K1ZM1_PdF Základy managementu a marketingu

Farmaceutická fakulta
jaro 2024
Rozsah
1/0/0. 2 kr. Ukončení: zk.
Vyučováno prezenčně.
Vyučující
doc. RNDr. Petr Sládek, CSc. (přednášející)
Bc. Ing. Nikola Straková, PhD. (přednášející)
Mgr. Jiří Šibor, Ph.D. (pomocník)
Garance
doc. RNDr. Petr Sládek, CSc.
Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta
Rozvrh
Čt 22. 2. až Čt 16. 5. každý sudý čtvrtek 9:00–10:50 učebna 50
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je poskytnout studentům základní znalosti managementu a marketingu a jejich praktické aplikace.
Výstupy z učení
Absolventi předmětu se budou orientovat v problematice managementu a marketingu. Na základě získaných znalostí a dovedností budou schopni uplatnit v praxi principy manažerského řízení a vypracovat základní marketingový plán organizace.
Osnova
  • - Úvod do managementu a historie managementu.
  • - Manažerské funkce. Plánování. Klasifikace. SWOT. Kritéria plnění.
  • - Organizování. Poslání organizačních struktur. Klasifikace organizačních struktur.
  • - Personalistika. Čtyři základní dimenze. Nábor pracovníků. Hodnocení, odměňování.
  • - Vedení. Motivace pracovníků. Maslowova a Hertzbergova teorie. Lídr. Styly tvůrčího vedení.
  • - Kontrolování. Poslání, klasifikace a fáze kontrolních procesů.
  • - Historie marketingu. Marketingový mix.
  • - Chování spotřebitele. Typy nákupního chování.
  • - Produkt. Vlastnosti produktu. Životní cyklus produktu. Distribuce.
  • - Cena. Poslání ceny. Metody cenové tvorby.
  • - Propagace. Nástroje propagace. Komunikační proces. Tvorba reklamního sdělení.
Literatura
    doporučená literatura
  • SEKOT, Aleš a Michal CHARVÁT. Základy marketingu. Brno: Paido, 2002, 55 s. ISBN 8073150190. info
  • KOTLER, P. Marketing management. 10. rozš. vyd. Praha: Grada, 2001, 719 s. ISBN 80-247-0016-6. info
  • KOZLER, Josef a Jan MATĚJKA. Ekonomika, marketing, management v kostce. 2. vyd. Praha: Fragment, 1998, 139 s. ISBN 8072003208. info
Výukové metody
Přednášky, diskuse
Metody hodnocení
Zkouška
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2025.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/pharm/jaro2024/K1ZM1_PdF