KJ1B012 Didactic practices

Faculty of Arts
Autumn 2022
Extent and Intensity
0/2/2. 5 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Taught in person.
Teacher(s)
Mgr. Pavlína Javorová Švandová (seminar tutor)
Mgr. Lucie Kuzmová, Ph.D. (seminar tutor)
Guaranteed by
Mgr. Lucie Kuzmová, Ph.D.
Department of Romance Languages and Literatures – Faculty of Arts
Contact Person: Mgr. Lucie Kuzmová, Ph.D.
Supplier department: Department of Romance Languages and Literatures – Faculty of Arts
Prerequisites
SOUHLAS
permission
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives
Students from Catalan universities have the chance to realize philological and didactic practice in university courses with non-catalan speakers. They can also practise different didactic methods, evaluation, develop e-learning courses, etc. Studenti katalánských univerzit mají šanci realizovat filologickou a didaktickou praxi ve vysokoškolských kurzech s nekatalánskými mluvčími.. Mohou také procvičovat různé didaktické metody, hodnocení, rozvíjet e-learningové kurzy atd.
Learning outcomes
After de course, the student will be able to
-project efficiently the content of the class
-prepare materials for teaching
-realize the lesson and modify it according to real circumstances
-evaluate his/her work and the work of the students in the class Po ukončení kurzu bude student schopen -projektujte efektivně obsah třídy -připravovat materiály pro výuku -realizovat lekci a upravit ji podle skutečných okolností -hodnotit svou práci a práci žáků ve třídě.
Syllabus
  • Initial consultation with the tutor
  • Observation
  • Preparation of the materials
  • Teaching (observation of the tutor)
  • Correction of the student's work
  • Evaluation
  • Preparation, development of the e-learning Úvodní konzultace s lektorem Pozorování Příprava materiálů Výuka (zpětná vazba lektora) Oprava práce studenta Hodnocení Příprava, rozvoj e-learningu
Literature
  • Aguilar Rodenas, Consol. Didàctica del Català i Pedagogia Crítica. Universitat Jaume I, 2001. s. 378. ISBN 8480213604
  • Marc europeu comú de referència per a les llengües : aprendre, ensenyar, avaluar. Barcelona, 203, s. 311. ISBN 8439361599
Teaching methods
The student attends different courses (literature, linguistics, practical language courses). First he/she observes the teaching, then he/she teaches their own lessons and other associated work, finally he/she gets the feedback. -consultation, observation, preparation of the materials, correction of the student's work, evaluation, e-learning, projects, discussion Student navštěvuje různé kurzy (literatura, lingvistika, praktické jazykové kurzy). Nejprve pozoruje výuku, poté vyučuje vlastní hodiny a prování další přidružené úkoly, nakonec získá zpětnou vazbu. -konzultace, pozorování, příprava materiálů, korekce práce studenta, hodnocení, e-learning, projekty, diskuze
Assessment methods
projects, discussion
Language of instruction
Catalan
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
The course is taught each semester.
The course is taught: in blocks.
Information on course enrolment limitations: Předmět je určen pouze studentům přijíždějícím v rámci studijního pobytu z Katalánských univerzit
The course is also listed under the following terms Autumn 2019, Spring 2020, Autumn 2020, Spring 2021, Autumn 2021, Spring 2022, Spring 2023, Autumn 2023, Spring 2024, Autumn 2024, Spring 2025.
  • Enrolment Statistics (Autumn 2022, recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/phil/autumn2022/KJ1B012