze korrekt gekleidet 11. L 12 (JOP) A. Rund um die Messe B. Was ist AUMA 12. L 27 Messekosten (ALLDt.) 27.1 Fragen zum Text, 27.2 27. 5 kommunikative Übungen zum Thema Messebeteiligung, 27.8 Hörverstehen Am Messestand, 27. 10 27. 11 Produktpräsentation 13. L 25 Marketing und Werbung (ALLDt.) 25. 1 Fragen zum Text, 25.2 25 . 4 Übungen zur Grammatik und Lexik 25. 5 Vertriebswege Aufgaben, 25.6 Wortbildung zum Thema, 25. 7 Hörverstehen : Der Absatz stagniert 14. L 25 Marketing und Werbung (ALLDt.) 25. 8 Hörverstehen: Werbung, 25.9 Rollenspiele, 25. 11 Ihre Stellungnahme zur Werbung, 25. 12 25. 13 lexikalische Übungen, 25.14 Text: Bannerwerbung 15. L 15 Die Computerwelt (ALLDt.) 15. 1 15. 2 , Text, Fragen zum Text, 15. 3 15. 6 kommunikative Aufgaben zum Thema Umgang mit dem Computer, 15.7, 15.10 Hörverstehen: Was ist passiert, der PC erleichtert die Arbeit 16. L 16 Man kann in wenigen Minuten um die Welt surfen (ALLDt.) 16.1 16.2 Textu und Fragen, 16. 2 Wichtige Internet-Begriffe, 16. 4 16. 5 Übungen zur Grammatik, 16.6 Hörverstehen : Im Internetcafé 17. L 16 Man kann in wenigen Minuten um die Welt surfen (ALLDt.) 16.7 Rollenspiele und Diskussion Internet Pro und Contra 16. 8 16. 9 E-mail , 16. 10 16. 11 Ihre Meinung zum Thema Internet, Text 18. L 22 Rechtsformen von Unternehmen (ALLDt.) 22.1 Dialog, 22.2 Begriffe erläutern, 22.3 Abkürzungen erklären 19. L 22 Rechtsformen von Unternehmen (ALLDt.) 22.4 Text Unternehmensformen, Lücken ergänzen, 22.5 22.7 Übungen zur Grammatik 22. 9 Text: Handy-Firmen im Höhenflug, Fragen zum Text 20. L 23 Wachstum auf dem Weltmarkt (ALLDt.) 23.1 23. 2 Text und Aufgaben, 23.4 Eine Firma gründen , 23. 5 23. 7 kommunikative Aufgaben zum Thema : eine Firma gründen, leiten und finanzieren 21. L 23 Wachstum auf dem Weltmarkt (ALLDt.) 23. 8 Eine Firma versichern, 23.9 Eine Firma in der Krise: mögliche Lösungen vorschlagen 23. 11 Firmenpräsentation, 23.12 Hörverstehen, 23.14 Unternehmensnachrichten - Lesen 22. L 24 Zeit und Raum spielen keine Rolle mehr (ALLDt.) 24.1Fragen zum Text, 24.2 Hören: Das Web ist mehr als eine Spardose, 24.3 Übung zur Lexik, 24.4 Unternehmenskultur Text 23. L 24 Zeit und Raum spielen keine Rolle mehr (ALLDt.) 24.5 kommunikative Aufgabe Eigenschaften, 24.6 Begriffe zum Thema Arbeitszeit, Urlaub, 24. 7 24. 9 lexikalische Übungen, 24. 10 24. 12 Hören und Aufgaben zum Hörverstehen, 24. 13 Rollenspiele, Text: E-Commerce 24. L 13 Das Sparbuch die laufende Reserve (ALLDt.) 13.1 Richtig-Falsch Aufgaben zum Text, 13. 2 Fragen zum Text, 13.4 13.9 Übungen zur Lexik 25. L 13 Das Sparbuch die laufende Reserve (ALLDt.) 13.10 Online-Banking, Lücketext, 13.12 Hörverstehen, 13.3 Rollenspiele Text: Der Euro L 14 Informationen und Medien (ALLDt.) 14.1 Fragen zum Text, 14.2 14.3 Aufgaben zum Text, 26. L 14 Informationen und Medien ( ALLDt.) 14. 6 Wortfeld Fernsehen, 14. 9 Lexik zum Thema erweitern, 14.11 Die deutsche Welle Text und Aufgaben, 14. 12 Rollenspiele Text: Computer und TV kämpfen um neue Multimediawelt JOP - Jazyková obchodní průprava ALLDt. Alltagssprache Deutsch
Literatura
  • NEKOVÁŘOVÁ, Alena a Dominique FLIEGLER. Alltagssprache Deutsch :30 moderních konverzačních témat. Plzeň: Fraus, 2003, 311 s. ISBN 80-7238-143-1. info
  • DREYER, Hilke a Richard SCHMITT. Lehr- und Übungs- CD-ROM der deutschen Grammatik. Ismaning: Hueber, 2002, 1 CD-ROM. ISBN 3-19-137255-5. info
Metody hodnocení
Seminární forma výuky, požadavky k ukončení předmětu a připuštění ke zkoušce: 80% aktivní účast na seminářích, soustavná průběžná příprava, vypracování zadaných úkolů, seminární práce - sada 3 obchodních dopisů podle vlastního výběru. Zkouška v programově povinném předmětu JII/2 se skládá z písemné a ústní části: Písemná zkouška se skládá ze čtyř subtestů - poslech, čtení s porozuměním, slovní zásoba, gramatické struktury, překlad z mateřštiny do cizího jazyka bez pomocí slovníku. Při ústní zkoušce si volí student 2 témata a je zkoušen ze čtení s porozuměním, podá krátký výklad o tématu a reaguje na otázky učitele.
Vyučovací jazyk
Němčina
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2006, jaro 2007.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/econ/jaro2008/PJII2Nb