3DR, outdoor, indoor, podpora prodeje 3D reklama * Asociace třídimenzionální reklamy (A3DR) http://www.a3dr.cz/index.htm 3D reklama = reklamní produkt mající tři rozměry: výšku, šířku a hloubku * 2 druhy produktů: katalogové zboží a tailor made * soutěž Hvězda 3D reklamy http://www.hvezda3dreklamy.cz/index.html Outdoor reklama * 1993 -- Česká asociace pro venkovní reklamu (později Asociace pro venkovní reklamu ČR) * některé typy venkovní reklamy - billboardy, bigboardy, reklamní plachty, backlighty (7 divů světa -- letiště Ruzyně společnosti BigBoard Praha) http://www.bigboard.cz/index.php?page=galerie - City Light vitríny http://www.citylight.cz/cz/kampane.html?act=LM (společnost Euro AWK - http://www.ztohoven.cz/dneskatobouchne/) - lavičky http://www.ad-net.org/ 10 pravidel pro outdoor * najděte si pouze 1 téma * buďte struční (zaznamenání, přečtení a zapamatování 5-20 s) * komunikujte s člověkem * dívejte se do očí * objevte kouzlo seriálu * oslovte lidi tam, kde Vás nečekají * zvolte vhodnou kombinaci barev * vede realistická 3D reklama * sexuální podtext přitahuje * fungující neměňte Indoor reklama * média - Dynamic Shopping Display - City Light vitrína - Floor windows - Saleboard - Floor Stickers (Perla Tip v r. 2001 -- 100 prodejen 5-ti řetězců, efekt nálepek 3%) POP a POS * = reklama v místě nákupu a prodeje * nástroje: POP a POS Rollaway Výzkum POPAI * POPAI (Point of Purchase Advertising International) Podpora prodeje Čeho může dosáhnout: * stimulace pozitivního přístupu prodejců k produktu * posílení odbytu zavedené značky * usnadnění uvedení nového produktu n. značky * uvolnění regálového a mimoregálového prostoru * neutralizace konkurenční reklamy a PP * získání spotřebitelů ke koupi * udržení současných uživatelů podporou opakovaných nákupů * vyšší používání produktu zvýšením zásoby u spotřebitelů * odstavení konkurence zvýšením zásoby u spotřebitelů * posílení reklamy Podpora prodeje Co nedokáže: * kompenzovat špatně vyškolený personál * nedostatek reklamy * nabídnout dlouhodobý důvod k dalším nákupům * natrvalo zastavit pokles odbytu Podpora prodeje * spotřebitelská PP -- používá se ke zvýšení krátkodobého odbytu, při budování dlouhodobého tržního podílu, k získávání nových spotřebitelů, k odlákání spotřebitelů od konkurenčních výrobků, pro udržení stávajících spotřebitelů (vzorky, kupony, rabaty, cen. balíčky, prémie, reklam. předměty, věrnostní odměny, POP, soutěže a hry) * PP velko a maloobchodníků -- snaží se je motivovat k nabídce nových položek a držbě větších zásob urč. produktu * PP prodejců -- snaží se jí zajistit vyšší podporu z jejich strany Podpora prodeje - závěry * dočasné snížení maloobchodních cen výrazně zvýší odbyt * čím vyšší je frekvence akcí, tím plošší je jejich průběhová křivka * frekvence akcí mění referenční cenu spotřebitele * maloobchodníci nepromítají do svých cen všechny výhody získané od velkoobchodníků n. výrobců * značky s vyšším tržním podílem mají nižší obchodní elasticitu Podpora prodeje - závěry * inzerované propagační akce mohou zvýšit návštěvnost obchodu * inzerce a ukázky fungují synergicky při ovlivňování prodeje zlevněných značek * PP v jedné produktové kategorii ovlivňuje prodej značek v doplňkových i konkurenčních kategoriích * dopady PP vysoce kvalitních značek a těch méně kvalitních nejsou kvalitou symetrické Použité zdroje Mimo zdroje uvedené v prezentaci * Strategie -- 10 momentů, které ovlivnily vývoj trhu * KRUPKA, J. Desatero zásad, jak nezkopat venkovní reklamu. Strategie z 10.02.2003 * COUFALOVÁ, M. -- Reklama v nákupních centrech kvete. Strategie z 01.09.2003 * FORST, V. Nejen pro ty, kteří klopí oči. Strategie z 22.04.2003 * Reklama v místě nákupu. Strategie z 03.11.2003 * KUDRNOVÁ, L. Průvodce POP nástrojů. Strategie z 22.04.2003 Použité zdroje * Strategie z 03.11.2003 -- příloha * KRUPKA, J. Strategie z 24.02.2003. část Sales promotion and 3D * http://www.bellex.cz/ * http://www.logologic.cz/htmlVersion/cz/hist01.html * http://www.rainbowdisplaysystems.com/ * http://www.unibon.cz/interakt.htm * http://www.vybercz.cz/popai