Pd1Z_SPX1 Continuous Teaching Practice I

Faculty of Education
Autumn 1999
Extent and Intensity
0/0/0. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
PaedDr. Bohumíra Šmahelová, CSc. (seminar tutor)
Guaranteed by
PaedDr. Bohumíra Šmahelová, CSc.
Department of Education – Faculty of Education
Contact Person: Ivana Zemanová
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Syllabus (in Czech)
  • Studenti jsou umístěni u fakultních cvičných učitelů ve dvojicích. Hospitují u učitelů i u sebe navzájem.Studenti jsou celé dva týdny na základní škole a během této doby odučí každý 8 vyučovacích hodin. Doporučujeme 2 hod.Čj, 2 hod.M, l hod. prvouka nebo vlastivěda či přírodověda, po l hod. Hv,Tv a l hod. specializace Aj, dramatická výchova atd. Po celou dobu praxe studenti provádějí asistentské práce, opravují sešity, vykonávají dozory. Podle aktuální situace se účastní třídních schůzek, porad i jiných akcí školy. Studenti zpracovávají podrobné studijní přípravy na vyučovací hodiny, z hospitací pořizují záznamy, založí pedagogický deník. Seznámí se s cíli příslušného ročníku, v němž praktikují. Ve spolupráci s třídním učitelem provedou pedagogicko-psychologickou diagnostiku třídy. Vlastní výuka, kterou student povede, bude jistě poznamenána nejen nedostatkem pedagogických zkušeností, ale také tím, že studenti ještě neabsolvovali didaktiky příslušných předmětů.Proto by první vyučovací hodiny studentů měly mít opakovací a procvičovací charakter. Doporučujeme zařazovat didaktické hry, kvízy a zajímavé aktivity, které mají těžiště v intenzívní komunikaci se žáky a směřují hlavně k tomu, aby se student zbavil komunikačních bariér, aby dokázal žáky zaujmout a navodit jejich vnitřní aktivitu.
Literature
  • FABIÁNKOVÁ, Bohumíra, Helena MUSILOVÁ and Miroslava NOVOTNÁ. Prvouka, vlastivěda a přírodověda obecně. In Budoucí učitelé na souvislé praxi. 2nd ed. Brno: Paido, 1999, p. 42-47. ISBN 80-85931-73-7. info
  • FILOVÁ, Hana. Budoucí učítelé na souvislé praxi (Future Teachers on Teaching Practice). a kolektiv. 2nd ed. Brno: Paido, 1998, 74 pp. edice pedagogické literatury. ISBN 80-85931-56-7. info
Assessment methods (in Czech)
Typ výuky: pedagog. praxe
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
The course is taught annually.
The course is taught: in blocks.
Information on the extent and intensity of the course: 2 týdny.
The course is also listed under the following terms Autumn 2000, Autumn 2001, Autumn 2002, Autumn 2003, Autumn 2004.
  • Enrolment Statistics (Autumn 1999, recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/autumn1999/Pd1Z_SPX1