ZUR114 Media project

Faculty of Social Studies
Autumn 2008
Extent and Intensity
1/1. 6 credit(s). Recommended Type of Completion: zk (examination). Other types of completion: z (credit).
Teacher(s)
prof. PhDr. Jiří Pavelka, CSc. (lecturer)
PhDr. Mgr. Zdeněk Havlíček (assistant)
Guaranteed by
prof. PhDr. Jiří Pavelka, CSc.
Department of Media Studies and Journalism – Faculty of Social Studies
Contact Person: Drahomíra Soldánová
Timetable
Thu 12:00–13:30 U32
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
there are 8 fields of study the course is directly associated with, display
Syllabus (in Czech)
  • Základní roviny masové komunikace. Základní funkce médií. Mediální podnikání a mediální průmysl. Organizace médií. Vlastník médií. Provozovatel médií. Financování médií. Rozpočet. Vlastní a získané finanční prostředky. Inzerce. Sponzorování mediálních projektů. Grantové agentury, nadace a jejich politika. Mediální trh. Faktory ovlivňující aktivity na mediálním trhu. Mediální projekt jako podnikatelský či grantový záměr. „Volné“ kapacity na mediálním trhu. Strategie uplatňující se na mediálním trhu. Proces vytváření mediálního projektu. Časový realizační harmonogram na ose mediální projekt – mediální produkt. Financování mediálního projektu. Vznik realizačního týmu (vymezení kompetencí, cílů, úkolů a realizačního plánu). Vznik a oponentura mediálního projektu. Cílová konzumentská skupina, které je mediální produkt určen. Produkční a distribuční mediální systémy. Výroba mediálního produktu. Preprodukce, produkce a postprodukce. Typy mediálních produktů (žánry a formáty). Struktura mediálního produktu (podle základních druhů médií). Působení mediálního produktu na publikum. Medializace mediálního projektu. Prodej mediálního produktu. Analýza a hodnocení mediálního produktu. Beseda s vlastníkem mediální instituce/organizace, s tvůrcem úspěšného mediálního projektu/produktu, s představitelem grantové agentury či nadace.
Literature
  • PAVELKA, Jiří. Mediální projekt (Media Project). Brno: MU, FSS, 2003. info
  • BERGER, Peter L. and Thomas LUCKMANN. Sociální konstrukce reality :pojednání o sociologii vědění. Translated by Jiří Svoboda. 1. vyd. Brno: Centrum pro studium demokracie a kultury, 1999, 214 s. ISBN 80-85959-46-1. info
  • BRANSTON, Gill and Roy STAFFORD. The media student's book. 2nd. ed. London: Routledge, 1999, xii, 468 s. ISBN 0-415-17307-8. info
  • POSTMAN, Neil. Ubavit se k smrti : veřejná komunikace ve věku zábavy. Translated by Irena Reifová. Vyd. 1. Praha: Mladá fronta, 1999, 190 s. ISBN 8020407472. info
  • MCQUAIL, Denis. Úvod do teorie masové komunikace. Translated by Jan Jirák - Marcel Kabát. Vyd. 1. Praha: Portál, 1999, 447 s. ISBN 80-7178-200-9. info
  • STRINATI, Dominic. An introduction to theories of popular culture. London: Routledge, 1995, xviii, 301. ISBN 0415124700. info
  • MCLUHAN, Marshall. Jak rozumět médiím : extenze člověka. Edited by Jaroslav Střítecký, Translated by Miloš Calda. Vyd. 1. Praha: Odeon, 1991, 348 s. ISBN 8020702962. info
Assessment methods (in Czech)
Požadavky na studenty vymezuje e–learningová podoba kurzu. E–learningový program poskytuje návod, jak studovat, pracovní harmonogram, zadání písemných úkolů i základní studijní literaturu. Písemné úkoly: Čtyři menší písemné práce (deskripce celoplošného tištěného média, výklad základních funkcí medií a jejich ilustrace na konkrétní produktu, dopis hodnotící úroveň celoplošného tištěného média, nabídkový dopis, grantová žádost) a seminární práce – vlastní mediální projekt. Prezentace a obhajoba mediálního projektu v rámci kurzu. Vyučující hodnotí jednotlivé písemné práce i prezentaci projektu. Zápočet studenti získávají na základě přijetí prací a úspěšné prezentace projektu.
Language of instruction
Czech
Further Comments
Study Materials
The course is taught annually.
The course is also listed under the following terms Autumn 1999, Spring 2001, Autumn 2001, Spring 2002, Autumn 2002, Spring 2003, Spring 2004, Spring 2005, Autumn 2005, Spring 2006, Autumn 2006, Spring 2007, Autumn 2007.
  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/fss/autumn2008/ZUR114