PB31PB42 Therapeutic methods in counselling

Faculty of Arts
Spring 2004
Extent and Intensity
0/2/0. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
PhDr. Soňa Cpinová (seminar tutor)
Guaranteed by
prof. PhDr. Milan Pol, CSc.
Department of Educational Sciences – Faculty of Arts
Contact Person: Ivana Klusáková
Timetable
Thu 15:00–16:35 ?
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
The capacity limit for the course is 15 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 0/15, only registered: 0/15, only registered with preference (fields directly associated with the programme): 0/15
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Semináře mají umožnit studentům prožít procesy skupinové dynamiky prostřednictvím interakčních her. Skupiny her jsou zaměřeny na sebepoznávání, poznávání chování a reakcí druhých, prožitek z různých modelů vedení skupin. Akcentována jsou témata poruch komunikace v rodině, identifikace a vcítění, agrese a prosazování. Na vlastní interakční hry navazují rozbory videotréninku.
Literature
  • KRATOCHVÍL, Stanislav. Základy psychoterapie. Vyd. 2., dopl. a přeprac. Praha: Portál, 1998, 392 s. ISBN 80-7178-280-7. info
  • KOPŘIVA, Karel. Lidský vztah jako součást profese :psychoterapeutické kapitoly pro sociální, pedagogické a zdravotnické profese. 2., rozš. a přeprac. vyd. Praha: Portál, 1997, 147 s. ISBN 80-7178-150-9. info
  • HERMOCHOVÁ, Soňa. Metody aplikované sociální psychologie. 1. vyd. Praha: Univerzita Karlova, 1989, 160 s. URL info
Assessment methods (in Czech)
Zážitkově vedené semináře.
Language of instruction
Czech
Further Comments
The course is taught annually.
The course is also listed under the following terms Autumn 2000, Autumn 2001, Autumn 2002, Spring 2003, Autumn 2005, Autumn 2006, Autumn 2007, Autumn 2008, Autumn 2009.
  • Enrolment Statistics (Spring 2004, recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/phil/spring2004/PB31PB42