SP4MK_DIP3 Diploma Thesis Seminar 3

Faculty of Education
Spring 2009
Extent and Intensity
0/0/8. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
doc. PaedDr. Jiřina Klenková, Ph.D. (lecturer)
doc. PhDr. Mgr. Barbora Bazalová, Ph.D. (seminar tutor)
prof. PhDr. Mgr. Pavel Mühlpachr, Ph.D. (seminar tutor)
PhDr. Mgr. Zita Nováková, Ph.D. (seminar tutor)
doc. PhDr. Mgr. Dagmar Opatřilová, Ph.D. (seminar tutor)
prof. PhDr. Marie Vítková, CSc. (seminar tutor)
Guaranteed by
prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.
Department of Special and Inclusive Education – Faculty of Education
Contact Person: PhDr. Mgr. Ilona Fialová, Ph.D.
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives
Consultation about compilation of the thesis, formal arrangement of the thesis, summary, summary in foreign language, annotation, main words
Syllabus
  • 1. Consultation about compilation ot the thesis. 2. Formal arrangement of the thesis.
Literature
  • JANÍK, Tomáš and Petr KNECHT. Pedagogický výzkum a kurikulární reforma české školy (Educational research and the reform of school curriculum in the Czech Republic). In Svět výchovy a vzdělávání v reflexi pedagogického výzkumu. Recenzovaný sborník. 1st ed. České Budějovice: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, 2007, p. 30-41. ISBN 978-80-7394-061-4. info
  • JANÍK, Tomáš and Petr KNECHT. Pedagogický výzkum a kurikulární reforma české školy (Educational research and the reform of school curriculum in the Czech Republic). In Svět výchovy a vzdělávání v reflexi současného pedagogického výzkumu. 1st ed. České Budějovice: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, 2007, p. 1-12. ISBN 978-80-7040-987-9. info
  • GAVORA, Peter. Úvod do pedagogického výzkumu. Translated by Vladimír Jůva. Brno: Paido, 2000, 207 stran. ISBN 8085931796. info
  • PRŮCHA, Jan. Pedagogický výzkum a vzdělávací politika : vytváření mostů. Praha: Ústav pro informace ve vzdělávání, 1997, 118 s. info
  • ŠIMONÍK, Oldřich. Pedagogický výzkum očima učitelů základních a středních škol (Pedagogical research by teachers of elementary and secondary schools). In Český pedagogický výzkum v současných společenských podmínkách. Brno: ČAPV a Ústav ped. věd FF MU, 1997, p. 98-101. ISBN 80-7204-083-9. info
  • PRŮCHA, Jan. Pedagogický výzkum : uvedení do teorie a praxe. 1. vydání. Praha: Karolinum, 1995, 132 stran. ISBN 8071841323. info
  • ŠVEC, Vlastimil. Kvalitativní pedagogický výzkum (Qualitative pedagogical research). In Kapitoly z metodologie pedagogiky. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita Brno, 1994, p. 72-76. ISBN 80-210-1031-2. info
Assessment methods
Final thesis.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course is taught annually.
The course is taught: in blocks.
Information on the extent and intensity of the course: 8 hodin.
The course is also listed under the following terms Spring 2004, Spring 2005, Spring 2006, Spring 2007, Spring 2008.
  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/spring2009/SP4MK_DIP3