Předmět: Regionální geografie a regionální rozvoj – cvičení Učitel: Ivan Andráško Zadání 2 – Téma výskumu, formulace hypotézy forma – písemná rozsah – max. 2000 znaků vč. mezer struktura, postup: 1. navrhnout tému výskumu zaměřeného na regionální rozvoj 2. formulace základní teorie, hypotézy výskumu 3. návrh postupu při výskumu 4. falzifikace hypotézy a návrh nové hypotézy komentář: Pro vypracování zadání 2 použijte prosím území – region, které jste charakterizovali v zadání 1. Navrhněte tému, zaměření výskumu, který by jste chtěli v daném území provést. Téma výskumu by měla souviset s regionálním rozvojem – zařaďte proto do textu i krátké zduvodnění, proč a jak vámi vybrané téma s RR souvisí. Kromě toho by mělo jít o tému, která vás osobně zajímá. Výskum múže být pouze imaginární, nemusíte ho reálně provádět! Formulujte základní teoretické předpoklady, resp. hypotézy, ze kterých by jste v rámci daného výskumu vycházeli, ktoré by jste se pokusili prosřednictvím vašeho výskumu verifikovat. Popište stručne jak by jste u daného výskumu postupovali, tj. jaké výskumné metody by jste použili, jaká data a z jakých zdrojú, k čemu by se dali získané informace a závěry výskumu prakticky využít, atd. - zapojte fantazii Představte si, že jste zjistili, že puvodní teoretické předpoklady a hypotézy váš výskum nepotvrdil, naopak byli falzifikovány. Sformulujte proto novou hypotézu. Ta samozřejmě musí souviset s výsledky vašeho výskumu, puvodni hypotézou, ale zároveň múže být i hodně odvážná. Touto hypotézou se už dále nezabývejte. Při vypracovnání tohoto zadání múžete vycházet z toho co jste už předtím dělali (třeba BP), ale já vám to NEDOPORUČUJI (je to na vás...). Příklad: Tento příklad vznikl v púběhu druhé skupiny cvičení, je trošku ulítlý a velice stručný (vy buďte konkrétnéjší), ale je to prostě příklad: Téma výskumu: barva peří labutí žijících na třeboňských rybnících (zdroj inspirace Biolek & Malý, THX). Hypotéza: všechny labutě žijící na TR mají bílé peří Postup: seznam všech rybníkú kolem Třeboně, terénní prúzkum – rozhovory s rybáři, správci rybníkú, pozorování z loďky a rákosí, atd. Falzifikace: objevili jste oranžovou labuť, přičemž zjistíte, že jde o její přirozené zbarvení Formulace nové hypotézy: Barva peří labutí múže být ovlivněna ...(např. množstvím kaprú v rybníku, hustotou rákosí, hnojením okolitých polí, globálním oteplováním, pohlavní zdrženlivostí, atd.) odevzdání: Opětovně múžete pracovat jak samostatně, tak i ve dvojicích. Pro odevzádní platí zhruba ty samé zásady jako minule. Pamatujte, že budu požadovat, aby nejméně tři, lépe čtyři zadání byla prezentována na cvičeních. Pokud jsem na něco zapoměl, nebo nedostatečně vysvětlil, kontaktujte mne prosím co nejdříve přes email. Omluvte prosím pravopisné chyby.