G 27. Metodický a didaktický rozbor úlohy. Úlohu řešte prostředky žáka 1. stupne ZŠ včetně zkoušky správnosti. Dále uveďte, které klíčové kompetence žáka úloha rozvíjí a jaký je teoretický matematický základ úlohy. Zadání úlohy: Obdélník má obvod 36 cm. Jaké mohou být délky jeho stran? Který z obdélníků má největší obsah? 2 v/v/ — 0. «. 5 6 lS I9 > 451 4H 4& 4o 9 &1 45 ^1 laj 4* g4 - i '22. Metodický a didaktický rozbor úlohy. Úlohu řešte prostředky žáka 1. stupně ZŠ včetně zkoušky správností. Dále uveďte, které klíčové kompetence žáka úloha rozvíjí a jaký je teoretický matematický základ úlohy. Zadání úlohy: Narýsujte libovolný trojúhelník ABC. Sestrojte střed každé jeho strany a osu každé jeho stany. Průsečífos stran označte S. Narýsujte kružnici, která má střed v bodě S a prochází bodem A. Které další body leží na této kružnici? Kde leží bod S, jestliže tíojúhelník ABC je a)ostroúhlý ' b) pravoúhlý c)tupoúhlý? v/ . 12. Metodický a didaktický rozbor úlohy. Úlohu řešte prostředky žáka 1. stupně ZŠ včetně zkoušky správnosti. Dále uveďte, které klíčové kompetence žáka úloha rozvíjí a jaký je teoretický matematický základ úlohy. Zadání úlohy: - Po dálnici vyjel z Práhy'^y 8 hodin kamion průměrnou rychlostí 60 lan za hodinu směrem naJ|rno. Q.dyě hodiny později vyjelo z Prahy stejným směrem,osobní auto průměrnou rýchlostí 100 km za hodinu. Vzdálenost Praha - Brno je 200 km. Zapisujte ujeté vzdálenosti vozidel do tabulky a pomocí tabulky zjistěte, zda bude osobní automobiífředjíždií-kamion před nebo za Brnem. 9 \o *4 41 4^ \H CúJ> t—1—1- —r— —r— -1—1- p Go Klo i 1 1 \lo i 1 *_i- 1- l 1 ... T 1 1 i i 6. Metodický a didaktický rozbor úlohy. Úlohu řešte prostředky žáka 1. stupně ZŠ včetně zkoušky správnosti. Dále uveďte, které klíčové kompetence žáka úloha rozvíjí a jaký je teoretický matematický základ úlohy. Zadání úlohy: Pomocí číslic 2, 5, 0, 8 zapište všechna trojciferná čísla tak, že sc a) každá číslice v zápisu čísla vyslqtuje nejvýše jednou, b) číslice v zápisu čísla opakují. Uveďte, které z čísel je nejmenší a které je největší (v obou případech). SOS I 5*0.0 1 5o2.jS0S| ZZl^S&o € Iv | SIS , 8©^ goS | 852., 2>S° A! 4. Metodický- a didaktický rozbor úlohy. Úlohu řešte prostředky žáka 1. stupně ZŠ včetně zkoušky správnosti. Dále uveďte, které klíčové kompetence žáka úloha rozvíjí a jaký je teoretický matematický základ úlohy. Zadání úlohy: Kolika způsoby můžeme zaplatit 53 Kč, jestliže máme pouze dvoukorunové a pětikorunové mince. Uveďte dále, v kterém případě použijeme nejmenší počet rnincí. 0*0 to 5b č<0 S2> 20. Metodický a didaktický rozbor úlohy. Úlohu řešte prostředky žáka 1. stupně ZŠ včetně zkoušky správnosti. Dále uveďte, které klíčové kompetence žáka úloha rozvíjí a jaký je teoretický matematický základ úlohy. Zadání úlohy: Knihkupec nakoupil ve velkoobchodě 45 výtisků knih pohádek po 120 Kč a 65 výtisků encyklopedií po 325 Kč. Ve své prodejně prodával pohádkovou knihu za 165 Kč a encyklopedii za 380 Kč. Kolik korun za knihy utržil? Jaký byl jeho zisk? 1w 4 ^(^B^lccCu. 5. Metodický a didalctický rozbor úlohy. Úlohu řešte prostředky žáka 1. stupně ZŠ včetně zkoušky správnosti. Dále uveďte, které klíčové kompetence žáka úloha rozvíjí a jaký je teoretický matematický základ úlohy. Zadání úlohy: Ve městě se opravuje chodník dlouhý 480 metru. a) Určete, kolik dvoumetrových ohrubníků bude potreba k jeho opravě. b) Koiik bude potřeba sloupů veřejného osvětlení, které se umisťují ve vzdálenosti 50 metru od sebe. c) Kolik bude potřeba stromků které se vysazují 10 metrů od sebe. 1. Metodický a didaktický rozbor úlohy. Úlohu řešte prostředky žáka 1. stupně ZŠ včemě zkoušky správnosti. Dále uveďte, které klíčové kompetence žáka úloha rozvíjí a jaký je teoretický matematický základ úlohy. Zadání úlohy: V misce bylo 48 ořechů. Nejprve si z nich vzal Míša jednu šestinu. Jana si pak vzala jednu osminu zbytku a po ní přišel Petr a vzal si jednu pětinu zbylých ořechů po Janě. Kolik ořechů zůstalo v misce? Bylo to více nebo méně než jedna polovina všech ořechů? G 28. Metodický a didaktický rozbor úlohy. Úlohu řešte prostředky žáka 1. stupně ZŠ včetně zkoušky správnosti. Dále uveďte, které klíčové kompetence žáka úloha rozvíjí a jaký je teoretický matematický' základ úlohy. Zadání úlohy: Stěny plaveckého bazénu je třeba obložit dlaždičkami. Koiik dlaždiček se spotřebuje, jsou-li rozměry bazénu 25 m, 20 m, a 2 m. Na 1 m2 plochy je potřeba 50 dlaždiček. I 9