Zkušenost fakult AMU s externím mezinárodním oborovým hodnocením Daniela Jobertová  Asociace evropských vysokých uměleckých škol  ELIA  AEC  CILECT  Hodnotící agentury  EQ-Arts  MusiQuE  Certifikace ENQA, EQAR, EASPA  Spolupráce s národními akreditačními úřady  Každoroční školení expertů Asociace vysokých uměleckých škol a hodnotící agentury Externí hodnocení fakult AMU v datech  2007 – Hudební a taneční fakulta  AEC - MusiQuE  2012 – Divadelní fakulta  ELIA – EQ-Arts  2013 – Filmová a televizní fakulta  CILECT (pilotní projekt)  2014 – Hudební a taneční fakulta  MusiQuE  2018 – Hodnocení AMU jako celku (připravované)  EQ-Arts Evropský rámec zajišťování kvality vysokého školství  European Standards and Guidelines (ESG) 2015  Design and approval of programmes  On-going monitoring and periodic review of programmes  Student admission, progression, recognition and certification  Student-centered teaching and learning  Teaching staff  Learning ressources and student support  Information management  Public information  Tvůrčí, výzkumná a umělecká činnost Popis komplexního procesu hodnocení na Divadelní fakultě AMU - 1  Rozhodnutí o provedení externího hodnocení  Přípravná návštěva  Diskuse o motivaci školy pro externí hodnocení  Dohoda na termínu, rozsahu, organizaci  Dodání materiálů (v angličtině)  Sebehodnotící zprávy (fakulta, program)  VŠ zákon  Statuty, hlavní vnitřní předpisy, případně další vyžádané materiály  Akreditační materiály k vybranému SP  Datové řady Popis komplexního procesu hodnocení na Divadelní fakultě AMU - 2  První návštěva – institucionální rámec fakulty (3 dny)  Rektor  Děkan  Přípravný tým – autoři zprávy  Kolegium děkana, předseda AS  Studenti napříč katedrami  Pedagogové napříč katedrami  Administrativní, technická a IT podpora  Absolventi  Zaměstnavatelé (stakeholders) Popis komplexního procesu hodnocení na Divadelní fakultě AMU - 3  Druhá návštěva – programy činoherní režie, dramaturgie, herectví (3 dny)  Vedení katedry (autoři zprávy)  Pedagogové  Pedagogové teoretických předmětů  Studenti  Školitelé doktorandů  Studenti doktorského programu  Absolventi  VŠKP, absolventské výkony (na místě)  Ústní zpětná vazba (ihned)  Písemná evaluační zpráva (do 2 měsíců) Principy externího hodnocení VŠ aneb „jak víte, že to, co děláte, děláte dobře“  Svobodné rozhodnutí školy  Volba rozsahu hodnocení  Partnerský přístup hodnotící agentury  Svobodné využití závěrečné zprávy školou  Expertní tým – oborovost!  Průběžná zpětná vazba hodnotitelů  Struktura řízení, rozhodování a informačních toků  Důraz na zpětnovazební procesy  Metodika výsledků učení  Porovnání písemných materiálů s výpověďmi  Rozdíly mezi agenturami: ne/vstupování do výuky  Úskalí rozhodnutí „shora“  Přirozená rezistence „zdola“  Sebehodnotící zpráva v duchu PR  Tendence k autocenzuře  Nevyhovující struktura dat  Velké množství překladů, zdlouhavost tlumočení  Časová a personální náročnost přípravy  Náročná koordinace vlastního průběhu  Finanční náročnost Nástrahy, překážky, problémy Závěrečná evaluační zpráva – mrtvý dokument či nástroj změny?  Využití evaluační zprávy na DAMU  První verze evaluační zprávy  Úpravy a doplnění  Finální verze evaluační zprávy  Překlad a diseminace  Vytipování priorit k řešení  Nepřijatá doporučení  Časový horizont řešení  Následná návštěva…. Q/A a Q/E pro umělecké studijní programy – aktuální dění  Účast akademických pracovníků UVŠ na třídenních školeních EQ-Arts pro hodnotitele (mezinárodní rozměr)  Jednodenní workshop EQ-Arts pro akademické pracovníky i management škol s uměleckými studijními programy (duben 2017)  Konzultace EQ-Arts s AVU, UMPRUM, JAMU  Příprava externích evaluací na dalších uměleckých vysokých školách Děkuji za pozornost.