2. 4. 2020 Osobní stránka doc. Ing. Alena Klapalová, Ph.D. https://is.muni.cz/auth/osoba/akalla#cv 1/9 Pracoviště a studium Výuka Školitel Životopis Publikace Profil Vše Osobní stránka doc. Ing. Alena Klapalová, Ph.D. Další varianta: angličtina (1) Identifikace osoby Doc. Ing. Alena Klapalová,Ph.D., nar. 2.4.1964 v Bratislavě Pracoviště Katedra podnikového hospodářství, Ekonomicko-správní fakulta, Masarykova univerzita v Brně, Lipová 41a, 60200 Brno Funkce na pracovišti docent Vzdělání a akademická kvalifikace 2014: docent v oboru Podniková ekonomika a management, Ekonomicko-správní fakulta, Masarykova univerzita 2007: Ph.D. - Podniková ekonomika a management, Ekonomicko-správní fakulta, Masarykova univerzita 1986: VŠE (Ekonomická univerzita) Bratislava, "Ekonomika a řízení vnitřního obchodu" Přehled zaměstnání 1996 - Masarykova univerzita v Brně, Ekonomicko-správní fakulta, Katedra podnikového hospodářství (1996-1998 Katedra obchodu) 1993-1996 - Fakulta managementu a ekonomiky VUT Zlín (nyní Univerzita Tomáše Bati, Zlín) 1992-1993 - Ikea Bratislava 1991-1992 - Didaktický inštitút Bratislava 1987- 1990 - Výzkumný ústav cestovného ruchu a spoločného stravovania Bratislava 1986 - 1987 Výzkumný ústav papiera a celulózy Bratislava Pedagogická činnost Provozní management, Systémy řízení podniku, Marketing v AJ, International Mrketing, Marketing in the EU, Business Research, Management kvality, Logistika Supply Chain Management Vědeckovýzkumná činnost doc. Ing. Alena Klapalová, Ph.D., učo 1126 doc. Ing. Alena Klapalová, Ph.D. učo 1126 https://orcid.org/0000-0002-7169-6223 akalla@mail.muni.cz → albra@seznam.cz telefon: 549 49 5203 2. 4. 2020 Osobní stránka doc. Ing. Alena Klapalová, Ph.D. https://is.muni.cz/auth/osoba/akalla#cv 2/9 2018-2021 - zodpovědný řešitel výzkumného projektu Horizon2020 za Masarykovu univerzitu: ReCIPSS (Resource-efficient Product-Service Systems) 2019-2021 - odborný akademický pracovník - B-behavioral (Aplikace poznatků behaviorální ekonomie v kontextu marketingového průzkumu a marketingu na B2B trzích) - projekt OPIK (Operační program Podnikání a inovace pro konkurenceschopnost, Partnerství znalostního transferu) 2017-2018 - spoluřešitel a garant za Klíčovou aktivitu 2 za Katedru podnikového hospodářství ESF MU projektu v rámci OPVV "Masarykova univerzita 4.0 (kód projektu CZ.02.2.69/0.0/0.0/16_015/0002418) 2016 - 2018 - spoluřešitel výzkumného projektu GAČR: GA16-16260S - Přístup managementu k redukci zpětných toků ve vazbě na spokojenost zákazníků a neustálé zlepšování 2013-2015 - spoluřešitel výzkumného projektu GAČR: GA13-14704S - Řízení zpětných toků jako prostředek tvorby hodnoty 2015 - spoluřešitel interního grantového projektu ESF MU: MUNI/A/1209/2014 - Spokojenost zákazníka a výkonnost podniku 2006-2007 - spoluřešitel výzkumného úkolu „Relationships Marketing of the SME´s" v rámci mezinárodní vědecko-výzkumné sítě Polsko, Slovensko, Česká republika 2005 - 2009 - spoluřešitel specifického výzkumného úkolu Katedry podnikového hospodářství ESF MU „Konkurenceschopnost podniků“ 2005 - 2007 - spoluřešitel grantového úkolu GAČR „Činitelé podněcující a tlumící zakládání a rozvoj malých a středních podniků v ČR 2001 - 2004 - spoluřešitel grantového výzkumného úkolu Grantové agentury České republiky „Multifaktorová úspěšnost podniku“ 2001 - 2002 - spoluřešitel a zodpovědný řešitel (2002) bilaterálního projektu ministerstev školství ČR a SR v rámci programu KONTAKT „Implementácia marketingových teórií a prístupou v podnikovej praxi ČR a SR“, číslo projektu 221 1996 - fakultní grant ESF MU - "Učební plán jako podmínka kvality absolventů ESF MU v Brně - garant za Katedru obchodu 2000 - spoluřešitel grantového projektu GAČR - "MUltifaktorová analýza úspěšnosti firmy" 1993 - 1995 - spoluřešiel grantového projektu GAČR "Transformační marketing" (VUT Zlín, dnešní FaME UTB) Akademické stáže 1O/2017 - výukový pobyt na LAMK (Lahti University of Applied Science), Faculty of Business and Hospitality Management), Finsko 3/2017 - výukový pobyt na UC Leuven-Limburg, Belgie 8/2009 - studijní pobyt na Göteborgs universitet, Handelshögskolan, Företagsekonomiska institutionen 6/2007 - studijní pobyt na Institutu mezinárodního marketingu Vídeňské univerzity 8/2000 – studijní pobyt na Institutu ekonomické geografie Vídeňské univerzity Universitní aktivity 2012 - 2019 - člen Akademického senátu ESF MU 2015 - dosud - člen oborové rady doktorského programu Ekonomika a management, ESF MU 2010-2014 - člen Akademického senátu MU Mimouniversitní aktivity 2014 - dosud - člen Oborového verifikačního a hodnotícího panelu Úřadu vlády ČR 2018 - dosud - externí hodnotitel slovenské Agentúry na podporu výskumu a vývoja (APVV) Ocenění vědeckou komunitou 2012 - Cena děkana ESF za rok 2012 v kategorii pro akademické zaměstnance za nejlepší vědecký článek (spoluautorství) 2013 - Honorable mention award za článek prezentovaný na VI. International Tourism Congress v Peniche (Portugalsko) Vybrané publikace ŠKAPA, Radoslav a Alena KLAPALOVÁ. The Effectiveness of Reverse Logistics: the empirical test of its factors for product returns reduction. Ekonomický časopis, Bratislava: SAP - Slovak Academic Press, 2019, roč. 67, č. 1, s. 86-104. ISSN 0013-3035. URL info KLAPALOVÁ, Alena. How Knowledge Management is Approached in Circular Economy Academic Research? In Schiuma, G., Demartini, P. and Yan, M-R.. Proceedings from the 14th International Forum 2. 4. 2020 Osobní stránka doc. Ing. Alena Klapalová, Ph.D. https://is.muni.cz/auth/osoba/akalla#cv 3/9 on Knowledge Assets Dynamics: Knowledge Ecosystems and Growth. Matera, Italy: IKAM, University of Basilicata, 2019. s. 653-663, 11 s. ISBN 978-88-96687-12-3. info KLAPALOVÁ, Alena. Customer product returns – feedback and knowledge management. Measuring Business Excellence, 2019, roč. 23, č. 2, s. 149-164. ISSN 1368-3047. doi:10.1108/MBE-11-2018-0099. URL info KLAPALOVÁ, Alena. Employee-driven innovation and reverse supply chain management. International Journal of Entrepreneurship and Innovation Management, 2018, roč. 22, 4-5, s. 489-510. ISSN 1368-275X. doi:10.1504/IJEIM.2018.10013642. URL info KLAPALOVÁ, Alena. Customer Product Returns – Feedback and Knowledge Management. In Han van der Meer, Guido Einthoven, Giovanni Schiuma. Proceedings from the 13th International Forum on Knowledge Asset Dynamics. Delft: Institute of Knowledge Asset Management, 2018. s. 926-949, 24 s. ISBN 978-88-96687-11-6. info KLAPALOVÁ, Alena a Radoslav ŠKAPA. Perceived Importance of Innovation, Knowledge Management Maturity, Returns Management Knowledge and Internal Integration. In Carlos Costa; Manuel Au-Yong-Oliveira; Marlene Paula; Castro Amorim. The Proceedings of the 13th European Conference on Innovation and Entrepreneurship ECIE 2018. Reading,UK: Academic Conferences and Publishing International Limited, 2018. s. 347-354, 8 s. ISBN 978-1-911218-97-5. info KLAPALOVÁ, Alena a Michal KRČÁL. Product returns – interdisciplinary interfaces between knowledge, quality and product innovation management. In Su Mi Dahlgaard -Park and Jens J. Dahlgaard. Proceedings from 20th International Conference on Quality and Service Sciences (QMOD): Challenges and Opportunities of Quality and Sustainability in the 4th Industrial Revolution. 1st. ed. Lund: Lund University Library Press, 2017. s. 1-14, 14 s. ISBN 978-91-7623-086-2. info KLAPALOVÁ, Alena. Řízení zpětných toků jako prostředek tvorby hodnoty. první. Brno: Masarykova univerzita, 2017. 164 s. MUNI Press. ISBN 978-80-210-8154-3. doi:10.5817/CZ.MUNI.M210-8661- 2017. info KLAPALOVÁ, Alena. A framework of systematic innovative thinking for reverse flows and problem solving. In J.C. Spender, J.R. Noenning, G. Schiuma. IFKAD 2016 11th International Forum on Knowledge Asset Dynamics. Matera, Italy: Institute of Knowledge Asset Management, 2016. s. 523-535, 13 s. ISBN 978-88-96687-09-3. info KLAPALOVÁ, Alena. The size of firms and IS/ICT employment in reverse supply chain management. In Silva, P., Guerreiro, A. and Quaresma, R.. Proceedings of The 10th European Conference on Information Systems Management (ECISM 2016). Reading, UK: Academic Conferences and Publishing International Limited, 2016. s. 92 - 99, 8 s. ISBN 978-1-911218-06-7. info KLAPALOVÁ, Alena a Radoslav ŠKAPA. Companies Approach to Reverse Flows Management: The Case of the Czech Republic. In Piotrowicz Wojciech, Cuthbertson Richard. Supply Chain Design and Management for Emerging Markets Learning from Countries and Regions. 1st. Cham: Springer, 2015. s. 311-345, 35 s. ISBN 978-3-319-05765-1. doi:10.1007/978-3-319-05765-1_12. info KLAPALOVÁ, Alena. Reverse logistics management, drivers and profitability - metal versus other industries. In Metal 2015 24th International Conference on Metallurgy and Materials. Ostrava: Tanger Ltd., 2015. s. 1805-1810, 6 s. ISBN 978-80-87294-62-8. info KLAPALOVÁ, Alena. Sustainability orientation of entrepreneurship and reverse logistics management. In Spender, J.C., Schiuma, G. and Albino, V.. IFKAD 2015. 10th International Forum on Knowledge Asset Dynamics.Culture, Innovation and Entrepreneurship: Connecting the Knowledge Dots. Bari: Institute of Knowledge Asset Management, University of Basilicata., 2015. s. 1987-2000, 14 s. ISBN 978-88-96687-07-9. info KLAPALOVÁ, Alena. Product and Process Innovation from Reverse Supply Chain and Network Management. In Renata Paola Dameri, Luca Beltrametti and Marina Resta. ECIE 2015 The 10th European Conference on Entrepreneurship and Innovation. 1st. Reading, UK: Academic Conferences and Publishing International Limited, 2015. s. 366 - 374, 9 s. ISSN 2049-1050. info KLAPALOVÁ, Alena. Customer satisfaction and drivers and effects of reverse logistics management. In Lenort, R.. Carpathian Logistics Congress CLC 2015 Proceedings. 1st. Ostrava: Tanger Ltd., 2015. s. 1- 6, 6 s. ISBN 978-80-87294-61-1. info KLAPALOVÁ, Alena. Řízení odpadů jako zdroje hodnoty – možné směry zkoumání. In Mezinárodní vědecká konference Hradecké ekonomické dny 2014 Ekonomický rozvoj a management regionů Hradec Králové 4. a 5. února 2014 Sborník recenzovaných příspěvků Díl I. Hradec Králové: Univerzita Hradec Králové, Fakulta informatiky a managementu, 2014. s. 450-456, 7 s. ISBN 978-80-7435-366-6. sborník s publikovaným článkem info KLAPALOVÁ, Alena, Maria KRÁLOVÁ a Petr PIROŽEK. Expatriates in MNCs Corporate Governance and Management – Centralization, Formalization and Financial Performance: The Case of the Czech Republic. In Dover, P. , Harihan, S. and Cummings, M.. Proceedings of the 2nd International Conference on Management, Leadership and Governance ICMLG 2014. Reading, UK: Academic 2. 4. 2020 Osobní stránka doc. Ing. Alena Klapalová, Ph.D. https://is.muni.cz/auth/osoba/akalla#cv 4/9 Conferences and Publishing International Limited, 2014. s. 134 - 141, 8 s. ISBN 978-1-909507-99-9. info KLAPALOVÁ, Alena. Reverse flows as the source of knowledge for zero waste performance – integration of knowledge, quality, innovation and reverse logistics management. In Daniela Carlucci, JC Spender, Giovanni Schiuma. IFKAD 2014 Knowledge and Management Models for Sustainable Growth. Matera: Institute of Knowledge Asset Management (IKAM) Arts for Business Institute University of Basilicata, 2014. s. 677-696, 20 s. ISBN 978-88-96687-04-8. info KLAPALOVÁ, Alena a Petr SUCHÁNEK. Reverse logistics and profitability of business. In Correia M., Santos J., Santos M., Serra F.. TMS - management studies international conference. 1. vyd. Faro: University of the Algarve, School of Management, Hospitality and Tourism, 2014. s. 112-112, 1 s. ISBN 978-989-8472-54-0. info KLAPALOVÁ, Alena a Radoslav ŠKAPA. Specificities of Reverse Logistics in Services. In Levent Altinay. 6th international conference on services mamagement. 1. vyd. Oxford: Oxford Brookes University, 2013. s. 778-793, 16 s. ISBN 978-1-873640-81-4. info KLAPALOVÁ, Alena. Designing New Products from Reverse Flows – Empirical Survey. In Ungul Laptaned. ICBE 2013 Business challenges of globalization for sustainable economic development. Bangkok, Thailand: UP Organizer and Publication Co., Ltd., 2013. s. 1-7, 7 s. ISBN 978-616-335-130-2. info KLAPALOVÁ, Alena. Issues of coporate social responsibility web site communication of metal industry companies. In Radim Lenort. METAL 2013. Ostrava: Tanger Ltd., 2013. s. 1-7, 6 s. ISBN 978-80-87294- 41-3. seznam přípsěvků s abstraktem autora info KLAPALOVÁ, Alena. Reverse logistics policy – differences between conservative and innovative reverse logistics management. Acta Universitatis Agriculturae et Silviculturae Mendelianae, Brno: Mendelova univerzita, 2013, LXI, č. 7, s. 2285-2294. ISSN 1211-8516. doi:10.11118/actaun201361072285. URL info KLAPALOVÁ, Alena. Reverse flows as the sources for product/service innovation – do companies in tourism industries differ? In Almeida, P. et al.. VI. International Tourism Congress, “The image and sustainability of tourism destination”, Peniche, Portugal. Leira: Leiria, Instituto Politécnico de Leiria, 2013. s. nečíslováno, 27 s. ISBN 978-989-97395-1-2. URL info KLAPALOVÁ, Alena. Tangibility and intangibility in reverse flows and reverse logistics– are tourism and hospitality companies different? In 2nd World Research Summit on Tourism and Hospitality: Crossing the Bridge. 2013. info KLAPALOVÁ, Alena, Maria KRÁLOVÁ, Ladislav BLAŽEK a Petr PIROŽEK. Innovation and knowledge management of MNC´s subsidiaries in the Czech Republic. In Gabriela Schiuma. International Forum on Knowledge Assets Dynamics. Matera: Institute of Knowledge Asset Management, University of Basilicata, 2012. s. 450 - 470, 21 s. ISBN 978-88-96687-08-6. info KRÁLOVÁ, Maria, Alena KLAPALOVÁ a Juraj ŠIŠKA. Corporate Financial Performance and its Predictors. In Komárek, A., Nagy, S.. ŠIŠKA, Juraj. Proceedings of the 27th International Workshop on Statistical Modelling Vol.2. Czech Republic: Tribun EU Brno, 2012. s. 181-184, 4 s. ISBN 978-80-263- 0251-3. info KLAPALOVÁ, Alena. Strategic management factors of MNC´s subsidiaries – comparative analysis of metal manufacturing and other industries in the Czech Republic. In Metal 2012. Ostrava: Tanger Ltd., 2012. s. 1-6, 6 s. ISBN 978-80-87294-31-4. info SUCHÁNEK, Petr a Alena KLAPALOVÁ. Quality as a factor of corporate competitiveness. The Business Review, Cambridge, New York: The Business Review, 2012, roč. 20, č. 1, s. 214-220. ISSN 1553-5827. info ŠKAPA, Radoslav a Alena KLAPALOVÁ. Reverse Logistics in Czech Companies: Increasing Interest in Performance Measurement. Management Research Review, Emerald Group Publishing Limited, 2012, roč. 35, č. 8, s. 676 - 692. ISSN 2040-8269. doi:10.1108/01409171211247686. Reverse Logistics in Czech Companies: Increasing Interest in Performance Measurement info KLAPALOVÁ, Alena a Radoslav ŠKAPA. Exploratory study on reverse flow management in the Czech Republic. Montreal: HEC Montreal, 2012. s. 22-42, 20 s. URL info KLAPALOVÁ, Alena a Maria KRÁLOVÁ. Company policy toward reverse logistics. In Congress proceedings. Ostrava: Tanger Ltd., 2012. s. 1-6, 6 s. ISBN 978-80-87294-36-9. info KLAPALOVÁ, Alena. Reverse logistics and 3PL in the Czech Republic. Acta Universitatis Agriculturae et Silviculturae Mendelianae Brunensis, Brno: Mendelova univerzita v Brne, 2012, LX, č. 7, s. 163-170. ISSN 1211-8516. URL info KLAPALOVÁ, Alena, Radoslav ŠKAPA a Michal KRČÁL. Specifika řízení zpětných toků. první. Brno: Masarykova univerzita, 2012. 134 s. ISBN 978-80-210-6076-0. doi:10.5817/CZ.MUNI.M210-6076- 2012. Munishop Čítárna Munispace info 2. 4. 2020 Osobní stránka doc. Ing. Alena Klapalová, Ph.D. https://is.muni.cz/auth/osoba/akalla#cv 5/9 KLAPALOVÁ, Alena. Hodnota a e-business. první. Brno: Masarykova univerzita, 2011. 181 s. ISBN 978-80-210-5506-3. info KLAPALOVÁ, Alena. 2.4 Znalosti a inovace. In Nadnárodní společnosti v České republice II. první. Brno: Centrum výzkumu konkurenční schopnosti České republiky, Ekonomicko-správní fakulta, Masarykova univerzita, 2011. s. 48-52, 5 s. ISBN 978-80-210-5677-0. info KLAPALOVÁ, Alena. Competitiveness of firms, performance and customer orientation measures – empirical survey results. Acta Universitatis Agriculturae et Silviculturae Mendelianae Brunensis, Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2011, LIX, č. 7, s. 195-202. ISSN 1211-8516. info KLAPALOVÁ, Alena. Řízení zpětných toků v České republice – výsledky dotazníkového šetření. In Kozub, M. ed.. Ekonomika a management. 1. vyd. Brno: MU ESF, 2011. s. 69-75, 7 s. ISBN 978-80- 210-5596-4. info BLAŽEK, Ladislav, Alena KLAPALOVÁ a Petr PIROŽEK. Znalosti v pobočkách nadnárodních společností působících v prostředí ČR. In Znalosti pro tržní praxi 2011. první. Olomouc: Filozofická fakulta Univerzity Palackého, 2011. s. 877- 883, 7 s. ISBN 978-80-87533-02-4. info ŠKAPA, Radoslav a Alena KLAPALOVÁ. Řízení zpětných toků. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2011. 105 s. ISBN 978-80-210-5691-6. doi:10.5817/CZ.MUNI.M210-5691-2011. Fulltext na Munispace info KLAPALOVÁ, Alena. 3.4 OHL ŽS, a.s. In Nadnárodní společnosti v České republice II. první. Brno: Centrum výzkumu konkurenční schopnosti České republiky, Ekonomicko-správní fakulta, Masarykova univerzita, 2011. s. 92-107, 15 s. ISBN 978-80-210-5677-0. info KLAPALOVÁ, Alena. 3.8. Tajmac-ZPS, a.s. In Nadnárodní společnosti v České republice II. první. Brno: Centrum výzkumu konkurenční schopnosti České republiky, Ekonomicko-správní fakulta, Masarykova univerzita, 2011. s. 137-149, 12 s. ISBN 978-80-210-5677-0. info KLAPALOVÁ, Alena. 4.4. Znalosti a inovace. In Nadnárodní společnosti v České republice II. první. Brno: Centrum výzkumu konkurenční schopnosti České republiky, Ekonomicko-správní fakulta, Masarykova univerzita, 2011. s. 245-258, 14 s. ISBN 978-80-210-5677-0. info BLAŽEK, Ladislav, Ondřej ČÁSTEK, Alena KLAPALOVÁ, Jana MAJEROVÁ, Petr PIROŽEK, Milan SEDLÁČEK, Alena ŠAFROVÁ DRÁŠILOVÁ a Sylva ŽÁKOVÁ TALPOVÁ. Nadnárodní společnosti v České republice II. Brno: Masarykova univerzita, 2011. 345 s. ISBN 978-80-210-5677-0. info LUKÁŠOVÁ, Růžena a Alena KLAPALOVÁ. Vzájemné postoje malých podniků a úřadů místní správy z pohledu relationship marketingu (výsledky empirického výzkumu). E + M Ekonomie a management, Liberec, 2010, XIII, č. 3, s. 96-113. ISSN 1212-3609. info KLAPALOVÁ, Alena a Radoslav ŠKAPA. Managing reverse flows in the Czech Republic. In An Enterprise Odyssey: From Crisis to Prosperity – Challenges for Government and Business. 1. vyd. Opatija: University of Zagreb, 2010. s. 1111-1123, 12 s. ISBN 953-6025-33-7. URL info ŠKAPA, Radoslav a Alena KLAPALOVÁ. Reverzní logistika z pohledu vrcholového managementu a specialistů. In Ekonomika a management organizací - výzkum, výuka a praxe. první. Brno: Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakulta, Katedra podnikového hospodářství, 2010. s. 485-492, 8 s. ISBN 978-80-210-5273-4. info KLAPALOVÁ, Alena. Pojmy reverznej logistiky - ako pracovať s anglickými termínmi v slovenčine a češtine. In Neologizmy v terminológii marketingu. první. Bratislava: Slovenský národný korpus, Jazykovedný ústav Ľ. Štúra, Slovenská akadémia vied, 2010. s. 39-45, 7 s. ISBN 978-80-7399-944-5. info KLAPALOVÁ, Alena. Společenská zodpovědnost retailové firmy-případová studie. In PODNIKANIE A KONKURENCIESCHOPNOSŤ FIRIEM 2010. Bratislava: Ekonomická univerzita v Bratislave, 2010. s. 159-164, 6 s. ISBN 978-80-225-2978-5. info KLAPALOVÁ, Alena. Řízení vztahu se zákazníky a společenská odpovědnost podniku. In Ekonomika a management organizací – výzkum, výuka a praxe. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2010. s. 171- 178, 8 s. ISBN 978-80-210-5273-4. URL info KLAPALOVÁ, Alena. Ahold. In Nadnárodní společnosti v České republice (Empirické studie) 1.díl. Brno. Brno: Centrum výzkum konkurenční schopnosti české ekonomiky, Ekonomicko-správní fakulta, Masarykova univerzita, 2010. s. 51-89, 38 s. CVKS. ISBN 978-80-210-5327-4. info ŠKAPA, Radoslav a Alena KLAPALOVÁ. Reverse logistics in Czech companies: increasing interest in performance management. In RIRL 2010 The 8th International Conference on Logistics and SCM Research. 2010. s. 186-205. sborník za sekci Sustainable Supply Chain Management info KLAPALOVÁ, Alena a Radoslav ŠKAPA. Reverse flows as the source of value in Czech companies. In RIRL 2010 The 8th International Conference on Logistics and SCM Research. Bordeaux: BEM Bordeaux Management School, 2010. s. 205 - 224, 19 s. sborník za sekci Sustainable Supply Chain Management info ŠKAPA, Radoslav a Alena KLAPALOVÁ. Reverse Logistics in the Czech Republic: five year retrospective. In SEMAFOR´09. Košice: Ekonomická univerzita v Bratislave, PHF Košice, 2009. s. 371- 2. 4. 2020 Osobní stránka doc. Ing. Alena Klapalová, Ph.D. https://is.muni.cz/auth/osoba/akalla#cv 6/9 378, 9 s. ISBN 978-80-225-2841-2. info ŠKAPA, Radoslav a Alena KLAPALOVÁ. Reverse Logistics in the Czech Republic: Outcomes of the Preliminary Research. In ICABR 2009. 1. vyd. Brno: MZLU v Brně, 2009. s. 1254-1265, 12 s. ISBN 978-80-7375-325-2. info KLAPALOVÁ, Alena. Odběratelé, zákazníci (B4). In Konkurenční schopnost podniků. Analýza faktorů hospodářské úspěšnosti. Druhá etapa. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2009. s. 189 - 215, 26 s. 1. ISBN 978-80-210-5058-7. info KLAPALOVÁ, Alena. Attitudes and expectations of companies towards municipal offices; Comparison of mutual attitudes and expectations. In Relationship marketing in micro and small enterprises and local authorities - international comparison. Katowice: The Karol Adamiecki University of Economics in Katowice, 2009. s. 249 -256; 263-266, 12 s. ISBN 978-83-7246-443-9. info KLAPALOVÁ, Alena. Význam zákazníka pro konkurenceschopnost podniků. In Vývojové tendence podniků V. Svazek I. Brno: Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakulta, 2009. s. 109 - 146, 38 s. ISBN 978-80-210-5003-7. info KLAPALOVÁ, Alena. Ahold a.s. - podnikatelská etika a společenská odpovědnost. In Vývojové tendence podniků V. Svazek I. Brno: Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakulta, 2009. s. 147- 195, 49 s. ISBN 978-80-210-5003-7. info KLAPALOVÁ, Alena a Radoslav ŠKAPA. Managerial issues of the Czech companies reverse flows. In ICABR 2009. 1. vyd. Brno: MZLU v Brně, 2009. s. 697-707, 11 s. ISBN 978-80-7375-325-2. info KLAPALOVÁ, Alena. Tvorba hodnoty ve zpětných tocích na B2B trzích. In Vývojové tendence podniků V. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2009. s. 497-522, 26 s. ISBN 978-80-210-5003-7. info ŠKAPA, Radoslav. Zpětná logistika: tendence v českých podnicích. In Vývojové tendence podniků V. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2009. s. 523 - 534, 12 s. ISBN 978-80-210-5003-7. info KLAPALOVÁ, Alena. Komponenty vztahu podnik zákazník a jejich význam pro konkurenceschopnost podniků. In Konkurence, teoretické a praktické aspekty. 1. vydání. Jihlava: Vyšoká škola polytechnická Jihlava, 2009. s. 82-90, 9 s. ISBN 978-80-87035-23-8. info KLAPALOVÁ, Alena. Zákazník a konkurenceschopnost podniku. Verejná správa a regionálny rozvoj, Bratislava: VŠEMvs, 2009, V, č. 1, s. 74-85. ISSN 1337-2955. info KLAPALOVÁ, Alena. The importance of company relationship with customer for the competitiveness. In 4th International Conference on “Business Market Management. 2009. URL info KLAPALOVÁ, Alena. Odběratelé, zákazníci. In Konkurenční schopnost podniků. Analýza faktorů hospodářské úspěšnosti. Druhá etapa. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2009. s. 189-214, 25 s. 1. ISBN 978-80-210-5058-7. info NOVOTNÝ, Jiří, Alena KLAPALOVÁ, Petr SUCHÁNEK a Petr MIKUŠ. Činitelé podněcující a tlumící zakládání a rozvoj malých a středních podniků v ČR jako členské zemi EU. první. Plzeň: Aleš Čeněk, 2008. 206 s. 1. vydání. ISBN 978-80-7380-092-5. info KLAPALOVÁ, Alena. The Czech micro and small enterprises and relations with stakeholders. In Studies on business interaction – consequences for business in theory and business in practice. první. Uppsala Švédsko: IMP Group, 2008. s. 1-9, 9 s. ISBN 1-86115-128-4. info KLAPALOVÁ, Alena. Význam zákazníka pro konkurenceschopnost podniků. In Vývojové tendence podniků IV, Sborník ze specifického výzkumu. první. Brno: Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakulta, Katedra podnikovéhospodářství, 2008. s. 111-162, 50 s. ISBN 978-80-210-4521-7. info KLAPALOVÁ, Alena a Radoslav ŠKAPA. Tvorba hodnoty ve zpětných tocích na B2B trzích. In Vývojové tendence podnků IV, Sborník ze specifického výzkumu. první. Brno: Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakulta, Katedra podnikového hospodářství, 2008. s. 335-376, 36 s. ISBN 978-80- 210-4521-7. info KLAPALOVÁ, Alena. Pozice družstev v ekonomickém systému ČR. In Vývojové tendence podniků IV, Sborník ze specifického vzkumu. první. Brno: Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakulta, Katedra podnikového hospodářství, 2008. s. 465-492, 27 s. ISBN 978-80-210-4521-7. info KLAPALOVÁ, Alena a Ladislav BLAŽEK. Nákupní podmínky v nákupních centrech v České republice. In Vedecká rozprava k téme "trh, obchod a individuálna spotreba". první. Košice: Ekonomická univerzita v Bratislave, Podnikovohospodárska fakulta Košice, 2008. s. 20-27, 8 s. ISBN 978-80-225-2633-3. info KLAPALOVÁ, Alena. Relationship marketing and management of micro and small enterprises in the Czech Republic. In Business and marketing strategies for Central and Eastern Europe. první. Vídeň, Rakousko: Wirtschaftsuniverstaet Wien, 2008. s. 155-168, 13 s. ISBN 978-3-9502045-7-5. info KLAPALOVÁ, Alena. Konkurenceschopnost podniku a vztahy se zákazníkem. : Centrum výzkumu konkurenční schopnosti české ekonomiky, 2008. ISSN 1801-4496. info KLAPALOVÁ, Alena. Zákazník a konkurenceschopnost podniku. In Ekonomický a sociálny rozvoj Slovenska so zameraním na verejnú politiku, hospodárstvo a sociálnu sféru. první. Bratislava: Vysoká škola ekonómie a manažmentu verejnej správy, 2008. s. 53-62, 10 s. ISSN 1337-2955. info 2. 4. 2020 Osobní stránka doc. Ing. Alena Klapalová, Ph.D. https://is.muni.cz/auth/osoba/akalla#cv 7/9 KLAPALOVÁ, Alena. Význam zákazníka jako stakeholdera a ISO 9000:2001. In Firma a konkurenční prostředí 2008. první. Brno: Katedra podnikového hospodářství, Ekonomicko-správní fakulta, Masarykova univerzita, 2008. s. 46-51, 6 s. ISBN 978-80-7392-021-0. info KLAPALOVÁ, Alena. Faktory úspěšného podnikání družstev. In Nové trendy - nové nápady 2008. první. Znojmo: Soukromá vysoká škola ekonomická, 2008. 11 s. ISBN 80-239-8268-0. info KLAPALOVÁ, Alena. Tvorba hodnoty ve zpětných tocích. In Nové trendy - nové nápady 2008. první. Znojmo: Soukromá vysoká škola ekonomická, 2008. 11 s. ISBN 80-239-8268-0. info KLAPALOVÁ, Alena. Konkurenceschopnost podniku a vztahy se zákazníkem. In Analýza regionálních a mikroekonomických aspektů konkurenceschopnosti. první. Brno: Centrum výzkumu konkurenční schopnosti české ekonomiky Ekonomicko-správní fakulta Masarykovy univerzity, 2008. s. 172-207, 35 s. ESF-14/08-02/58. ISBN 978-80-210-4787-7. info KLAPALOVÁ, Alena. Spokojenost zákazníka. In Obchod, jakost a finance v podnicích - determinanty konkurenceschopnosti V. první. 2007: Praha : Katedra obchodu a financí, Česká zemědělská univerzita, 2007. s. 78-82, 5 s. ISBN 80-213-1436-2. info KLAPALOVÁ, Alena. Vztah jako konkurenční výhoda. In Scientia Iuventa 2007. první. Banská Bystrica: Banská Bystrica: Univerzita Mateja Bela, Ekonomická fakulta, 2007. s. 39-44, 6 s. ISBN 978- 80-8083-398-5. info KLAPALOVÁ, Alena. The Concept of value and knowledge in B2B relationship in the Czech Republic. In Economy & Business. první. Bourgas: Bourgas : Science Invest - Bourgas, Bulgaria, 2007. s. 41-51, 11 s. ISBN 978-954-9368-27-7. info KLAPALOVÁ, Alena. The Concept of value and knowledge in B2B relationship in the Czech Republic. In Exploiting the b2b knowledge networks: new perspectives and core concepts. první. Manchester, United Kingdom: IMP Group, Manchester: Manchester Business School, 2007. s. 771-781, 10 s. ISBN 1-86115-128-4. info KLAPALOVÁ, Alena. The Concept of value and knowledge in B2B relationship in the Czech Republic. In Festive scientific conference on the occasion of 15th anniversary of the establishment of faculty of business and management. první. Brno: Brno : Vysoké učení technické fakulta Podnikatelská Brno, 2007. s. 84-94, 11 s. ISBN 978-80-214-3482-0. info KLAPALOVÁ, Alena. Stimulující faktory a bariéry rozvoje malých a středních podniků. In Vývojové tendence podniků II. první. Brno: Brno: : Masarykova univerzita v Brně, 2007. s. 565-593, 28 s. ISBN 978-80-210-4466-1. info KLAPALOVÁ, Alena. Konkurenceschopnost podniku a zákazník. In Vývojové tendence podniků III. první. Brno: Brno: : Masarykova univerzita v Brně, 2007. s. 122-191, 70 s. ISBN 978-80-210-4466-1. info KLAPALOVÁ, Alena. Obchod a spotřebitelé junioři Česká republika versus svět. In Súčasné trendy v obchode a v spotrebe. první. Bratislava: Bratislava: Ekonomická univerzita, 2007. s. 152-159, 8 s. info KAŠPAROVÁ, Klára a Alena KLAPALOVÁ. Vztahy SME se stakeholdery. In Vývojové tendence podniků III. 1. vyd. Brno: Ekonomicko-správní fakulta, Masarykova univerzita Brno, 2007. s. 717-730, 14 s. ISBN 978-80-210-4466-1. info KLAPALOVÁ, Alena. ICT AND E-BUSINESS IN THE CZECH SMALL AND MICRO ENTERPRISES. International Journal of Research Trends in Social Sciences, Special Edition: Competing In Global and National Markets, Lithuania, 2007, roč. 1, č. 1. ISSN 1822-3532. info KLAPALOVÁ, Alena. Odběratelé, zákazníci. In Konkurenční schopnost podniků. Primární analýza výsledků empirického šetření. Brno: Masarykova univerzita, 2007. s. 195-232, 37 s. CVKS. ISBN 978- 80-210-4456-2. info KLAPALOVÁ, Alena. Kvalita jako konkurenční výhoda. In Obchod, jakost a fince v podnicích determinanty konkurenceschpnosti IV. první. Praha: Katedra obchodu a financí, Česká zemědělská univerzita, 2006. s. 70-74, 5 s. ISBN 80-213-1436-2. info KLAPALOVÁ, Alena. Sociální zodpovědnost podniku a spokojenost zákazníka. In Podnikateľské prostredie a etika podnikania. první. Bratislava: Katedra podnikovohospodárska, Ekonomická univerzita Bratislava, 2006. s. 229-234, 6 s. ISBN 80-225-2199-X. info KLAPALOVÁ, Alena. Odbytová problematika malých a středních podniků. In Nové trendy - nové nápady 2006. první. Znojmo: Soukromá vysoká škola ekonomická Znojmo, 2006. s. 58-67, 10 s. ISBN 80-239-8268-0. info KLAPALOVÁ, Alena. Sociální zodpovědnost, obchod a zákazník. In Vedecká rozprava k problému spoločenskej zodpovednosti obchodu. první. Bratislava: Obchodná fakulta, Katedra marketingu, 2006. s. 51-58, 8 s. ISBN 80-225-2243-0. info KLAPALOVÁ, Alena, Ladislav BLAŽEK, Radoslav ŠKAPA a Martin LANDA. Rozvoj výuky předmětu Ekonomika a řízení podniku. In Vývojové tendence podniků II. první. Brno: Ekonomickosprávní fakulta, Masarykova univerzita Brno, 2006. s. 716-740, 756-777, 45 s. ISBN 80-210-4133-1. info 2. 4. 2020 Osobní stránka doc. Ing. Alena Klapalová, Ph.D. https://is.muni.cz/auth/osoba/akalla#cv 8/9 KLAPALOVÁ, Alena. Odbytová problematika malých a středních podniků. In Vývojové tendence podniků II. první. Brno: Ekonomicko-správní fakulta, Masarykova univerzita Brno, 2006. s. 483-502, 19 s. ISBN 80-210-4133-1. info KLAPALOVÁ, Alena. Vztah se zákazníkem - možnosti metodiky šetření. In Vývojové tendence podniků II. první. Brno: Ekonomicko-správní fakulta, Masarykova univerzita Brno, 2006. s. 219-262, 43 s. ISBN 80-210-4133-1. info KLAPALOVÁ, Alena. Sales Problems of the Czech Enterprises. In 4th international symposium: International Business Administration. první. Karviná: Slezská univerzita v Opavě, 2006. s. 376-381, 5 s. ISBN 80-7248-353-6. info KLAPALOVÁ, Alena. Manažer, management a inovace. In Manažer a jeho úloha pro úspěšnost podniků. první. Brno: Ekonomicko-správní fakulta Masarykova univerzita Brno, 2006. s. 75-79, 4 s. info KRIŠTOF, Martin a Alena KLAPALOVÁ. České podniky a jejich připravenost na čerpání ze strukturálních fondů. In Sborník Mezinárodní Baťovy Doktorandské Konference. 1. vyd. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2005. s. 66-66, 1 s. ISBN 80-7318-257-2. info KLAPALOVÁ, Alena a Martin KRIŠTOF. E-business implementation and small and micro enterprises. In IMEA2005 Conference Proceedings. 1. vyd. Liberec: TU Liberec, Ekonomická fakulta, 2005. s. 60- 60, 1 s. ISBN 80-7083-929-5. info KLAPALOVÁ, Alena. Měření spokojenosti zákazníků. In Podnikanie a podnikateľské prostredie v Slovenskej republike. první. Bratislava: Ekonóm, 2005. s. 76-80, 5 s. ISBN 80-225-2048-9. info KLAPALOVÁ, Alena. ICT and e-business in the Czech small and micro enterprises. In POSTMODERN SOCIETY AND CONSUMPTION PATTERNS FROM THE PERSPECTIVE OF SOCIAL SCIENCES. první. Kaunas, Litva: Vilnius University, 2005. s. 252-268, 16 s. ISBN 9986-19-735-X. info KLAPALOVÁ, Alena. SCM anebo DCM. Praha: ECONOMIA, a.s., 2005. info KLAPALOVÁ, Alena. Zákazník jako stakeholder. In Vývojové tendence podniků I. první. Brno: Ekonomicko-správní fakulta Masarykova univerzita v Brně, 2005. s. 149-198, 49 s. ISBN 80-210-3847- 0. info KLAPALOVÁ, Alena. Relační marketing na trzích organizací. In Nové trendy v podnikovom manažmente. první. Košice: EU Bratislava, PHF Košice, 2005. s. 137-141, 4 s. ISBN 80-969181-3-3. info KLAPALOVÁ, Alena. Odbytová problematika malých a středních podniků. In Vývojové tendence podniků II. první. Brno: Ekonomicko-správní fakulta Masarykovy univerzity v Brně, 2005. s. 457-480, 23 s. ISBN 80-210-3847-0. info KLAPALOVÁ, Alena. Hodnota a hodnota pro zákazníka. In Zborník príspevkov k medzinárodnému kolokviu k terminológii obchodu. první. Bratislava: Ekonomická univerzita v Bratislave, 2005. s. 63-131. info KLAPALOVÁ, Alena. Value for customer and satisfaction. In Conference Proceedings IX. Int. Conference of Doctoral Students. první. Toruň, Polsko: Nicholas Copernicus University in Toruň, 2005. s. 43-49, 7 s. ISBN 83-231-1978-3. info KLAPALOVÁ, Alena. Kvalita zboží. první. Brno: Masarykova univerzita, 2004. 119 s. ISBN 80-210- 3458-0. info KLAPALOVÁ, Alena. Možnosti a limity masové kastomizace. Logistika, Praha: ECONOMIA, a.s., 2004, X., 11., s. 26-28. ISSN 1211-0957. info KLAPALOVÁ, Alena. Brzdící a stimulující faktory využití prostředků informačních a komunikačních technologiíí v malých a středních podnicích. In Podnik a podnikateľské prostredie v Slovenskej republike v období vstupu do Európskej únie. první. Bratislava: Ekonóm, 2004. s. 32-37, 5 s. ISBN 80-225-1870-0. info KLAPALOVÁ, Alena. Supply Chain Management - dvacet let vývoje. In Vedecká rozprava k problémom terminológie logistiky. první. Bratislava: Ekonomická univerzita v Bratislavě, Obchodní fakulta, Katedra marketingu, 2004. s. 38-45, 7 s. ISBN 80-225-1919-7. info MALACH, Antonín, Alena KLAPALOVÁ a Martin KRIŠTOF. Jak podnikat po vstupu do EU. první. Praha: Grada Publishing, 2004. 528 s. Expert. ISBN 80-247-0906-6. info KLAPALOVÁ, Alena. Konkurenceschopnost českých firem před vstupem ČR do EU. In Slovensko v medzinárodnom obchode a podnikaní. první. Bratislava: Ekonomická univerzita, 2003. info KLAPALOVÁ, Alena a Antonín STEHLÍK. Internetový marketing. In Firma a konkurenční prostředí 2003. první. Brno: Mendelova zemědělská a lesnická univerzita v Brně, 2003. ISBN 80-7157-695-6. info KLAPALOVÁ, Alena a Antonín STEHLÍK. ECR na začátku nového milénia. In Ekonomika firiem 2003. první. Košice: Ekonomická univerzita Bratislava, Podnikovohospodárská fakulta, 2003. s. 80-84, 5 s. ISBN 80-225-1737-2. info 2. 4. 2020 Osobní stránka doc. Ing. Alena Klapalová, Ph.D. https://is.muni.cz/auth/osoba/akalla#cv 9/9 KLAPALOVÁ, Alena. ECR na začátku nového milénia. Logistika, Praha: ECONOMIA, a.s., 2003, IX., č. 12, s. 24-25. ISSN 1211-0957. info KLAPALOVÁ, Alena. Úspěšnost podniku akomunální podpora podnikání. In Faktory úspěšnosti podniku. první. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 2001. s. 26 - 32, 176 s. ISBN 80-210-2708-8. info KLAPALOVÁ, Alena. Investiční možnosti v českých městech a marketing města. In Aktuální otázky rozvoje české ekonomiky a univerzitního vzdělávání. Brno(CZ): MZLU, 2000. ISBN 80-85615-87-8. info KLAPALOVÁ, Alena. City-marketing and investment Possibilities in Czech Cities. In Contributions to Economic analysis in Transformation Countries. Muenchen (D): UniBW, 2000. info KLAPALOVÁ, Alena. State Housing Policy and the private sector. In Housing and Environment - The role of the private Sector in Housing Supply. první. Wien (A): UNCHS/Habitat, 2000. s. 85-89. ISBN 92-1-131456-9. info KLAPALOVÁ, Alena. Faktory úspěšnosti podniku. In Faktory úspěšnosti podniku. 1. vyd. Brno: ESF MU Brno, 2000. s. 61-66. ISBN 80-210-2306-6. info KLAPALOVÁ, Alena. Kurz Mezinárodní řízení lidských zdrojů na Ekonomicko-správní fakultě MU. Univerzitní noviny, List Masarykovy univerzity a Nadace Universitas Masarykiana, Brno: Nadace MU, 2000, roč. 7, č. 3. ISSN 1211-6866. info KLAPALOVÁ, Alena. Vliv marketingové činnosti města na lokalizační rozhodování podniku. In Vliv marketingové činnosti města na lokalizační rozhodování podniku. první. Košice: Podnikovohospodářská fakulta Košice, Ekonomická univerzita, Bratislava, 2000. 764 s. ISBN 80-225-1308-3. info KLAPALOVÁ, Alena. Aktuálnost vnitřně-obchodní politiky v současné ČR. Bratislava: KMOF EU Bratislava, 1999. 9 s. info KLAPALOVÁ, Alena. Efektivní úspořádání a řízení hodnototvorných činností a ECR. uspořadatel Mgr. Tomáš Velík. In sborník prací. 1. vyd. Brno (CZ): MU Brno, 1999. 201 s. ISBN 80-210-2067-9. info NOVÁČEK, Miroslav, Alena KLAPALOVÁ, Pavel VIK a Daniela VETTEROVÁ. Základy obchodu. 1. vyd. Brno(CZ): Masarykova univerzita, 1997. 200 s. ISBN 80-210-1631-0. info KLAPALOVÁ, Alena. Případové studie pro předmět Obchodní činnosti. In sborník prací. Brno: ČAVAPS, 1996. 340 s. info KLAPALOVÁ, Alena. Strategické marketingové řízení maloobchodních firem. In Sborník příspěvků z meziárodní konference. Bratislava: FM UK Bratislava, 1996. s. 188-189, 246 s. ISBN 80-223-1120-0. info KLAPALOVÁ (VELJINOVÁ), Alena. Problematika uplatňování nástrojů marketingového výzkumu v současné praxi českých podniků. In Marketing v praxi. Zlín (CZ): IME VUT Zlín, 1995. s. 45-263. ISBN 80-214-0676-3. info 2. 4. 2020 Editovat tuto mou Osobní stránku