FAMP1_11 Management in Pharmacy Practice

Farmaceutická fakulta
podzim 2021
Rozsah
1/1/0. 3 kr. Ukončení: k.
Vyučováno prezenčně.
Vyučující
PharmDr. Tünde Ambrus, Ph.D. (přednášející)
PharmDr. Dominik Grega, Ph.D. (přednášející)
PharmDr. Lenka Smejkalová, Ph.D. (přednášející)
PharmDr. Martin Višňanský, MBA, Ph.D. (přednášející)
PharmDr. Tünde Ambrus, Ph.D. (cvičící)
PharmDr. Dominik Grega, Ph.D. (cvičící)
PharmDr. Lenka Smejkalová, Ph.D. (cvičící)
PharmDr. Martin Višňanský, MBA, Ph.D. (cvičící)
Garance
PharmDr. Lenka Smejkalová, Ph.D.
Ústav aplikované farmacie – Ústavy – Farmaceutická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Ústav aplikované farmacie – Ústavy – Farmaceutická fakulta (50,00 %), Katedra veřejné ekonomie – Ekonomicko-správní fakulta (50,00 %)
Rozvrh
Pá 5. 11. až Pá 17. 12. Pá 8:00–9:40 Učebna botaniky, 221
  • Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
FAMP1_11/01: Pá 5. 11. až Pá 17. 12. Pá 9:55–11:35 Učebna botaniky, 221, T. Ambrus, D. Grega, L. Smejkalová, M. Višňanský
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Předmět si smí zapsat nejvýše 12 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 3/12, pouze zareg.: 0/12
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
The selection of topics from the extensive issue of management theory with a focus on the specifics of management in health care and pharmaceuticals will be presented. Students will acquire basic knowledge, tools and techniques on specific managerial skills. The content subject includes basic management functions such as strategy, management, planning, organization, control personal and financial management. Selected best practices of management in health care with a focus on pharmacy, including marketing in pharmacy will be shared.
Výstupy z učení
Completing the course, the student will be able to: develop business plans, make the decision in strategy management, marketing concepts. In addition, the student will be equipped with skills for personal management.
Osnova
  • Human Resources management / Personal Management Management in Healthcare and Pharmaceuticals Financial management Quality assurance Project management Effective Brand marketing Advanced digital marketing New Business Models in Healthcare and Pharmaceuticals
Literatura
  • Holdford DA: Marketing for Pharmacists. APhA, 2003. Larsen, HH: Cases in Marketing. CEMS, 1997.
  • Smith BD: Darwin’s Medicine. How Business Models in the Life Science Industry are evolving. A Gover Book, Routledge, 2017, 9781472420718
  • Porter ME, Teisberg EO: Redefining Health Care. Creating Value-Based Competition on Results. Harvard Business School Press, 2006.
  • Corstjens M: Marketing Strategy in the Pharmaceutical Industry. Chapman & Hall, 1991.
  • Beckwith H: Selling the Invisible. A field Guide to Modern Marketing. Warner Books, 1997
Výukové metody
Monological, Dialogic (discussion, interview, brainstorming) Workshops
Metody hodnocení
Colloquium
Vyučovací jazyk
Angličtina
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2022, podzim 2023.