INDIVIDUÁLNÍ VZDĚLÁVACÍ PLÁN Je ošetřen školským zákonem 561/2004 Sb. o předškolní, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání, ve znění pozdějších předpisů. Novela školského zákona č. 82/2015 Sb., vyhl. 27/2016 Sb., vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných. Novelizace charakterizuje podpůrná opatření. - IVP STANOVÍ POSTUP VZDĚLÁVÁNÍ dítěte/žáka se SVP. Měl by být vypracováván zpravidla před nástupem žáka do školy, musí být zpracován nejpozději 1 měsíc po nástupu žáka do školy. -MUSÍ VŽDY VYCHÁZET Z KOMPLEXNÍ DIAGNÓZY, která je vrcholem a cílem diagnostického procesu a základem IVP, který má zajistit možnost vzdělávání dítěte podle jeho schopností -u IVP by měly být uvedeny jednotlivé postupy, které povedou ke kompenzaci poruchy -program obsahuje i úkoly pro rodiče - docházka do logopedické poradny, zajišťování léčebné rehabilitace aj. -podklady pro vypracování dodává SPC a program vypracovává za spolupráce ostatních učitelů a odborníků třídní učitel. Zařízení sleduje a 2x ročně vyhodnocuje dodržování postupů a opatření -schvaluje ředitel školy a rodiče -s programem by měl být seznámen i žák -program se zpravidla sestavuje pro období školního roku a alespoň jednou za pololetí by měl být zhodnocen zainteresovanými odborníky -dosažené výsledky se dají hodnotit - objektivními metodami-didaktické testy, nezávislí odborníci -subjektivně- rodiče, učitel, dítě/žák Individuální plán obsahuje: Ø Obecné údaje: jméno, příjmení žáka, Ø Data narození Ø Bydliště Ø Škola, kterou bude nebo navštěvuje Ø Rok školní docházky Ø Typ a stupeň postižení Ø Vzdělávací program Ø Způsob hodnocení: Ø Závěry SP a psychologického vyšetření Ø Údaje o obsahu, rozsahu, průběhu a způsobu poskytování individuální SP péče včetně zdůvodnění Ø Vyučovací formy Ø Jakým způsobem dítě/žák komunikuje Ø Pedagogické postupy Ø Učební texty, speciální a kompenzační pomůcky Ø Rozsah a obsah péče dalších odborníků (mimo vyučování) Ø Předpokládaná potřeba navýšení finančních prostředků Ø Další pedagogický pracovník ve třídě Ø Rozsah jeho práce (počet hodin) Ø Nepedagogický pracovník ve třídě Ø Rozsah jeho práce (počet hodin) Ø Spolupráce s PPP Ø Spolupráce se SPC Ø Plán práce – cíl vzdělávání, časové a obsahové rozvržení učiva (sociabilita, plán práce v jednotlivých předmětech) Ø Datum podpisu IVP (žák, rodiče, zákonní zástupce, učitel, odborník SPC, ředitel ZŠ).