UPVK_8001 Seminář k bakalářské práci 1

Pedagogická fakulta
jaro 2014
Rozsah
0/0/.4. 5 hodin. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. et Mgr. Karel Ouroda, Ph.D. (cvičící)
Garance
doc. RNDr. Petr Sládek, CSc.
Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Bc. Lucie Viková
Dodavatelské pracoviště: Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Hlavní cíle kurzu pro studenty jsou: - posoudit kvalitu dostupné literatury k dané problematice, - vyjádřit vlastními slovy výzkumné otázky nebo pracovní hypotézu svojí bakalářské práce, - vyjádřit vlastními slovy obsah teoretické části bakalářské práce, vyvodit závěry pro zpracování praktické části bakalářské práce.
Osnova
  • . Úvod do předmětu • Metodologické otázky, návaznosti na obor a spisovná čeština • Volba tématu, osnova bakalářské práce • Výběr a metodika zpracování odborné literatury (pedagogika, psychologie, didaktika, téma) • Pracovní hypotéza, výzkumné otázky, formulace hypotéz • Způsoby shromažďování podkladů • Příprava teoretické části bakalářské práce • Příprava praktické části bakalářské práce • Norma k citování literatury • Organizační zabezpečení • Vkládání náležitostí bakalářské práce do ISu • Informace k obhajobě bakalářské práce . Doplňující témta
Literatura
    povinná literatura
  • HOLOUŠOVÁ, Drahomíra. Jak psát diplomové a závěrečné práce. 2., přeprac. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého, 2000, 110 s. ISBN 8070678410. info
  • HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum : základní teorie, metody a aplikace. 3. vyd. Praha: Portál, 2012, 407 s. ISBN 9788026202196. info
  • CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu : základy kvantitativního výzkumu. Vydání 1. Praha: Grada, 2007, 265 stran. ISBN 9788024713694. info
  • PRŮCHA, Jan. Učebnice: Teorie a analýzy edukačního média. Brno: Paido, 1998. ISBN 80-85931-49-4. info
    doporučená literatura
  • OURODA, Karel. Odborná písemná práce studentů jako mimořádná příležitost k vynikající sebeprezentaci. 1. vyd. Beijing: Beijingská univerzita zahraničních studií, 2010. info
  • KOHOUTEK, Rudolf a Karel OURODA. Jak studovat. Brno: CERM akademické nakladatelství, 2000, 20 s. ISBN 8072041517. info
  • SLANÝ, Antonín a Jaroslav NEKUDA. Jak /ne/napsat závěrečnou práci. Brno: Masarykova univerzita Brno, 1993, 86 s. ISBN 80-210-0727-3. info
  • Pedagogický výzkum v zahraničí. Praha: Ústav školských informací (ÚŠI), 1990, 113 s. ISBN 8021100494. info
  • KERLINGER, Fred N. Základy výzkumu chování : pedagogický a psychologický výzkum. Vyd. 1. Praha: Academia, 1972, 705 s. info
    neurčeno
  • OURODA, Karel. Rozhovor ke 4. světovému fóru komparativní pedagogiky - Beijing 2011. 1. vyd. Beijing, 2011. URL info
  • JANÍK, Tomáš a Petr KNECHT. Didaktická transformace učiva a učebnice: k roli didaktických znalostí obsahu autora učebnice. In Kurikulum a učebnice. 2008. ISBN 978-80-210-4730-3. info
  • Český pedagogický výzkum v současných společenských podmínkách : sborník z 3. mezinárodní konference : Brno, 27. a 28. června 1995. Edited by Jan Sup. Brno: Cerm, 1997, 174 s. ISBN 8072040839. info
  • ŠIMONÍK, Oldřich. Pedagogický výzkum očima učitelů základních a středních škol. In Český pedagogický výzkum v současných společenských podmínkách. Brno: ČAPV a Ústav ped. věd FF MU, 1997, s. 98-101. ISBN 80-7204-083-9. info
  • ŠVEC, Vlastimil. Kvalitativní pedagogický výzkum. In Kapitoly z metodologie pedagogiky. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita Brno, 1994, s. 72-76. ISBN 80-210-1031-2. info
Výukové metody
Konzultace Úkol k samostudiu - zpracování projektu Dle časových možností může být zařazena exkurze
Metody hodnocení
Vypracování projektu bakalářské práce, průběžná konzultace projektu bakalářské práce, zápočet. Ke získání zápočtu je potřeba odevzdat projekt bakalářské práce v rozsahu nejméně 4 – 5 stránek formátu A4. Při zpracování je potřeba použít minimálně 3 různé zdroje (např. knihu, článek z časopisu, článek z webu apod.). Použití webu může být pouze 1/3 ze všech použitých zdrojů. Vyžaduje se zároveň aktivní účast na semináři.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018.