Kontakt: Ing. Jitka Brandejsová, brandejsova@fi.muni.cz, tel.: +420 549 493 233, 1/2 CVT FI MU, Botanická 68a, 602 00 Brno MASARYKOVA UNIVERZITA FAKULTA INFORMATIKY http://is.muni.cz/ PA180 Interim Project na Fakultě informatiky Masarykovy univerzity Projektový manažer Charakter projektu: business-oriented Představení partnera Centrum výpočetní techniky (CVT) je pracoviště Fakulty informatiky Masarykovy univerzity. Bylo založeno současně se vznikem fakulty v roce 1994 jako účelové zařízení, které slouží podpoře a rozvoji vzdělávací a vědecké činnosti fakulty a zabezpečení potřebného technického zázemí. V současné době zaměstnává 60 odborníků: programátory, analytiky, projektové manažery, pracovníky uživatelské podpory, designéry, techniky a správce ICT na přibližně deseti projektech financovaných z různých zdrojů (např. centralizované a decentralizované projekty MŠMT, OP VK). CVT FI vyvíjí a provozuje Informační systém Masarykovy univerzity (IS MU), který provozuje formou outsourcingu dalším 8 vysokým školám v ČR. V roce 2008 realizovalo CVT FI úspěšný projekt Národní registr VŠKP a systém na odhalování plagiátů v závěrečních pracích - Theses.cz (http://theses.cz/), který v současnosti využívá 29 vysokých škol (z toho 2 zahraniční). V roce 2009 vznikl systém na odhalování plagiátů v seminárních pracích – Odevzdej.cz (http://odevzdej.cz/), který se rozvíjí i v roce 2010 v rámci centralizovaného rozvojového projektu. Systém Odevzdej.cz využívá kromě 18 vysokých škol i vyšší odborná škola a gymnázium. V oblasti odhalování plagiátorství plánuje CVT FI v roce 2011 realizaci nového projektu zaměřeného na odhalování plagiátů v zaměstnaneckých dílech a odborných publikacích společně s 13 veřejnými vysokými školami. Od roku 2009 – 2012 probíhá projekt Systém vzdělávání pro inovaci studijních programů s podporou IT, který se zaměřuje na inovaci předmětů s podporou IT – tvorbu elektronických opor výuky. V rámci projektu jsou vzděláváni pedagogové, pracovníci MU, studenti a budována potřebná infrastruktura. Budou realizovány vzdělávací aktivity (školení: individuální, hromadná, elektronická a telefonická; prezentace vzdělávacích materiálů a zkušeností) a poskytnuta uživatelská podpora pracovníkům MU tak, aby ve výsledku došlo k plánovaným inovacím studijních oborů nebo předmětů. Současně se projekt zaměřuje na zvyšování ICT gramotnosti učitelů, pracovníků MU a jejich dovednosti zvládnout pokročilou inovaci studijních oborů s podporou ICT, neboť inovace předmětů na MU souvisí se správou předmětů prostřednictvím informačního systému pro podporu výuky a studia (IS MU). Kontakt: Ing. Jitka Brandejsová, brandejsova@fi.muni.cz, tel.: +420 549 493 233, 2/2 CVT FI MU, Botanická 68a, 602 00 Brno MASARYKOVA UNIVERZITA FAKULTA INFORMATIKY http://is.muni.cz/ Popis projektu Práce projektového manažera v prostředí vývoje a provozu informačních systémů pro administraci studia, e-learningu a systémů pro odhalování plagiátů představuje široké spektrum činností, které jsou závislé na životním cyklu projektu. V rámci Interim projektu se proto student seznámí a bude spolupracovat na různých projektech v různých fázích životního cyklu:  Příprava a podání nového centralizovaného rozvojového projektu MŠMT na rok 2011.  Závěrečná zpráva centralizovaného příp. decentralizovaného rozvojového projektu MŠMT za rok 2010.  Komunikace se zákazníky, příprava cenových nabídek.  Příprava podkladů pro monitorovací zprávu projektu financovaného z OP VK.  Publikování a prezentování dosažených výsledků v realizovaných projektech (účast na odborných konferencích, seminářích).  Marketing – propagace. Kromě dlouhodobých úkolů bude student řešit činnosti aktuálně vyplývající ze situace a stavu projektu. Cíle projektu Cílem projektu je, aby se student po dobu běhu Interim Projectu seznámil s každodenními činnostmi projektového manažera, naučil se držet si přehled a zvládat současně práci na vícerých projektech v různých fázích realizace. Hlavní výstupy projektu  závěrečná zpráva pro garanta studijního oboru, dle zadané specifikace  prezentace výsledků běhu Interim Projectu na vybraném fakultním semináři  osobní zkušenosti studenta s podáváním rozvojových projektů MŠMT  osobní zkušenosti studenta s koordinací projektového týmu  osobní zkušenosti studenta s administrativou spojenou s projekty financovanými z OP VK  osobní zkušenosti studenta se zajišťováním a realizací grantů, s přípravou podkladů pro úspěšné obhájení grantů  osobní zkušenosti s poskytováním služeb formou outsourcingu (obchodní jednání, komunikace) Náplň práce v běhu Interim Projectu  komunikace se zákazníky/partnery  účast na schůzkách s projektovými týmy  příprava podkladů pro podávání projektů a závěrečních zpráv  příprava podkladů pro monitorovací zprávu  publikování a prezentování výsledků  účast na seminářích resp. konferencích souvisejících s problematikou realizovaných projektů  další činnosti dle pokynů