New Media Art Obsessions 1 (Digital Culture) Podzim 2022 Anotace: Cílem předmětu je seznámit studenty s dominantními tematickými okruhy, opakujícími se motivy a interpretačními rámci umění nových médií. Základní rámec výkladu představuje metoda archeologie médií. Studující budou po absolvování předmětu schopni: - pohovořit o základních tematických okruzích a opakujících se motivech umění nových médií; - popsat základní strategie uměleckého využívání nových médií; - popsat rozdíly mezi základními interpretačními rámci umění nových médií. Interpretační rámce umění nových médií: - Mládenecký stroj: Tur(n)ing universal machine. - Velké sklo: hardware vs. software. - Computer: diskrétní, počitatelné a nepočitatelné. - Closer: human-machine interface/interaction. - Touha vstoupit do obrazu: virtuální umění. - Cybernetic Art: performance uzavřeného a otevřeného obvodu. - Mimo obrazovku: performance toužících strojů. - Média a paměť: aura vzpomínání. - Média a reprodukce: kopie a kolonie obrazů. Podmínky ukončení kurzu: Odevzdání závěrečné písemné práce vypracované na základě alespoň dvou zdrojů ze studijní literatury a minimálně pěti zdrojů celkem. Rozsah a forma odevzdaného textu, viz ŠABLONA PRO ZÁVĚREČNOU PRÁCI (studijní materiály předmětu) Termíny odevzdání závěrečné práce: 20. 12. 2022 Řádný termín 10. 01. 2023 Řádný a opravný termín 24. 01. 2023 Výhradně opravný termín Alternativní způsob ukončení předmětu: Referát na zvolené téma v hodině: Rozsah 5 NS/20 až 30 minut, prezentace doplněna o powerpoint (nebo jinou formu prezentace), který bude následně vložen do odevzdávárny předmětu. V případě zájmu o ukončení předmětu formou referátu mě prosím kontaktujte, ať dohodneme vhodný termín. Literatura: Viz studijní literatura předmětu.