SZ7BP_LMK Media Culture

Faculty of Education
Spring 2005
Extent and Intensity
1/0/0. 1 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
doc. PhDr. David Kroča, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
doc. PhDr. David Kroča, Ph.D.
Department of Czech Language and Literature – Faculty of Education
Contact Person: Nataša Vrbová
Timetable
Tue 16:20–17:05 učebna 20
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives
The subject of Media Culture is designed to contribute to the so-called media literacy of teachers at primary schools. Its aim is to arouse teachers interest in media studies. It tries to answer the basic question why to engage in media studies and how these studies can be beneficial. The subject deals with the way media work and explains how a media communication is created and how the media influence recipients life.
Assessment methods (in Czech)
Podmínky zápočtu: Vypracování zápočtové práce podle předem vypsaným témat nebo podle vlastního výběru, její úspěšné zvládnutí a odevzdání ve stanoveném termínu. Půjde o krátkou výzkumnou zprávu v rozsahu cca 2 stran v editoru Word při jednoduchém řádkování, která bude odpovídat na konkrétní problémovou otázku, např. Které pořady pro děti ve víkendovém vysílání veřejnoprávní televize lze označit za nejkvalitnější a proč? Které pořady ve vysílání Českého rozhlasu lze doporučit žákům s ohledem na vaše aprobační předměty? Jak vypadá aktuální žánrová skladba vámi sledovaného odborného časopisu? apod.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course is taught annually.
The course is also listed under the following terms Spring 2006, Spring 2007, Spring 2008, Spring 2009, Spring 2010, Spring 2011, Spring 2012, Spring 2013, Spring 2014, Spring 2015, Spring 2016, Spring 2017.
  • Enrolment Statistics (Spring 2005, recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/spring2005/SZ7BP_LMK