"Biodiverzita jsme my" - využití zoologické zahrady v základním vzdělávání Vedoucí BP: doc. RNDr. Zdeněk Řehák, Ph.D Student: Monika Horáková 430 278 BIODIVERZITA  druhová rozmanitost  genetická variabilita žijících organismů, jejich populací, společenstev a ekosystémů  „Bohatství života na Zemi, miliony rostlin, živočichů a mikroorganismů, včetně genů, které obsahují, a složité ekosystémy, které vytvářejí životní prostředí“ (Světový fond ochrany přírody, 1989) ZOOLOGICKÁ ZAHRADA BRNO  kampaň „Biodiversity is Us“, vyhlásila Světové asociace zoologických zahrad a akvárií (WAZA), tak aby podpořila Dekádu biodiverzity OSN 2011–2020.  Brněnská Zoo kampaň podpořila a patří v současnosti mezi 10 nejlepších zahrad na světě, která se na tomto programu podílí  Biodiverzita v Brněnské Zoo  WAZA - Biodiverzita BAKALÁŘSKÁ PRÁCE  Cíle: 1) Vytvoření pracovního listu 2) Zapojení žáků ZŠ do programu 3) Objasnění pojmu biodiverzita a následné využití informací v běžném životě METODY  Teoretická část: 1) Zpracování základních pojmů 2) Objasnění klíčových slov - Biodiverzita, zoologická zahrada, zvířata, Afrika, RVP ZV 3) Vysvětlení dané problematiky  Praktická část: 1) Pozorování zvířat 2) Fotodokumentace Zoo a zvířat 3) Vytvoření pracovního listu 4) Akční výzkum – předložení listu studentům 5) Popis TEORETICKÁ ČÁST  Zpracování základních pojmů a klíčových slov:  Co je to Biodiverzita?  K čemu je dobrá?  Jak se na ní mohu podílet a pomoci?  Zoologická zahrada Brno : Afrika - kontinent, zvířata, kmeny, chov afrických zvířat v zajetí  Rámcový vzdělávací program PRAKTICKÁ ČÁST  Na základě pozorování zvířat: Vytvoření pracovního listu s otázkami spojující zvířata v Zoo a biodiverzitu  Fotodokumentace  Předložení listu studentům  Vyhodnocení AFRIKA PRACOVNÍ LIST  Na základě pozorování Afrických zvířat vyplnit pracovní list  Zvířata  Vytvoření vhodných otázek, doplňovaček, tajenek atd..  Např: Jak spolu souvisí člověk a zvířata? Kolik černých pruhů má lemur na ocase? Namalujte hnízdo snovače rudozubého. ZÁVĚR  Hodnocení teoretické a praktické části  Má pracovní list pozitivní ohlas u studentů?  Zapojí se znova do této kampaně?  Pomáhá skutečně tato kampaň? A jak pomáháte vy? ZDROJE  http://www.zoobrno.cz/o-zoo-brno/projekty-ochrany- prirody/kampane-waza/biodiverzita-to-jsme-my  https://www.cbd.int/2011-2020/goals/  Bakalářská práce - projekt