Zásady přijímání zaměstnanců Hlavní zásady vztahující se k získávání a výběru vhodných zaměstnanců, lze shrnout do těchto následujících pravidel: Ø Rozhlédněte se v rámci podniku. Ø Nehledejte přesné napodobeniny. Ø Využijte k hledání nových osob zaměstnance. Ø Vysvětlete kandidátům pravidla výběrového procesu. Ø Připravte si otázky kladené v rámci přijímacího rozhovoru předem. Ø Připravte se na otázky kandidátů. Ø Stanovte pro vyhledání a výběr kandidátů pevný časový harmonogram. Ø Nepoužívejte při hledání kandidátů stále stejný zdroj. Ø Informujte o všech zajímavých kandidátech ostatní manažery podniku. Ø Uvádějte v inzerátech pokud možno plný popis pracovního místa. Ø Informujte kandidáty otevřeně o podmínkách a požadavcích pracovního místa. Ø Nepodceňujte zjišťování referencí. Ø Nehledejte supermany. Ø Kandidáty, kteří ve výběru neuspěli, vždy informujte. Ø Nesvěřujte provádění výběru a rozhovorů s uchazeči osobám, které pro to nemají odpovídající osobní předpoklady. Ø Nepodceňujte takt. Ø Věnujte pozornost „osobním zájmům“ manažerů. Ø Nepřeceňujte úlohu peněz.