Leporelo Všechno je to na zahradě Literatura 5 pátek 19. září 11:10-12:50, posl. č. 51 Mgr. Hana Lavičková Uvedení do pojmosloví •Cíle literární výchovy •Literární gramotnost, literární kompetence •Proces literární komunikace •Složky recepce textu: •- percepce •- apercepce •- interpretace •- konkretizace Uvedení do pojmosloví •Literární komunikace • •Interpretace uměleckého textu • •-komplexní (literárněvědná) • •-výběrová (didaktická) • Interpretace epického textu - Téma, dominantní myšlenka (myšlenky) - Autorův přístup - Tematické složky: věcný obsah (děj, fabule), postavy, prostředí děje (čas děje)m vypravěč - Tematický výstavba: kompozice: vnitřní (uspořádání dějových/tematických složek, syžet), vnější - Jazykové prostředky • • Interpretace lyrického textu • •- téma, dominantní myšlenka (myšlenky) -autorův přístup -věcný obsah (motivy) -tematická výstavba (kompozice: vnitřní (uspořádání, vztahy nedějových složek, motivů), vnější -jazykové prostředky uměleckého díla Leporelo Všechno je to na zahradě • •Děkuji za pozornost. •