SC4BK_PZCP Natural science activities - experimental work

Faculty of Education
Spring 2008
Extent and Intensity
0/0/.5. 3 credit(s). Type of Completion: k (colloquium).
Teacher(s)
doc. RNDr. Josef Trna, CSc. (lecturer)
RNDr. Jindřiška Svobodová, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
doc. PhDr. Jiří Němec, Ph.D.
Department of Physics – Faculty of Education
Contact Person: Mgr. Zuzana Nováčková
Prerequisites
( NOW ( SC4BK_EVTD Aestetic - creative workshops )&&! NOWANY ( SC4BK_EKSP Environmental education , SC4BK_MVSP Multicultural education , SC4BK_SoPo Social policy , SC4BK_SPIT Mediation and probation ))
Návrh, zhotovení a veřejná obhajoba vlastního projektu (jednoduchá experimentální pomůcka, popis a vysvětlení přírodního jevu, vlastní videoklip, sestavení výstavky apod.). Aktivní účast při hodnocení výsledků práce spolužáků.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.

The capacity limit for the course is 30 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 0/30, only registered: 0/30
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives
Cílem výuky je naučit studenty správnému a racionálnímu přístupu k vysvětlování různých přírodních jevů a naučit je přenést si některé z nich do školní třídy, tj. naučit je zhotovit jednoduchá experimentální zařízení, vystihující základní podstatu těchto často složitějších jevů. Výstupem pak bude například zhotovený a názorně vysvětlený experiment, nebo nepříliš rozsáhlý projekt v závěru obhajovaný před celou skupinou studentů.
Syllabus
  • 1. Zajímavé přírodní jevy, jejich pozorování a vysvětlení. 2. Experimenty se svépomocně vyrobenými pomůckami. 3. Improvizace a její úskalí. 4. Výstava přírodovědných exponátů. 5. Objekty. 6. Rozvíjení odhadu a pozorovacích schopností. 7. Modely jako prostředky názornosti. 8. Videoprogramy a jejich využití 9. Konkrétní realizace úloh.
Literature
  • Holt, J.: Proč děti neprospívají. Praha : Strom, 1994.
  • Silberman, M. : 101 metod pro aktivní vyučování. Praha : Portál, 1997.
  • Rojko, M. a kol.: Co by měl žák ZŠ umět z fyziky, chemie a přírodopisu. Praha : Prometheus 1998.ISBN 80-7196-110-8.
  • Drozd, Z a kol.: Pokusnictví z volné ruky. Praha : Prometheus 2003. ISBN 80-7196-268-6.
Bookmarks
https://is.muni.cz/ln/tag/PedF:SC4BK_PZCP!
Assessment methods (in Czech)
Výuka: praktické semináře. / Ukončení: kolokvium (podmínky viz předpoklady předmětu).
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course is taught annually.
The course is taught: in blocks.
Information on the extent and intensity of the course: 15 hodin.
Information on course enrolment limitations: Předmět je povinnou součástí profilace Výchova ve volném čase
The course is also listed under the following terms Spring 2006, Spring 2007, Autumn 2008, Autumn 2009, Autumn 2010, Autumn 2011.
  • Enrolment Statistics (Spring 2008, recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/spring2008/SC4BK_PZCP