PdDR_PDT Science about teacher

Faculty of Education
Spring 2008
Extent and Intensity
0/0/10. 7 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
prof. PhDr. Tomáš Janík, Ph.D., M.Ed. (lecturer)
prof. PhDr. Vlastimil Švec, CSc. (lecturer)
Guaranteed by
prof. PhDr. Vlastimil Švec, CSc.
Department of Education – Faculty of Education
Contact Person: Ludmila Bauerová
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Pedeutologie jako teorie učitelské profese si získává stále větší teoretické a metodologické zázemí v ČR, ale i v některých dalších evropských zemích. Jako povinně volitelný předmět si jej zapisují studenti, jejichž disertační práce se týká vzdělávání učitelů a učitelské profese. Hlavním cílem předmětu je, aby studenti pochopili širší pedeutologický kontext tématu své disertační práce (s využitím již získaných zkušeností z jejího zpracovávání) a rozšířili si tak znalosti z této rozvíjející se vědní oblasti.
Syllabus (in Czech)
  • Pedeutologie jako teorie učitelské profese. Učitelská profese v českém vzdělávacím kontextu. Učitelské vzdělávání: hlavní koncepce v zahraničí, situace v ČR. Boloňský proces a koncepce přípravy budoucích učitelů. Další vzdělávání učitelů. Osobnostní dimenze v učitelském vzdělávání. Učitel a jeho vzdělávání jako předmět pedagogického výzkumu. Trendy výzkumu učitelského vzdělávání v zahraničí a u nás. Profesní kompetence a znalosti učitele. Pedagogické znalosti (vědomosti a dovednosti). Od implicitních teorií výuky k pedagogickým znalostem. Explicitní a implicitní pedagogické znalosti. Proces stávání se učitelem, zkušenostní učení, sebereflexe. Učitelovo pojetí výuky, pedagogické myšlení učitele. Profesní růst učitele.
Assessment methods (in Czech)
Typ zkoušky: ústní Předložit minimálně čtyři konspekty z prostudované zahraniční literatury (zaměřené k učitelské profesi a vzdělávání učitelů). Obhájit alespoň částečně realizovaný projekt pedeutologického výzkumu (jako základ disertační práce).
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course is taught annually.
The course is also listed under the following terms Autumn 2006, Spring 2007, Autumn 2007, Autumn 2008, Spring 2009, Autumn 2009, Spring 2010, Autumn 2010, Spring 2011, Autumn 2011, Spring 2012, Autumn 2012, Spring 2013, Autumn 2013, Spring 2014, Autumn 2014, Spring 2015, Autumn 2015, Spring 2016.
  • Enrolment Statistics (Spring 2008, recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/spring2008/PdDR_PDT