Charakteristika žáka se zaměřením na poskytování podpůrných opatření – PŘÍKLAD Základní údaje o žákovi: (dopíšete dle sledovaného žáka) Věk: Třída: Škola: základní škola, inkluze, paragrafová třída Dg.: Popis podpůrných opatření: Žáku je podpora poskytována školou každodenně (např. 1x týdně apod.); spolupráce s poradenským zařízením je (pravidelná, občasná, ….popsat formu). Zvýšený individuální přístup je (není) poskytován (vypsat, při kterých činnostech nebo předmětech a jak často). Úprava režimu časová a místní (pokud je – rozepsat). Při vzdělávání je využíváno speciálních forem, metod, postupů (= modifikace - vypsat, které). U žáka jsou aplikovány (zařazeny, využívány) speciální intervence (vypsat, které a jak často). Žák má vypracovaný IVP, ve kterém je modifikován obsah učiva (vypsat). Do vzdělávání jsou zařazeny předměty speciálně pedagogické péče (popsat které, jak často). Při vzdělávání jsou využívány didaktické a kompenzační pomůcky (popsat které a za jakým účelem). Způsoby hodnocení, respektování možností žáka při hodnocení výsledků vzdělávání (odůvodnit proč). Příprava na vyučování (popsat, jak probíhá). Podpora sociální a zdravotní (popsat). Potřebná je úprava pracovního prostředí (popsat, která a proč). Žák má výrazně snížené pracovní tempo a důsledky MO se projevují (vypsat např. v motorice, koordinaci a psaní). Žák (ne)využívá asistenta pedagoga (popsat jak často a ve kterých předmětech). Popsat, jak probíhá práce s třídním kolektivem (zvláště u žáka v inkluzivní škole). Přehledová tabulka úrovní podpůrných opatření u sledovaného žáka: zvýrazněte a napište Žák : 8 let, mozková obrna I. II. III. IV. V. Integrace ne ano ano ano ano Účast poradenského zařízení ne ano (občas) užší spolupráce užší spolupráce úzká spolupráce Zvýšený individuální přístup ne částečně ano (často) ano (nutný) ano (nutný) Úprava režimu časová ne občas často stále stále Úprava režimu místní ne ne občas často stále Modifikace forem a metod práce ne částečně ano (často) ano (nutná) ano (nutná) Speciální intervence ne ne občas pravidelně stále Úprava obsahu zdělávání ne částečně ano je nutná je nutná IVP ne ano ano ano ano Předměty speciálně pedagogické péče ne ano (občas) ano (často) jsou nutné jsou nutné Kompenzační a didaktické pomůcky ne ne ano jsou nutné jsou nutné Způsoby hodnocení známkou známkou kombinované slovní slovní Příprava na vyučování popsat Podpora sociální a zdravotní popsat Práce s třídním kolektivem popsat Úprava pracovního prostředí ne ne může je nutná je nutná Asistent pedagoga ne ne ano je nutný je nutný Shrnutí: ……… Navrhněte převažující stupeň podpůrných opatření. Příklad: Žákovi by měl být poskytován III. stupeň podpůrných opatření (dle výše uvedené tabulky).