Didaktika  estetické  výchovy  -­‐  podzim  2012     1. Co  to  vlastně  estetická  výchova  je?    BRÜCKNEROVÁ,  K.  Pojem  estetická  výchova.  In  Skici  ze  současné  estetické  výchovy.  Brno:   Masarykova  univerzita,  2011,  11-­‐16  s.       2. „Moje“  estetická  výchova    Rámcový  vzdělávací  program  pro  gymnaziální  vzdělávání  (dostupné  z:  www.rvp.cz).    BRÜCKNEROVÁ,   K.   Současná   estetická   výchova   v   teorii.   In   Skici   ze   současné   estetické   výchovy.  Brno:  Masarykova  univerzita,  2011,  17-­‐29  s.      HAMBLEN,   K.,   GALANES,   C.   Instructional   Options   for   Aesthetics:   Exploring   the   Possibilities.  Art  Education.  1991,  vol.  44,  no.  6,  s.  12  -­‐  24.       3. K  čemu  mi  mohou  být  cíle?    PETTY,  G.  Cíle  a  úkoly.  In  Moderní  vyučování.  1.vyd.  Praha  :  Portál,  1996.  s.  299-­‐311.       4. Metody  práce  v  EV:  Výklad    ŠEĎOVÁ,  K.  Podoby  pedagogické  komunikace  v  české  škole:  intencionální  a  iluzivní   dialog.  Pedagogika,  Praha:  PedF  UK,  roč.  55,  č.  4,  s.  368  –  381.      PETTY,  G.  Výklad  a  Umění  vysvětlovat.  In  Moderní  vyučování.  1.vyd.  Praha  :  Portál,  1996.   s.  114-­‐132.       5. Metody  práce  v  EV:  Skupinová  práce    KASÍKOVÁ,  H.  Řízení  výuky.  In  Kooperativní  učení,  kooperativní  škola.  Praha:  Portál,   1997.  s.  70-­‐83.    KASÍKOVÁ,  H.  Kooperativní  model  výuky.  In  Kooperativní  učení,  kooperativní  škola.   Praha:  Portál,  1997.  s.  31-­‐61.   6. Metody  práce  v  EV:  Diskuze    PETTY,  G.  Diskuse.  In  Moderní  vyučování.  1.vyd.  Praha  :  Portál,  1996.  s.  165-­‐173.    ONDRUŠEK,  D.,  LÁBATH,  V.  Diskúsné  metody  v  tréningoch.  In  Tréning?  Tréning.   Bratislava:  PDCS,  2007,  s.    71-­‐83.       7. Metody  práce  v  EV:  Tvorba  a  rozvoj  tvořivosti    EISNER,  E.  W.    Childern’s  Creativity  in  Arts.  In  Reimagining  Schools.  London:  Routledge,   2005,  p.    76-­‐86.        PETTY,  G.  Tvořivost  a  vynalézavost.  In  Moderní  vyučování.  1.vyd.  Praha  :  Portál,  1996.  s.   236-­‐247.     8. Metody  práce  v  EV:  Recepce    Prohlídka  doporučených  webových  stránek     9. Metody  práce  v  EV:  Hra  a  zážitek    VALENTA,  J.  Instrukce.  In  Metody  a  techniky  dramatické  výchovy.  Praha:  Portál,  s.  276-­‐ 288.     10. Důležitá  součást  práce  v  EV:  Reflexe    SLAVÍK,  J.  Hodnocení  v  současné  škole.  Praha:  Portál,  1999,  190  s.       11. Ohlížení  se  za  prací  v  EV:  Hodnocení    SLAVÍK,  J.  Hodnocení  v  současné  škole.  Praha:  Portál,  1999,  190  s.     12. Jak  to  dát  všechno  dohromady?    PETTY,  G.  Moderní  vyučování.  1.vyd.  Praha  :  Portál,  1996.  s.  312-­‐342.       13. Jak  to,  co  si  naplánuji,  realizovat?    Osobnostní  test  „Já  jako  student,  já  jako  učitel“   ________________________________________  Literatura  pokrývající  některá  témata  probíraná  na  semináři  (doporučená  zejména  pro  nepřítomné   studenty)    Literatura  povinná  v  rámci  Cvičení