Metodika tvorby podnikové strategie Obsah a struktura podnikové strategie 7 základních částí, první dvě mají charakter analýz, další části již formulace jednotlivých částí podnikové strategie 1. Stručná analýza okolí podniku 1.1. analýza trhu 1.2. analýza vědecko-technického rozvoje 1.3. analýza regionu 1.4. analýza ekonomického a právního systému 1.5. příležitosti a hrozby 2. Analýza silných a slabých stránek ( SWOT ) 3. Formulace specifických předností podniku 4. Vize podniku 4.1 základní představa o budoucí podobě podniku 4.2 základní hypotézy a scénáře budoucího vývoje 4.3 základní strategické rozhodnutí o tempu tržeb a jejich sortimentní struktura 4.4 formulace dílčích strategií podniku 4.5 ekonomické důsledky jednotlivých variant strategie 4.6 základní představy o organizaci podniku 5. Formulace strategických cílů podniku 5.1 cíle na trhu 5.2 cíle ekonomické 5.3 cíle majetkové 5.4 cíle v oblasti kvalifikace, motivace a sociální 6. Hlavní strategické operace 7. Návrh dalšího postupu prací – závěr , zhodnocení