BVOD051p Oborová didaktika - přednáška

Lékařská fakulta
podzim 2019
Rozsah
1/0/0. 15. 2 kr. Ukončení: k.
Vyučující
PhDr. Mgr. Leona Mužíková, Ph.D. (přednášející)
MVDr. Halina Matějová (pomocník)
Garance
PhDr. Mgr. Leona Mužíková, Ph.D.
Katedra výchovy ke zdraví – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Andrea Špačková
Dodavatelské pracoviště: Katedra výchovy ke zdraví – Pedagogická fakulta
Rozvrh
Út 12:00–12:50 učebna 24
Předpoklady
BVVP0422p Výž. v ochr. a p.veř. zdr.II-p && BVED0311p Edukace v práci nutr.ter.-př.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Oborová didaktika završuje pedagogicko-psychologické vzdělání a připravuje studenty k úspěšnému zvládnutí pedagogické praxe.Didaktika navazuje na obecné pedagogické předměty, avšak zabývá se specifickými problémy vyučování v předmětech s tématikou výživa člověka. Na konci předmětu budou studenti schopni aplikovat výchovné a vzdělávací teorie, včetně strategií na podporu zdraví.
Výstupy z učení
Na konci předmětu budou studenti schopni aplikovat výchovné a vzdělávací teorie, včetně strategií na podporu zdraví.
Osnova
  • Hlavními obsahovými tématy přednášek jsou: Zařazení výživové problematiky do systému vzdělávání. Vzdělávací programy, standardy základního učiva a středoškolské vzdělávání. Příprava učitele na vyučování. Didaktická analýza učiva. Přehled a uplatnění vyučovacích metod. Uplatňování zásad a pravidel při řešení vyučovacích situací. Problematika diagnostiky a hodnocení vědomostí, dovedností a návyků žáků a studentů. Osobnost učitele (lektora) zdravotních předmětů.
Literatura
  • MACHOVÁ, Jitka a Dagmar KUBÁTOVÁ. Výchova ke zdraví : zdraví a prevence, životní styl - problémy a rizika, dospívání a zdravotní problémy. Vydání 1. Praha: Grada, 2009, 291 stran. ISBN 9788024727158. info
  • KOTULÁN, Jaroslav. Zdravotní nauky pro pedagogy. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 1999, 258 s. ISBN 8021021799. info
  • Program podpory zdraví ve škole :rukověť projektu Zdravá škola. Edited by Miluše Havlínová. 1. vyd. Praha: Portál, 1998, 275 s., ta. ISBN 80-7178-263-7. info
  • SILBERMAN, Mel a Karen LAWSONOVÁ. 101 metod pro aktivní výcvik a vyučování :osvědčené způsoby efektivního vyučování. 1. vyd. Praha: Portál, 1997, 311 s. ISBN 80-7178-124-X. info
  • Moderní vyučování. Edited by Geoffrey Petty, Translated by Štěpán Kovařík. 1. vyd. Praha: Portál, 1996, 380 s. ISBN 80-7178-070-7. info
Výukové metody
přednáška,projekt
Metody hodnocení
závěrečný skupinový projekt
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2008, podzim 2009, podzim 2010, podzim 2011, podzim 2012, podzim 2013, podzim 2014, podzim 2015, podzim 2016, podzim 2017, podzim 2018, podzim 2020, podzim 2021, podzim 2022, podzim 2023, podzim 2024.