Test, didaktika oborných předmětů – varianta D Jméno, učo: Datum: 1. Vyberte nepravdivé tvrzení. Vyučovací proces má tyto funkce: A) Motivační B) Informativní C) Formativní D) Instrumentální E) Integrující 2. Komplexní metoda A) Souhrnný název všech výukových metod. B) Aplikace několika výukových metod v rámci jedné vyučovací jednotky. C) Propojení základních prvků didaktického systému – metody, formy výuky, didaktické prostředky, životní situace. Jsou označovány také jako projekty, didaktické modely. 3. Vyberte organizační formy výuky: A) Vyučovací hodina, výuka v laboratoři, praktické vyučování B) Motivace, zprostředkování nového učiva žákům, opakování, prověřování znalostí C) Vysvětlování, vyprávění, demonstrace D) Cílevědomost, soustavnost, postupnost 4. Se kterými didaktikami se můžete setkat jako učitel odborných předmětů na SŠ? Krátce je charakterizujte. 5. Definujte pojem učební pomůcky a uveďte ty pomůcky, které mají využití ve výuce vašeho odborného předmětu. 6. Definujte problémovou metodu. Navrhněte konkrétní problémovou metodu, kterou byste použili ve výuce svého odborného předmětu.