CH2MP_1POS Chemistry Section Seminar I

Faculty of Education
Autumn 2005
Extent and Intensity
0/2/0. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
doc. PhDr. Josef Budiš, CSc. (seminar tutor)
Guaranteed by
Mgr. Jiří Šibor, Ph.D.
Department of Physics, Chemistry and Vocational Education – Faculty of Education
Contact Person: Helena Pelcová
Timetable
Tue 12:00–13:35 učebna 6
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Syllabus (in Czech)
  • I. Descartovské pojetí vědy a její zařazení do společenských struktur. Věda a praxe. Základní a aplikovaný výzkum. Věda, ekonomika, ekologie, etické a filosofické aspekty.
  • II. Klasický přístup k řešení vědeckého tématu. Tradiční a alternativní informační zdroje, vědecké publikace. Formy konfrontace řešení a přístupů (konference, workshopy, odborné články). Publikace řešení versus empirická zkušenost. Internet a vědecká práce.
  • III. Modelový přístup k řešení vědeckého tématu. Příklad konkrétní vědecké práce a její analýza (Chemicky instrumentované povodí Bělé a Semiče). Zvolený přístup, jeho výhody a nedostatky.
  • IV. Přírodovědné a humanitní vědy. Cíle, metody, specifikace. Učitel chemie a jeho vědecké aspirace. Další vzdělávání učitelů a jejich možnosti vědeckého a pedagogického růstu.
  • V. Vědecké metody a jejich uplatnění, evidence přístupů, dokumentace a analýza výsledků.
  • VI. Problematika výběru témat pro diplomovou práci. Obsahová struktura práce: současný stav problematiky, hypotéza, cíl práce, dílčí cíle, očekávané výstupy a perspektivy tématu. Uplatnění výsledků v praxi.
Literature
  • Zapletal I.: Kapitoly z~metodologie vědy se zaměřením na pedagogické vědy. Praha, UK 1981.
  • KOŘÍNEK, Miroslav. Metody a techniky pedagogického výzkumu : učební text pro studenty pedagogických fakult a pro postgraduální studium učitelů a školských pracovníků. 1. vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1970, 139 s. info
  • Další doporučené odborné časopisy a práce Russela, Descarta, Popra, Bělohradského, Patočky atp.
  • Pokyny děkana PdF MU v~Brně o~státních závěrečných zkouškách.
  • Gončarov N. K.: Metodologie a metody výzkumu v~pedagogice. In: Pedagogika 1966, 2, 137-149.
Assessment methods (in Czech)
Typ výuky: seminář
Language of instruction
Czech
Further Comments
The course is taught annually.
The course is also listed under the following terms Autumn 2006, Autumn 2007, Spring 2008, Autumn 2008, Spring 2009, Autumn 2009, Spring 2010, Autumn 2010, Spring 2011, Autumn 2011, Spring 2012, Autumn 2012, Spring 2013, Autumn 2013, Spring 2014, Autumn 2014, Spring 2015, Autumn 2015, Spring 2016, Autumn 2016, Spring 2017, Autumn 2017, Spring 2018.
  • Enrolment Statistics (Autumn 2005, recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/autumn2005/CH2MP_1POS