Název kurzu: Internetová publicistika II Charakteristika kurzu: Stupeň: magisterský Druh: povinně volitelný Rozsah: 2 hod seminář Způsob zakončení: zápočet Kredity: 6 ECTS Vyučující: Mgr. Jakub Macek, e-mail: jmacek@fss.muni.cz Anotace kurzu: Kurz navazuje na kurz Internetová publicistika I (ZUR536). Cílem kurzu je nabídnout možnost praktického autorského a edičního tréninku v publicistické tvorbě (a to nikoli v modelové situaci, ale v zavedeném médiu) a současně umožnit praktický kontakt se specifiky internetové žurnalistiky. Studenti v rámci kurzu vytvářejí a pod supervizí vyučujícího sami editují obsah publicistického internetového deníku Sever CZ (http://sever.cz) , kde naplňují sadu žánrových rubrik (úvodník/fejeton, politický komentář, kulturní recenze, rozhovor, komentovaný přehled domácího a zahraničního internetového tisku) a zajišťují spolupráci s případnými externími spolupracovníky. Ediční dramaturgii média určují sami studenti. Kurz je určen absolventům kurzu Internetová publicistika I (ZUR536), disponujícím již praktickou znalostí publicistických žánrů. Probíhá jednou týdně formou semináře, beroucího na sebe podobu redakční porady. Povinností studenta je odevzdávat nejméně jeden či dva publicistické texty týdně (v závislosti na rozsahu), nebo se podílet na editaci materiálu a jeho zpracování redakčním systémem. Udělení zápočtu je podmíněno nejen pravidelnou přispěvatelskou/editorskou činností, ale i praktickým zvládnutím přinejmenším třech publicistických žánrů. Podmínky ukončení kurzu: K získání zápočtu je nutno odevzdat 12 publicistických textů přinejmenším třech publicistických žánrů a navíc jednu publicistickou recenzi beletristické knihy. Polovina z textů – tedy šest publicistických článků – musí být odevzdána do šestého týdne semestru; ti, kdo do této doby tento počet textů neodevzdají, budou z kurzu vyloučeni.