SKANSII_21 Theatre Workshop

Faculty of Arts
Spring 2014
Extent and Intensity
0/2. 5 credit(s). Type of Completion: k (colloquium).
Teacher(s)
Mgr. Agneta Ch. Alarka Kempe (seminar tutor)
Guaranteed by
Mgr. Agneta Ch. Alarka Kempe
Department of German, Scandinavian and Netherland Studies – Faculty of Arts
Supplier department: Department of German, Scandinavian and Netherland Studies – Faculty of Arts
Timetable
Mon 17:30–19:05 C11
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem dvousemestrálního předmětu Teaterworkhop I-II je a) seznámit studenty se současnou švédskou dramatikou b) skrze práci s texty a improvizační techniky zaměřené na užití cizího jazyka rozšířit jejich porozumění textu a komunikační schopnosti v rámci praktického užití švédštiny c) skrze praktický fonetický nácvik zlepšit výslovnost a porozumění mluvenému slovu. Výuka probíhá i ve zkouškovém období. Skupina bude v průběhu prvních čtyř lekcí rozdělena na dvě samostatné seminární skupiny, jedna zůstane dále zaměřena na improvizace, druhá na nácvik vybrané hry. Ukončení předmětu probíhá formou veřejné prezentace improvizačního představení či nacvičované hry v rámci aktuálně zorganizovaného celoročního projektu (účast na festivalu ve Švédsku, výměnný zájezd se švédskou div. skupinou ad.). Požaduje se aktivní přístup, pravidelná docházka a domácí příprava.
Syllabus (in Czech)
  • Lekce 1: úvod, popis projektu, seznámení v rámci skupiny, improvizační hry. Lekce 2: improvizační hry, čtená zkouška. Lekce 3 – 12: improvizace, nácvik hry ve švédštině.
Literature
    recommended literature
  • • HÄGGLUND, Kent. FREDIN, Kirsten. Dramabok. Stockholm: Liber, 2001. ISBN 978-9147050680
  • WILSON, Ken. Drama and improvisation. Oxford: Oxford University Press, 2008, x, 125. ISBN 9780194425803. info
    not specified
  • • HENRIKSSON, Lisa. Lära i lek och drama. Stockholm: Natur & Kultur, 2011. ISBN 91-27-12306-5.
  • • JOHNSTONE, Keith. IMPRO : Improvizace a divadlo. Praha: Akademie múzických umění, 2014. ISBN 978-80-7331-266-4.
  • BOAL, Augusto. Games for actors and non-actors. Translated by Adrian Jackson. New York: Routledge, 1992, xxxi, 247. ISBN 0415061555. info
  • DUFF, Alan and Alan MALEY. Drama techniques in language learning : a resource book of communication activities for language teachers. Cambridge: Cambridge University Press, 1978, vi, 234. ISBN 0521288681. info
Teaching methods (in Czech)
Analýza a překlad textu, čtení, diskuze, jazyková a pohybová improvizace, cvičení výslovnosti a artikulace.
Assessment methods (in Czech)
Aktivní a pravidelná účast.
Language of instruction
Swedish
The course is also listed under the following terms Autumn 2011, Autumn 2012, Autumn 2013, Autumn 2014, Autumn 2016, Spring 2017, Autumn 2017, Spring 2018, Autumn 2018, Spring 2019, Autumn 2019, Spring 2020, Autumn 2020, Spring 2021, Autumn 2021, Spring 2022, Autumn 2022, Spring 2023, Autumn 2023, Spring 2024, Autumn 2024, Spring 2025.
  • Enrolment Statistics (Spring 2014, recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/phil/spring2014/SKANSII_21