SO1BP_MVCP Management of leisure time activities

Faculty of Education
Spring 2008
Extent and Intensity
0/0/1. 2 credit(s). Type of Completion: k (colloquium).
Teacher(s)
doc. PhDr. Mgr. Tomáš Čech, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
doc. PhDr. Mgr. Tomáš Čech, Ph.D.
Department of Social Education – Faculty of Education
Contact Person: doc. PhDr. Mgr. Tomáš Čech, Ph.D.
Prerequisites
SO1BP_PVCP Leisure time education (L)
The subject is intended for students of specialisation Teachery for 1. level of basic schools, specialisation Social pedagogic.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.

The capacity limit for the course is 10 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 0/10, only registered: 0/10
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives
Introduction to problematics of organisations in free time and respective legislation.
Syllabus
  • Syllabus correspond with areas for examination: 1. Basic ideas. 2. Management in social pedagogic. 3. Problematic so called third sector in CR. 4. Centres of free time - management and work content. 5. Basics of legislation. 6. Basics of management of nongovermental nonprofit organisations. 7. Civil movements, endowement activity and nonprofit sector from the view of EU., nadační činnost a neziskový sektor z pohledu Evropské unie.
Literature
  • PLAMÍNEK, J. A KOL. Řízení neziskových organizací. Praha : Nadace Lotos, 1996.
  • MOLDAN, B. Podkladové dokumenty pro Národní strategii udržitelného rozvoje České republiky. Praha : Univerzita Karlova, Centrum pro otázky životního prostředí, 2001.
  • TOFFLER, A. Šok z budoucnosti. Praha : Práce 1992. ISBN 80-208-0160-X.
  • KRAJŠEK, B. Úvod k místním Agendám 21 v České republice. Praha : MŽP ČR, 1998, ISBN 80-7212-052-2.
  • Sedmá generace : společensko-ekologický měsíčník. Brno : Hnutí Duha - Přátelé Země, ISSN 1212-0499.
  • OPITZ, P. J. (Hrsg.). Weltprobleme. Bonn : Bundeszentrale für politische Bildung. 1995, ISBN 3-89331-236-6.
  • SALZMANN, Ch., MEYER, C., BAEUMER, H. Theorie und Praxis des regionalen Lernens. Umweltpädagogische Impulse für ausserschulisches Lernen. Frankfurt am Main : Peter Lang, 1995, ISBN 3-631-48696-0.
  • JEMELKA, Petr. Racionalita a ekologická krize (Racionality and Ecological Crisis). 1st ed. Brno: Masarykova univerzita Brno, 1999, 110 pp. Pedagogická fakulta. ISBN 80-210-2022-9. info
  • BROWN, Lester R. Stav světa 1998 : zpráva o cestě k trvale udržitelné společnosti. 1. vyd. Praha: Hynek, 1998, 356 s. info
  • KELLER, Jan. Šok z ekologie aneb politické systémy v rozpacích (An Ecological Shock or Political Systems at a Loss.). In Šok z ekologie aneb politické systémy v rozpacích. Praha: Český spisovatel, 1996. ISBN 80-202-0606-X. info
Assessment methods (in Czech)
Typ výuky: přednáška. Ukončení: zkouška. Požadavky na ukončení: samostudium a složení zkoušky.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course is taught annually.
The course is taught: every week.
General note: Předmět je součástí specializace Sociální pedagogika pro studenty Učitelství pro 1. stupeň ZŠ. Bližší informace ke specializaci podá tajemník katedry sociální pedagogiky PhDr. Tomáš Čech.
The course is also listed under the following terms Spring 2005, Spring 2006, Spring 2007, Spring 2009, Spring 2010, Spring 2011.
  • Enrolment Statistics (Spring 2008, recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/spring2008/SO1BP_MVCP