CN_KVMVS2 Marketing in Public Sector

Faculty of Economics and Administration
Spring 2008
Extent and Intensity
0/0. 4 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
Mgr. Simona Škarabelová, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
Mgr. Simona Škarabelová, Ph.D.
Department of Public Economics – Faculty of Economics and Administration
Contact Person: Lenka Jílková
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Předmět navazuje na poznatky získané studiem předmětů Veřejná ekonomie a Ekonomika veřejného sektoru, prakticky rozvíjí poznatky získané v předmětu Marketing ve veřejném sektoru I, jehož absolvování však není podmínkou pro zapsání Marketingu ve veřejném sektoru II. Předmět, stejně jako Marketing ve veřejném sektoru I, klade důraz na vystihnutí specifik marketingu veřejného, resp. neziskového sektoru. Pozornost se kromě analýzy jednotlivých marketingových kroků, které se doporučují při práci ve veřejném, resp. neziskovém sektoru, věnuje marketingové komunikaci, a to s akcentem na reklamu a sponzorství. Opomenut není ani fundraising jako základní nástroj k získávání zdrojů pro činnost neziskových organizací, ani strategické plánování, tak významné při řízení jakékoli organizace, tedy i té působící ve veřejném sektoru. Všechny tyto poznatky jsou aplikovány studenty do případových studií, které vyžadují od studentů týmovou práci i mimo semináře. Proto má předmět navzdory časové zátěži 0/2 hodin seminářů 4 ETC kredity. Cíl Cílem předmětu je rozvoj praktických dovedností studentů na základě teoretických poznatků o marketingu ve veřejném sektoru. Předmět proto, na rozdíl od Marketingu ve veřejném sektoru I, klade důraz na praktickou orientaci v uvedené problematice, učí studenty komplexně poznat a pochopit souvislosti při aplikaci marketingu do veřejného sektoru a zhodnotit jeho klady a zápory při realizaci poslání a cílů reálně existující neziskové organizace. Po ukončení předmětu by měl být student schopen praktické aplikace kroků marketingového strategického plánování.
Syllabus (in Czech)
  • Tutoriály jsou rozvrhově organizovány do čtyř čtyřhodinových bloků. V prvním bloku je studentům představena struktura kurzu, požadavky na absolvování a způsob vzájemné komunikace během semestru. Je představen modelový POT-podklad pro marketingové strategické plánování, s vysvětlením správného postupu a podrobně je rozebrán soubor povinné a doporučené literatury, včetně elektronických zdrojů. Druhý a třetí tutoriál má konzultační charakter a je zaměřen na řešení konkrétních problémů při zpracovávání jednotlivých částí POTu. Poslední čtyřhodinový blok je věnován vzájemné prezentaci a obhajobě POTu, kteří na rozdíl od prezenčního studia, nezpracovávají studenti v týmech, ale samostatně. Sami si zvolí také vybranou neziskovou organizaci. Podrobnější studijní harmonogram je obsahem DSO. Harmonogram pro distanční formu studia: 1.týden 1. tutoriál – základní informace 2.týden samostudium (kapitola 1) 3.týden samostudium (kapitola 2) práce na POTu 4.týden samostudium (kapitola 3) práce na POTu 5.týden 2. tutoriál- procvičení probírané látky + samostudium (kapitola 4) 6.týden samostudium (kapitola 5) práce na POTu 7.týden samostudium (kapitola 6) práce na POTu 8.týden samostudium (kapitola 7) práce na POTu 9.týden samostudium (kapitola 8) práce na POTu 10.týden 3. tutoriál – procvičení probírané látky + samostudium (kapitola 9) 11.týden samostudium (kapitola 10) práce na POTu 12. týden dokončování celkové podoby POTu 13. týden odevzdání, prezentace a obhajoba POTu
Assessment methods (in Czech)
Podmínkou pro připuštění ke zkoušce je vypracování semestrálního POTu. Vodítkem je studentovi osnova obsažená v Sylabu předmětu na Studiu On-line, resp. DSO. Zkouška: Ústní zkouška probíhá formou prezentace a obhajoby POTu. Hodnocení je v rozmezí A-F.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Information on completion of the course: do 15.12.2007
The course can also be completed outside the examination period.
The course is taught annually.
The course is taught: in blocks.
Note related to how often the course is taught: 16 hodin.
The course is also listed under the following terms Spring 2006, Spring 2007.
  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/econ/spring2008/CN_KVMVS2