NJ4_NDI2 Language Skills Training (German Methodology)

Faculty of Education
Autumn 2000
Extent and Intensity
0/2/0. 2 credit(s). Type of Completion: k (colloquium).
Teacher(s)
prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
doc. Mgr. Tomáš Káňa, Ph.D.
Department of German Language and Literature – Faculty of Education
Contact Person: PhDr. Mgr. Ilona Fialová, Ph.D.
Prerequisites (in Czech)
NJ4_NDI1 Introduction to German Methodo && NOW ( NJ4_PSP Day-Release Teaching Practice )
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Syllabus (in Czech)
  • Příprava na pedagogickou praxi - Lingvistická, psychologická a pedagogická východiska , didaktické a metodické pricipy v procesu osvojování a zprostředkování jazykových prostředků. Techniky a strategie učení ve vztahu k dané problematice.
Literature
  • DIELING, Helga-Ursula and Ursula HIRSCHFELD. Phonetik lehren und lernen. 1. vyd. Berlin: Langenscheidt, 1995, 199 s. info
  • HENRICI, Gert and Claudia RIEMER. Einführung in die Didaktik des Unterrichts : Deutsch als Fremdsprache mit Videobeispielen. Bd. 1. Edited by Rainer Bohn. Baltmannsweiler: Schneider Verlag Hohengehren, 1994, xiv, 271 s. ISBN 3-87116-954-42. info
  • HENRICI, Gert and Claudia RIEMER. Einführung in die Didaktik des Unterrichts : Deutsch als Fremdsprache mit Videobeispielen. Bd. 2. Edited by Rainer Bohn. Baltmannsweiler: Schneider Verlag Hohengehren, 1994, xiv, s. 27. ISBN 3-87116-957-91. info
  • FUNK, Hermann and Michael KOENIG. Grammatik lehren und lernen. Berlin: Langenscheidt, 1991, 160 s. ISBN 3-468-49679-6. info
Assessment methods (in Czech)
Typ výuky: seminář
Language of instruction
German
Further Comments
The course is taught annually.
The course is taught: every week.
The course is also listed under the following terms Autumn 1999.
  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/autumn2000/NJ4_NDI2