SP4MP_2AB2 Angličtina pro speciální pedagogy - D

Pedagogická fakulta
jaro 2010
Rozsah
0/2/0. 4 kr. (plus 1 za zk). Ukončení: zk.
Vyučující
Mgr. Gabriela Hublová, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Radka Mlýnková (přednášející)
PaedDr. Marta Holasová, Ph.D. (pomocník)
Mgr. Alena Hradilová, Ph.D. (pomocník)
Ing. Boris Janča (pomocník)
Mgr. Zuzana Janoušková (pomocník)
Mgr. Jana Kollárová (pomocník)
PhDr. Hana Němcová (pomocník)
PhDr. Hana Reichová, Ph.D. (pomocník)
PhDr. Radoslava Šopovová (pomocník)
PhDr. Jiří Vacek, CSc. (pomocník)
Garance
Mgr. Gabriela Hublová, Ph.D.
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Pedagogické fakultě – Centrum jazykového vzdělávání
Kontaktní osoba: Jitka Autratová
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
SP4MP_2AB2/01: Út 7:55–9:35 učebna 51, G. Hublová
SP4MP_2AB2/02: Út 9:45–11:25 učebna 51, G. Hublová
SP4MP_2AB2/03: Út 7:55–9:35 učebna 52, R. Mlýnková
SP4MP_2AB2/04: Út 9:45–11:25 učebna 52, R. Mlýnková
Předpoklady
SP4MP_1AB2 Aj pro spec ped - C
A pass in SP4MP_1AB2 English for Special Educators. (Úspěšně absolvovaný předmět SP4MP_1AB2 Angličtina pro speciální pedagogy C.)
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Jiné omezení: Level B2 Course
Mateřské obory/plány
předmět má 7 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
The aim of this course is to help students achieve B2 level knowledge of English by 1) enhancing all language skills (listening, speaking, reading and writing) and systems (vocabulary and grammar) by means of up-to-date topics related to professinal career or academic sphere within the given level; 2)developing students' academic skills: (students produce a CV and covering letter, Master's thesis abstract and literature review.)
Osnova
  • Topics: 1) Work, job opportunities/application/interviews..; 2) Professional career of a special educator; Plans for future; 3) Communication, information; 4) Science, technology, research; 5) People and society. Grammar: Articles; countable and uncountable nouns, quantifiers; some, any, no…; reported speech; prepositional phrases; linking expressions; phrasal verbs; "make" X "do"; modals (must/could/should have done....). Test practice: Sentence transformations, word formation... Academic writing: 1) A CV and covering letter; 2) Master's thesis abstract; 3) Literature review;
Literatura
  • In-class materials designed for teaching ESP.
  • SEAL, Bernard. Academic encounters : reading, study skills, and writing : content focus, human behavior. Cambridge: Cambridge University Press, 1997, xx, 220. ISBN 0521476585. info
  • GILL, Nora, Jiří VACEK, Ruth COUFALOVÁ, Olga INGROVÁ a Jana KOLLÁROVÁ. Communicative ESP Practice for Pre-Service Teachers. 1. vyd. Olomouc: Palacký University, Olomouc, Czech Republic, 2003, 109 s. English Texts. ISBN 80-244-0652-7. info
  • PRODROMOU, Luke. Grammar and vocabulary for first certificate : with key. Essex: Longman, 1999, 319 s. ISBN 9780582400184. info
  • HASHEMI, Louise a Barbara THOMAS. Grammar for first certificate with answers : self-study grammar reference and practice. Second edition. Cambridge: Cambridge University Press, 2008, xii, 259. ISBN 9780521690874. info
  • WILSON, Ken. First certificate network. Oxford: Heinemann, 1991, 122 s. ISBN 0-435-28574-2. info
  • GRUBER, Diann a Viviane DUNN. Listening : intermediate. Oxford: Oxford University Press, 1987, viii, 64. ISBN 0194534189. info
  • CRAVEN, Miles. Listening extra : a resource book of multi-level skills activities. 1st ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2004, 136 s. ISBN 0521754623. info
Výukové metody
Weekly ninety-minute seminars designed for teaching English for specific and academic purposes (acitvities developing students' awarness of language skills and systems within B2 level - listening and reading tasks; grammar and vocabulary practice, discussions and other speaking activities etc.).
Metody hodnocení
Weekly 90-minute seminars. Credit requirements: 1) Attendance (85%) and active participation in classes; 2) Submitted in-term assignments A) CV + covering letter B) Master's thesis abstract C) Literature review of Master's thesis sources in English (must be submitted in IS.MUNI in written form prior to the exam); 3) Respecting all deadlines; 4) Exam: 2 parts: A) written (parts: listening, reading comprehension, use of English, writing; level B2; pass mark: 70%) B) oral (presentation of student’s bachelor’s or master’s thesis) (The final mark is based on the test score (70%) and oral exam (30%).
Vyučovací jazyk
Angličtina
Informace učitele
In order to be allowed to sit the final exam, students must complete all in-term assignments and meet all deadlines.
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2008, podzim 2008, jaro 2009, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018.