DIPLOMOVÁ A ZÁVĚREČNÁ PRÁCE Charakter prací: DIPLOMOVÁ PRÁCE ZÁVĚREČNÁ PRÁCE teoreticko-empirický charakter teoreticko-empirický charakter - obsahuje teoretický rozbor problému a původní výzkumné či evaluační šetření - využívá realizované výzkumy nebo teoreticko-aplikační charakter - obsahuje modelový projekt směřující k využití v pedagogické praxi nebo teoretický charakter Požadavky na diplomové a závěrečné práce Doporučený diplomové práce je 120 ­ 200 tisíc znaků, tzn. přibližně 70 ­ 110 normostran. Doporučený rozsah závěrečné práce je 80 000 znaků, tzn. asi 45 normostran. Každý student konzultuje svoji práci s některým z vyučujících ÚPV. Diplomové i závěrečné práce jsou psány v první osobě jednotného čísla. Typická struktura práce: formulace problému teoretická reflexe problému v odborné literatuře empirická data a jejich interpretace závěr (shrnutí výsledků) Téma zvolené diplomové nebo závěrečné práce vyplníte na formulářích, které si vyzvednete na sekretariátě Ústavu pedagogických věd. Na formulářích doplníte všechna důležitá data, krátkou anotaci řešeného problému a základní literaturu. Diplomová i závěrečná práce se odevzdávají ve dvou tištěných a jedné elektronické kopii. K práci je třeba přiložit také abstrakt v rozsahu jedné strany, rovněž ve dvou tištěných a jedné elektronické kopii. Kritéria posuzování diplomové a závěrečné práce: KRITÉRIA FORMÁLNÍ: Dodržení stanoveného rozsahu Úvodní strana a náležitosti: podle normy a zvyklostí FF a ÚPV Citace: podle platné normy Text: přehledné a logické členění a vhodná volba kapitol OBSAHOVÁ KRITÉRIA Text se drží jednoho hlavního tématu vyjádřeného názvem. Prezentuje aktuální stav poznání tématu. Zdrojová literatura je aktuální a reprezentativní. Hlavní argumenty jsou průkazné. Text je terminologicky jednotný a terminologie přiměřená. Práce má jasné závěry? KRITÉRIA PRO POSOUZENÍ EMPIRICKÉHO VÝZKUMU Vzorek a použitá metoda jsou dostatečně popsány (výzkum je možné opakovat?) Statistický postup je korektní. Prezentace výsledků je srozumitelná. Interpretace a diskuse výsledků jsou přiměřené a korektní? Tabulky jsou dobře zpracovány a jsou přehledné a srozumitelné? DOPORUČENÍ: Doporučuji k obhajobě nebo nedoporučuji k obhajobě.