IMS3_PPD Educational and Psychological Diagnostics

Faculty of Education
Spring 2001
Extent and Intensity
0/0/15. 5 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
doc. PhDr. Bohumíra Lazarová, Ph.D. (lecturer)
Mgr. František Sýkora (seminar tutor), doc. PhDr. Ladislav Zapletal, CSc. (deputy)
Guaranteed by
prof. PhDr. Evžen Řehulka, CSc.
Faculty of Education
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Syllabus (in Czech)
  • Pojem pedagogicko-psychologická diagnostika Cíle diagnostiky Pojem diagnóza a prognóza Možnosti a limity diagnostické práce Diskuse o objektivitě lidského poznání Etika diagnostické práce Metodologie a metody poznávání lidí Hlavní oblasti školní diagnostiky Zpráva z vyšetření a psaní posudků
Literature
  • DITTRICH, Pavel. Pedagogicko-psychologická diagnostika. Vyd. 2., upr. Jinočany: H & H, 1993, 121 s. ISBN 80-85467-06-2. info
  • HRABAL, Vladimír. Pedagogicko-psychologická diagnostika žáka. 1. vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1989, 198 s. ISBN 8004221491. URL info
  • HRABAL, Vladimír. Jaký jsem učitel? : metody získávání poznatků o vlastní vzdělávací činnosti. 1. vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1988, 156 s. info
  • ŠVANCARA, Josef. Diagnostika psychického vývoje. Edited by Josef Švancara. Praha: Avicenum, 1980. info
Assessment methods (in Czech)
Typ výuky: konzultace
Language of instruction
Czech
The course is also listed under the following terms Spring 2000.
  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/spring2001/IMS3_PPD