Další práce se SWOT analýzou Marketingové memorandum (Kotler, 2001) slučuje všechny společné slabé stránky a hrozby uvedené v celkové SWOT analýze do tematicky rozdělených oblastí činností. Takto sestavený kontrolní seznam je vhodné vyhodnotit dle závažnosti , nejlépe přidělením bodů. Pro hodnocení lze užít např. tří hodnot: 1. nejnižší stupeň závažnosti, je dobré tyto potíže řešit, ale neohrožují nijak akutně stabilitu a existenci organizace 2. střední závažnost – je potřebně je řešit více, ale jejich neřešení v současné době nemusí být pro organizace fatální 3. nejvyšší závažnost – je potřebné je řešit velice aktuálně Nejzávažnější součet bodů hodnocení poté signalizuje největší závažnost problému. Od těchto problémů je vhodné poté stanovovat cíle (SMART), které lze zakomponovat do politik, tj. složek marketing mixu. Níže uveden příkad další práce se SWOT: Zdroj: Eichlerová, K. Strategický plán o.s. Kulturárium. Diplomová práce. MU: Brno 2013, str.70