Vanderbilt - ADHD Diagnostická škála pro učitele Frekvence výskytu: 0 = nikdy, 1 = Výjimečně, 2 = často, 3 = velmi často 1. Nevěnuje pozornost detailům, nebo dělá ve školní práci chyby z nedbalosti 0 1 2 3 2. Má potíže s udržením pozornosti na úkoly nebo činnosti 0 1 2 3 3. Nezdá se, že poslochá, když se mluví přímo na něj 0 1 2 3 4. Nedokáže postupovat dle instrukcí a nedokončuje práci 0 1 2 3 (ne vlivem opozičního chování nebo neporozumnění) 5. Má potíže s organizováním úkolů a činností 0 1 2 3 6. Vyhýbá se, nechce, nebo nebo není ochoten zapojit se do úkolů, které vyždují duševní úsilí 0 1 2 3 7. Ztrácí věci nezbytné pro úkoly nebo činnosti (školní úkoly, tužky, nebo knihy) 0 1 2 3 8. Je snadno vyrušitelný vnějšími podněty 0 1 2 3 9. Je zapomnětliví v denních aktivitách 0 1 2 3 10. Dělá neklidné pohyby rukou nebo nohou, nebo se vrtí na židli 0 1 2 3 11. Opouští svoje místo ve třídě (mimo situace, kdy to je očekáváno, či vyžadováno) 0 1 2 3 12. Pobíhá, nebo nadměrně leze (???) v situacích, kdy se očekává, že bude na svém místě 0 1 2 3 13. Má potíže si hrát, nebo se zapojovat do volnočasových aktivit tiše 0 1 2 3 14. Je "na cestě", nebo se často chová, jako kdyby byl "poháněn motorem" 0 1 2 3 15. Nadměrně mluví 0 1 2 3 16. Vyhrkne odpověď dříve, než je dokončena otázka 0 1 2 3 17. Má potíže čekat v klidu 0 1 2 3 18. Skáče do řeči, nebo se vnucuje ostatním (např. do diskuzí nebo her) 0 1 2 3 19. Ztrácí náladu 0 1 2 3 20. Aktivně vzdoruje, nebo odmítá splnit žádosti dospělých, nebo pravidla 0 1 2 3 21. Je naštvaný, nebo rozzuřený 0 1 2 3 22. Je zlomyslný a mstivý 0 1 2 3 23. Donucuje, hrozí, nebo zastrašuje ostatní 0 1 2 3 24. Podněcuje rvačky 0 1 2 3 25. Lže, aby něco získal, nebo se vyhnul povinnosti 0 1 2 3 26. Fyzicky trápí ostatní 0 1 2 3 27. Ukradl hodnotných věcí 0 1 2 3 28. Úmyslně ničí cizí majetek 0 1 2 3 29. Je ustrašený, úzkostný, bojácný 0 1 2 3 30. Je rozpačitý, nebo často vyvedený z míry 0 1 2 3 31. Nechce zkoušet nové věci, protože se obává chyb 0 1 2 3 32. Cítí bezcenný nebo horší, než ostatní 0 1 2 3 33. Obviňuje sebe z problémů, cítí se vinen 0 1 2 3 34. Cítí se osamělý, nežádoucí, nebo nemilovaný, stěžuje si, že ho"nikdo nemá rád" 0 1 2 3 35. Je smutný, nešťastný, nebo depresivní 0 1 2 3 VÝKONNOST Problematická Průměrný Nadprůměrný Akademický výkon 1. Čtení 1 2 3 4 5 2. Matematika 1 2 3 4 5 3. Písemný projev 1 2 3 4 5 Chování ve tříde 1. Vztahy s vrstevníky 1 2 3 4 5 2. Dodržování pravidel 1 2 3 4 5 3. Vystupování ve třídě 1 2 3 4 5 4. Dokončení úkolu 1 2 3 4 5 5. Organizační schopnosti 1 2 3 4 5