Kontrakt Podmínky dobrého kontraktu Kontrakt • Dohoda o pozitivním posilování cílového chování • Mezi dvěmi i více stranami (učitel, žák, rodiče…) • Dosažení konkrétního chování bude pozitivně posíleno • Individualizace kontroly chování podle žákových potřeb • Aktivní role žáka v kontraktu • Ideálně – kontrakt vytváří zúčastněné strany společně • Každá strana – vlastní roli a zodpovědnost • Cílové chování – shoda všech stran Podmínky dobrého kontraktu • Posílení by mělo bezprostředně následovat • První kontrakty by měly počítat s postupným zvládnutím • Posilovač by měl být často a v malých dávkách • Kontrakt by měl být formulován pozitivně v pojmech úspěchu • Měl by být realistický a fér a podle SMART cílů • Srozumitelný a jednoznačný • Neměl by být žákovi vnucován • Měl by být pravidelně revidován a hodnocen