CL1S_PLT1 Working with Literary Texts 1

Faculty of Education
Autumn 2001
Extent and Intensity
0/2/0. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
PaedDr. Marie Pavlovská, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
doc. PhDr. Naděžda Sieglová, CSc.
Department of Czech Language and Literature – Faculty of Education
Contact Person: Nataša Vrbová
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.

The capacity limit for the course is 15 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 0/15, only registered: 0/15
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
- inspirační podněty pro dramatické hry a improvizace - náměty vycházející z životní reality, vlastních zkušeností, problémů, přání a potřeb dětí a učitele - náměty převzaté z literárních, výtvarných a hudebních předloh - literární dílo jako východisko pro dramatickou hru a improvizaci - úprava literární předlohy podle potřeby - kontakt s dětmi
Literature
  • VALENTA, Josef. Dramatická výchova a rozvoj sebevědomí : dětí a dospělých (Obsaž.) : Kapitoly z teorie výchovné dramatiky. info
  • PAVLOVSKÁ, Marie and David KROČA. Dramatická výchova a divadlo (Dramatic Education and Theatre). 1. vyd. Brno: Akademické nakladatelství CERM, 1999, 26 pp. ISBN 80-7204-110-X. info
  • VALENTA, Josef. Dramatická výchova a sociálně psychologický výcvik :(srovnání systémů). Vyd. 1. Praha: ISV, 1999, 79 s. ISBN 80-85866-40-4. info
  • PAVLOVSKÁ, Marie. Dramatická výchova (Drama in education). 1st ed. Brno: CERM, 1998, 21 pp. ISBN 80-7204-071-5. info
Assessment methods (in Czech)
Typ výuky: seminář
Language of instruction
Czech
Further Comments
The course can also be completed outside the examination period.
The course is taught annually.
The course is taught: every week.
The course is also listed under the following terms Autumn 1999, Autumn 2000, Spring 2002.
  • Enrolment Statistics (Autumn 2001, recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/autumn2001/CL1S_PLT1