Základ srn pro úspešne kojení ..js spmvns pribc r l'ÍS'ia An Hi orr lick ivicky Zamysleme se nad tím, jestli tuje savicka, která donutí díte doširoka evřít ústa a tak zoůsobí méně oroblémů? To jisté ne! Za vším stojí jen dobrý m existují savičky, ze kterých teče mléko pomalu a tak zabraňují zmatení dítěte lahví? r. Jack Newman Ovlivňuje láhev správné sání Aby dítě v prvních hodinách a dnech po porodu dostalo mléko, musí se správně při sávat a správně sát Pokud t EU saje správně, do Pokud clíte saj s z Jáhvs, nsrnusí sát správn p p rrjJsKD srsjne zjsksi. Js možné, aby clíte oclrnít c o prs? w ■ - w V zrejme, ze Js to tsn nsjbarší probJérn způsobený d o dáním Jáhvei Dr. Jack Newma n ozřeimě může! oto je důvod, proč je tento problém tak sporný „Moje dítě pilo z láhve a i tak bylo kojené bez problémů." Pokud má matka hodně mléka, dítě může dostat hodně mléka i když saje nesprávně. Jen nesprávné sání způsobí pozdější růstový spurt, který vlastně neexistuje! Dr. Jack u o i i oj iiio iiicurxy: r. V V. , Pošlo „Dítě se prisávalo dobře, ale jek dostalo láhev, něco se změnilo." Matky si vpečetí techniky, které se naučily v porodnici! Proč by si dítě nemohlo vpečetit pití z láhve? Jak funguje imprinting Dr. Jack Newman ■ Nikdo nepochy takový, či onaí ■ Nikdo nepochyb levý, nebo pra konzistence jednodušeji ■ Totojso náhradě Ky CILICIIIK, vý pr tom, že dítě upřednostňuj tvar bradavky a su umožňuje dítěti sát proč dá dítě přednost řským prsem. Dr. Jack Ne isjns d u vody, wrriEin Pj'íj z jvs j b pro drie jednaciu tok rnJékci l ! nou ry omy sKci, t.ok z prsu rnužs být prerušovaný a ražne so iise křka vždy Dít e nornúžorno donutit u oh opit prolil p. j ... láhev způsobuje problémy!!! ice použití láhve neznamená „buď-anebo"! Dítě nemusí prs odmítnout, ■ ale také ho nemusí přijmout tak dobře, j by mohlo - což způsobuje problémy! Je nutné způsobovat i malé problémy? ■im rjz. e budou koje mají nej větší pravděpodobnos že dostanou láhe mim (ploché bradavky, unav narozené dítě Říkáte si „Ano, ale...". Žádné „když" ani „ale"! Břemeno dokazování je na těch, kteří za intervence! ■ Intervencím je potřeba se vyhýbat! Kde jsou studie, které dokazují, že je podávár láhve bezpečné? A to ani nemluvíme o poškozování kojení! Mizuno K, Ueda A. Changes in sucking performance from nonnutritive sucking to nutritive sucking during breast- and bottle-feeding. (Změny způsobu sátí z nenutritíiního na nutritivníběhen ojenía krmení z láhve) Pediatr /?es2006;59:728-31 Gomes CF, Trezza EMC, Murade ECM, Padovani CR. Surface electromyography of facial muscles during natural and artificial feeding of infants. (Povrchová elektromiografie lícních svalů během prřrozeného a umělého krmení kojenců) J Pediatr (Rio J) 2006 ;82(2):103-9 Ano, ale příležitostně! Většina dětí by ho však nepotřebovala, kdyby: kojení začalo ihned po porodu bez omezení, ■ byl dostatečně zabezpečen kontakt dítěte s matkou „kůže na kůži", se děti nekojily podle hodinek, se matce pomohlo dosáhnout co nej lepšího přisátí, se používalo stlačování prsu, se dítě přiložilo na druhý prs, když z prvního již nepije. s co Když a j i s musí r Jokrrnavané? ■y Dítě se stále kojí. Děti se učí kojit kojením. Matky se učí kojit kojením. Dítě neodmítne prs. Kojení je pro dítě více, než jen příjei mléka!!! ■ Nic nefunguje vždycky ■ Čím více zkušeností m to jednodušší! Tak mocník, t Dr. Jack Newmai f u r j g aniž bvste hadičku tlmili Matka (ne poradkyne) může svými ústy do hadičky natáhnout mléko, aby dítě ucítilo jeho vůni 1 Jestliže se dítě během vsouvání hadičky p pustilo, nebylo vůbec přisáté nebo byl přisáté velmi slabě >risó sla Jestliže laktační pomůcka funguje tak jak má, může dítě vypít za krátkou dob Plísto lahvičky můžeme použít jakoukoliv nádobu Výborně poslouží obyčejná sklenička od výživy, nebo krabička od žvýkaček. Po k u c se clíte přísává iik'icicm y se měly krmit děti n eckých jednotkách intenzivní , pokud matka není přítomna neb kdvz se Ponarksrn .c EaMliggMBIl Stačí obyčejná léková odměrka nebo malá sklenička! úmorům no or ne pouze pripravuj s na prisám na prs! Sni se používa prea poKu prs, anebo po tom, co byl tento po neus nspoužívá jako první forma dokrrnování ínnyslern vyhnout so Jáhvi! •w^c«iidlíISlt«»itul Použijeme nejtlustší prst a rovně jej s cévkou položíme dítěti na jazyk. püKucJ sb onoomo vynnou'i intervenci, elfte nerná dostat clo s. i nic jíněno, kr orné rnsiteŕskéno or