komplexní rozvoj osobnosti žáka soustavnost a přiměřenost vědeckost individuální přístup k žákům spojení teorie s praxí uvědomělost a aktivitya názornost aktivně tvořivě emocionálně kvalitně trvale DIDAKTICKÉ ZÁSADY obecné požadavky uplatňované v procesu výuky zajišťují kvalitu výchovně vzdělávacího procesu vztahují se na všechny stránky výuky, na učitele, na žáka didaktické principy – obecnější zásady didaktická pravidla – konkrétní postupy , pokyny pro správné vedení výuky DIDAKTICKÉ ZÁSADY - komplexního rozvoje osobnosti žáka v oblasti cílů kognitivních, afektivních , psychomotorických - vědeckosti v souladu s nejnovějšími vědeckými poznatky - individuálního přístupu k žákům respektujeme individualitu žáka (inkluze) - spojení teorie s praxí aplikace vědomostí a dovedností, smysluplnost obsahu výuky - uvědomělosti a aktivity uvědoměle získané poznatky jsou trvalé, aktivní žák je motivovaný a sám - názornosti nabídnout žákům příklady, ukázky, vizuální vnímání - soustavnosti a přiměřenosti logické uspořádání učiva, pravidelnost, domácí úkoly zpracovala Vladimíra Neužilová