FDAEM_FAF Ekonomika a management ve farmacii

Farmaceutická fakulta
podzim 2021
Rozsah
1/1/0. 25 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
doc. Ing. Jiří Dohnal, CSc., MBA (přednášející)
Garance
doc. Ing. Jiří Dohnal, CSc., MBA
Farmaceutická fakulta
Předpoklady
FAKULTA ( FaF )
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je prohloubení znalosti studentů zejména v oblasti konceptu strategického řízení podniku (mise firmy, strategické obchodní jednotky, hierarchie firemních strategií), tak, aby byli schopni kriticky vyhodnocovat závěry specializovaných poradenských firem, či aby byli schopni kvalifikované analýzy sami vytvářet a závěry implementovat do praxe.
Výstupy z učení
Student bude po absolvování předmětu schopen: - provést strategickou analýzu zvolené společnosti a navrhnout vhodnou strategii jejího směřování, včetně ekonomického vyhodnocení navrhované strategie. - predikovat budoucí vývoj vnějšího prostředí společnosti - aplikovat model učící se organizace podle P. M. Senge na studovanou organizaci
Osnova
  • Důraz je kladen na přístupy, jak vytvářet dlouhodobější konkurenční výhody firmy a jak realizovat strategie v oblasti firemní kultury, interní komunikace a řízení změn.
    Pozornost je věnována analýze obecného okolí podniku, vnější analýze SLEPT, metodou MAP, BCG matici, Porterově pětifaktorovému modelu konkurenčního prostředí a analýze vnitřního prostředí firmy metodou 7S atd.
    Důležitá část výuky je věnována modelu učící se organizace podle P. M. Senge.
    Další část předmětu je zaměřena na zvláštnosti řízení farmaceutických firem.
Literatura
    povinná literatura
  • Peter M. Senge. Pátá disciplína: Teorie a praxe učící se organizace,. 2016. ISBN 978-80-7261-428-8. info
  • Fotr Jiří, Vacík Emil, Souček Ivan, Špaček Miroslav, Hájek Stani. Tvorba strategie a strategické plánování. Grada, 2012. ISBN 978-80-247-3985-4. info
    doporučená literatura
  • Roman Zuzák. Strategické řízení podniku. Grada, 2011. ISBN 978-80-247-4008-9. info
  • Michael E. Porter, Elizabeth Olmsted Teisberg. Redefining Health Care: Creating Value-based Competition on Results. Harvard Business Press, 2006. info
    neurčeno
  • Peter M Senge. The Art & Practice of the Learning Organization. New York, 2006. ISBN 10 0385517254. info
Výukové metody
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Metody práce s textem (učebnicí, knihou).
Metody hodnocení
Ústní zkouška
Informace učitele
Výuka probíhá formou osobních konzultací a dalších vzdělávacích aktivit doporučených garantem předmětu. googleplus
Aktivity Náročnost [h]
Domácí příprava na výuku 25
Celkem 25
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každý semestr.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2020, podzim 2020, jaro 2021, jaro 2022, podzim 2022, jaro 2023, podzim 2023, jaro 2024, podzim 2024, jaro 2025.