p938 Physical Education - Elements of Sporting Massages

Faculty of Sports Studies
Spring 2014
Extent and Intensity
0/2/0. 1 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
PaedDr. Zdeněk Zítka (seminar tutor)
Guaranteed by
PaedDr. Zdeněk Zítka
University Sport Centre – Faculty of Sports Studies
Contact Person: PaedDr. Zdeněk Zítka
Supplier department: University Sport Centre – Faculty of Sports Studies
Timetable of Seminar Groups
p938/01: Mon 17. 2. 8:00–9:30 učebna Vinařská, Mon 24. 2. 8:00–9:30 učebna Vinařská, Mon 3. 3. 8:00–9:30 učebna Vinařská, Mon 10. 3. 8:00–9:30 učebna Vinařská, Mon 17. 3. 8:00–9:30 učebna Vinařská, Mon 24. 3. 8:00–9:30 učebna Vinařská, Mon 31. 3. 8:00–9:30 učebna Vinařská, Mon 7. 4. 8:00–9:30 učebna Vinařská, Mon 14. 4. 8:00–9:30 učebna Vinařská, Mon 21. 4. 8:00–9:30 učebna Vinařská, Mon 28. 4. 8:00–9:30 učebna Vinařská, Mon 5. 5. 8:00–9:30 učebna Vinařská, Z. Zítka
p938/02: Mon 17. 2. 9:30–11:00 učebna Vinařská, Mon 24. 2. 9:30–11:00 učebna Vinařská, Mon 3. 3. 9:30–11:00 učebna Vinařská, Mon 10. 3. 9:30–11:00 učebna Vinařská, Mon 17. 3. 9:30–11:00 učebna Vinařská, Mon 24. 3. 9:30–11:00 učebna Vinařská, Mon 31. 3. 9:30–11:00 učebna Vinařská, Mon 7. 4. 9:30–11:00 učebna Vinařská, Mon 14. 4. 9:30–11:00 učebna Vinařská, Mon 21. 4. 9:30–11:00 učebna Vinařská, Mon 28. 4. 9:30–11:00 učebna Vinařská, Mon 5. 5. 9:30–11:00 učebna Vinařská, Z. Zítka
p938/03: Thu 20. 2. 11:30–13:00 učebna Vinařská, Thu 27. 2. 11:30–13:00 učebna Vinařská, Thu 6. 3. 11:30–13:00 učebna Vinařská, Thu 13. 3. 11:30–13:00 učebna Vinařská, Thu 20. 3. 11:30–13:00 učebna Vinařská, Thu 27. 3. 11:30–13:00 učebna Vinařská, Thu 3. 4. 11:30–13:00 učebna Vinařská, Thu 10. 4. 11:30–13:00 učebna Vinařská, Thu 17. 4. 11:30–13:00 učebna Vinařská, Thu 24. 4. 11:30–13:00 učebna Vinařská, Thu 1. 5. 11:30–13:00 učebna Vinařská, Thu 8. 5. 11:30–13:00 učebna Vinařská, Z. Zítka
Prerequisites
POV_TV
The course is geared for the obligatory PE only.
Course Enrolment Limitations
The course is offered to students of any study field.
Course objectives
The main goals of the educational process involve: - the improvement of the locomotive abilities and fitness - the impact on the positive approach towards sports activities considered as the protection against conflicts, civilization diseases and stress - the support of students healthy lifestyle It is a co-ed course and deals with the basic principles of the sports massage. The basic knowledge of anatomical body structure and physiological body operation are introduced.The basic sports massage technique and other aspects related to this field are learnt on the basis of this knowledge.
Syllabus
  • body structure and operation massage techniques massage procedures masssage equipment prevention and hygiene aspects
Literature
  • KVAPILÍK, Josef. Sportovní masáž pro každého. 3. vyd. Praha: Olympia, 1991, 145 s. ISBN 8070331208. info
  • JÁNOŠDEÁK, Ján. Športová masáž. 2. přeprac. a dopl. vyd. Bratislava: Šport, 1983, 172 s. info
  • VESELÝ, Antonín and Jaroslav URBÁNEK. Sportovní masáž a automasáž. 2. přeprac. a rozš. vyd. Praha: Olympia, 1975, 194 s. URL info
Teaching methods
practise exercises
Assessment methods
- exercise, credit - the credit is given to students for the attendance - 3classes can be misses and there is no need of any apology - the substitution of more absence sis not allowed
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Study Materials
General note: Předmět vypsán pro muže i ženy.
The course is also listed under the following terms Spring 2007, Autumn 2007, Spring 2008, Autumn 2008, Spring 2009, Autumn 2009, Spring 2010, Autumn 2010, Spring 2011, Autumn 2011, Spring 2012, Autumn 2012, Spring 2013, autumn 2013, Autumn 2014, Spring 2015, Autumn 2015, Spring 2016, Autumn 2016, Spring 2017, Autumn 2017, Spring 2018, Autumn 2018, Spring 2019, Autumn 2019, Spring 2020, autumn 2021, spring 2022, autumn 2022, spring 2023, autumn 2023, spring 2024, autumn 2024, spring 2025.
  • Enrolment Statistics (Spring 2014, recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/fsps/spring2014/p938