FSpS:nk004 Social Sciences IV - Course Information
nk004 Social Sciences IV
Faculty of Sports StudiesAutumn 2007
- Extent and Intensity
- 8/16. 5 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- PhDr. Mgr. Dita Slavíková, Ph.D. (lecturer)
doc. PaedDr. Jitka Kopřivová, CSc. (seminar tutor), Mgr. Alena Skotáková, Ph.D. (deputy) - Guaranteed by
- doc. PaedDr. Jitka Kopřivová, CSc.
Faculty of Sports Studies
Contact Person: doc. PaedDr. Jitka Kopřivová, CSc. - Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Physical Education and Sport (programme FSpS, N-TV)
- Lower and Upper Secondary School Teacher Training in Physical Education (programme FSpS, N-TV)
- Course objectives
- This subject concludes the integrative special pedagogic as lectures and seminars and adapted physical education as exercises. Aim of this subject - have basic information about particular sorts of healthy handicaps and possibility of education and acceptable motion activities in relation to individual handicaps.
- Segments making up the course
- nk004a Applied Physical Education; nk004i Integrative Special Education.
- Syllabus (in Czech)
- *Speciální pedagogika - pojem, předmět, cíle, interdisciplinární vztahy, klasifikace oboru, terminologie. *Integrace - pojem, terminologie, formy a možnosti integrace. *Diagnostika a pedagogicko-psychologický poradenský systém. *Tělesnépostižení - charakteristika, klasifikace, etiologie, možnosti léčby, vzdělávání,DMO, LMD, vhodná cvičení a pohybové aktivity, možnosti seberealizace v oblasti sportu. *Mentální postižení- charakteristika, klasifikace dle WHO, etiologie, možnosti vzdělávání,Downův syndrom, demence, pseudooligofrenie. Vhodná cvičení a pohybové hry, sport mentálně postižených(Boccia) *Autismus - charakteristika, etiologie, možnosti léčby, možnosti vzdělávání. Vhodná cvičení. *Zrakové postižení- charakteristika, klasifikace, etiologie, možnosti léčby, možnosti vzdělávání. Cvičení prostorové orientace, vhodná cvičení a pohybové hry na základě sluchového a taktilního vnímání, vhodné sporty (Showwdown, Goalball(. * Sluchové postižení - charakteristika, klasifikace, etiologie, možnosti vzdělávání, protetika. Cíl aúloha TV a sportu, vhodná cvičení a pohybové hry na rozvoj taktilního a zrakového vnímání a prostorové orientace, vhodné sporty. * Narušená komunikační schopnost - charakteristika, klasifikace, etiologie, náprava, podpora. Vhodná cvičení z oblasti psychomotoriky. * Alternativní a augmentativní komunikace - charakteristika, jednotlivé systémy. * Specifické poruchy učení- charakteristika, klasifikace, etiologie, náprava, možnosti vzdělávání. * Poruchy chování - charakteristika, klasifikace, možnosti nápravy, zařízení. *Terapie ve speciálně pedagogické péči - canisterapie, hipoterapie.
- Literature
- KLENKOVÁ, Jiřina. Logopedie (Speech Therapy). In PIPEKOVÁ, Jarmila. Kapitoly ze speciální pedagogiky. 2., rozšířené a přepracované. Brno: Paido, 2006, 13 pp. edice pedagogické literatury. ISBN 80-7315-120-0. info
- BAZALOVÁ, Barbora. Psychopedie (Education of Individual with Intellectual Disabilities). In PIPEKOVÁ, Jarmila. Kapitoly ze speciální pedagogiky. 2., rozšířené a přepracované. Brno: Paido, 2006, 16 pp. 2. vydání. ISBN 80-7315-120-0. info
- FIALOVÁ, Ilona. Specifika edukace dětí a žáků s epilepsií (Education of Children and Pupils with Epilepsy Specification). In Pipeková, j. (ed.). Kapitoly ze speciální pedagogiky. 2. rozšířené a přepracované. Brno: Paido, 2006, p. 189-198. ISBN 80-7315-120-0. info
- OPATŘILOVÁ, Dagmar. Výchova a vzdělávání dětí a žáků s autismem (Education of Pupils with Autism). In PIPEKOVÁ, Jarmila. Kapitoly ze speciální pedagogiky. 2. rozšířené a přepracované. Brno: Paido, 2006, p. 309 - 328, 19 pp. ABA012. ISBN 80-7315-120-0. info
- Assessment methods (in Czech)
- Výuka probíhá jednosemestrálně, 1/1 přednáška/seminář Integrativní speciální pedagogika, 0/1 - cvičení Aplikovaná tělesná výchova. Požadavky k ukončení - aktivní účast na seminářích a cvičeních, vypracování semninární práce na dané téma, zkouška formou závěrečného písemného testu. Demand: be active in the seminars and exercises, make a seminar work for proposal topic, final written exam (the test)
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- General note: Integrativní speciální pedagogika (8/8), Aplikovaná tělesná výchova (0/8).
Information on course enrolment limitations: v jedné seminární skupině max. 18 studentů
- Enrolment Statistics (Autumn 2007, recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/fsps/autumn2007/nk004