Vytvořte SWOT analýzu reálného zdravotnického zařízení v ČR Zkratka SWOT je odvozena od anglických názvů: Strengths (silné stránky), Weaknesses (slabé stránky), Opportunities (příležitosti) a Threats (hrozby). Takto jsou označeny jednotlivé kvadranty matice. SWOT analýza je univerzální analytická technika používaná pro zhodnocení vnitřních a vnějších faktorů ovlivňujících úspěšnost organizace či jiného záměru (například nového produktu či služby). Nejčastěji je SWOT analýza používána jako situační analýza v rámci strategického řízení a marketingu. Autorem SWOT analýzy je Albert Humphrey, který ji navrhl v šedesátých letech 20. století. Při jejím sestavování se do levé poloviny zaznamenávají faktory, které mají na chod zdravotnického zařízení pozitivní dopad a pomáhají uspět v tržním prostředí. V marketingovém plánu se na nich může stavět. Pravá část naopak zobrazuje negativní skutečnosti, které je potřeba zpracovat, potlačit, nebo být připraven na jejich důsledky. Horní oddíl mapuje faktory interní povahy, které lze v konkrétním zdravotnickém zařízení ovlivnit. Dolní pak zahrnuje externí vlivy makroprostředí (ekonomické, legislativní, technologické, sociálně-kulturní) a mikroprostředí (zákazníci, konkurence, dodavatelé, odběratelé, veřejnost). Pro zajímavost je na další straně prezentována již SWOT analýza vypracovaná k doplnění dalších faktorů. Přednosti Příležitosti Komplexní nabídka služeb Zvyšování kvality (akreditace, ISO) Smlouvy s pojišťovnami Kvalitní management a marketing Jasná strategie ZZ Akreditované výukové pracoviště Pořádání seminářů a konferencí Zajištění profesního růstu personálu Vydávání edukačních materiálů Zavádění nových technologií Pevně stanovené kompetence Dodržování etických principů Nabídka služeb, které nejsou v blízkém okolí provozovány Zlepšování pozice na trhu Možnost výběru dodavatellů V místě je RZS Stejná incidence onemocnění Neustálé zvyšování kvality Technologií Možnost nákupu nových přístrojů Srovnávání nových poznatků s dalšími ZZ Spolupráce s dalšími ZZ, pořádání konferencí, Aktivní účast na výzkumu Možnost reklamy Nedostatky Hrozby Fluktuace zdravotníků Vysoké náklady na mzdy odborníků Nedostatek lékařů s danou specializací Nedostatek NLZP Zvyšující se konkurence na trhu Změny legislativy Změny ve vzdělávání Změny v platbách Změny v pojištění Zvyšování DPH Vysoké ceny nových technologií