AJ18050 Úvod do studia Kanady

Filozofická fakulta
jaro 2015
Rozsah
0/2/0. 2 kr. (plus 2 za zk). Doporučované ukončení: zk. Jiná možná ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Lucia Otrísalová, PhD. (přednášející)
PhDr. Thomas Donaldson Sparling, B.A. (přednášející)
Garance
Jeffrey Alan Vanderziel, B.A.
Katedra anglistiky a amerikanistiky – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Tomáš Hanzálek
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglistiky a amerikanistiky – Filozofická fakulta
Rozvrh
Čt 15:50–17:25 G32
Předpoklady
AJ09999 Postupová zkouška || AJ01002 Anglický jazyk II
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 40 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/40, pouze zareg.: 0/40, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/40
Mateřské obory/plány
předmět má 11 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
At the end of this course students will understand and be able to explain the historical development of Canada in broader regional, national, continental and global contexts. They will be able to use information about Canada’s history from the pre-contact period to the present to formulate their own views of Canada’s distinctive nature. They will improve their ability to organize the results of their research and articulate an argument regarding a topic related to Canadian history.
Osnova
  • 1. Introduction to the course; Opening lecture
    2. Beginnings: Pre-contact period
    3. France in America
    4. The making of British North America, 1763-1821
    5. Maturing colonial societies, 1815-1867
    6. Industrializing Canada, 1840-1867
    7. Inventing Canada, 1867-1914
    8. Economy and society in the Industrial Age, 1867-1921
    9. Transitional years: Canada, 1919-1945
    10. Reinventing Canada, 1945-1975
    11. Post-modern Canada, 1975-2008
Literatura
  • CONRAD, Margaret a Alvin FINKEL. History of the Canadian peoples. 3rd ed. Toronto: Addison-Wesley-Longman, 2002, xx, 508 s. ISBN 0-201-72582-7. info
  • CONRAD, Margaret a Alvin FINKEL. History of the Canadian peoples. 3rd ed. Toronto: Addison-Wesley-Longman, 2002, xvi, 432 s. ISBN 0-201-71980-0. info
Výukové metody
This class meets once a week for ninety minutes. It is a seminar that consists of weekly written assignments and seminar discussions of key issues arising from the weekly reading.
Metody hodnocení
For partial credit: weekly response papers (60%), keyword definition (40%) For full credit: weekly response papers (30%), keyword definition (20%), paper proposal and annotated bibliography (20%), research paper (30%)
Vyučovací jazyk
Angličtina
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 1999, podzim 2000, podzim 2001, podzim 2002, podzim 2003, podzim 2004, podzim 2005, jaro 2008, jaro 2009.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/jaro2015/AJ18050