JAP300 Náslech III.

Filozofická fakulta
podzim 2010
Rozsah
0/0. 2 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Mgr. Zuzana Kubovčáková, M.A., Ph.D. (přednášející)
Mgr. Jiří Matela, M.A., Ph.D. (přednášející)
Reiko Šenková (přednášející), doc. PhDr. Bc. Ondřej Šefčík, Ph.D. (zástupce)
Garance
prof. RNDr. Václav Blažek, CSc.
Seminář japonských studií - projekt OPVK – Ústav jazykovědy a baltistiky – Filozofická fakulta
Rozvrh
Út 16:40–18:15 B31
Předpoklady
JAP211 Náslech II.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Jiné omezení: Zápis mimo japanistiku je podmíněn souhlasem vyučující.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Student v návaznosti na ostatní jazykové kurzy dále rozvíjí svoji schopnost rozumět mluvené japonštině na úrovni formální i hovorové. Nadále rozšiřuje svoji slovní zásobu, je schopen aktivně rozpoznávat klíčové informace v mluveném projevu ve specifických kontextech, je schopen identifikovat sociopragmatické funkce specifických výrazů.
Osnova
  • 1. Úvod; 2. Japonské pohádky I.; 3. Japonské pohádky II.; 4. Japonská literatura I.; 5. Japonská literatura II.; 6. Oblasti Japonska (Hokkaidó); 7. Oblasti Japonska (Honšú); 8. Oblasti Japonska (Kjúšú, Šikoku, Okinawa); 9. Moderní japonská kultura; 10. Tradiční japonská kultura; 11. Výběrové téma; 12. Závěrečná zkouška.
Literatura
  • Makino, A. (eds.): Chōkai task 25. Tokyo: 3A Network, 2003.
  • Minna no nihongo, shokyū II. Tokyo. 3A Network, 1998.
  • Japanese for Busy People I: Revised 3rd edition. AJALT: Tokyo, New York, London, 2006.
  • Banno, E.; Ohno, Y.; Sakane, Y.; Shinagawa, Ch.: Genki I.: An Integrated Course In Elementary Japanese. Japan Times, 2002.
  • Kudō, S. (eds.): Tanoshiku kikō II. Tokyo. Bonjinsha, 1992.
  • Kawarazaki, M.: Mainichi no kikitori. Tokyo. Bonjinsha, 1992.
Výukové metody
Poslech audio materiálů s doplňkovým výkladem lektora. Důraz je kladen na schopnost identifikovat nejen informačně nosné části mluveného diskursu, ale i sociopragmatické funkce specifických výrazů (např. aizuči atd.). Rychlost mluvy a míra užívání hovorovějších a fatických výrazů se postupně navyšuje směrem k co nejpřirozenější podobě mluvené japonštiny.
Metody hodnocení
Poslechový test. Součástí hodnocení je také aktivní účast na hodinách.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2011, podzim 2012, podzim 2013, podzim 2014, podzim 2015, podzim 2016, podzim 2017, podzim 2018, podzim 2019, podzim 2020, podzim 2021.